Når fortelle ?

lizz82

Blir kjent med forumet
Sommerfuglene <3
Jeg er 14+3 . Min nærmeste familie vet at jeg er gravid, men jeg er usikker når jeg skal fortelle vennene det ... Når fortalte dere til de rundt ? :)

Vi fortalte det til alle når jeg var 12+1.. :) Klarte ikke å vente lenger. Nå er jeg 15 uker og glad for at alle vet det :) Magen har virkelig skutt fart de siste dagene, og jeg er sykemeldt. Synes det er mye lettere å forholde seg til alle når de vet :)

Takk for svar :) Magen min har også skutt fart siste uken, så spørs om jeg uansett har noe valg ;) De ser det vel om jeg ikke sier noe ;)

Jeg skal fortelle det til familien på julaften når jeg er 13+4, og kollegaene mine får vite det når jeg kommer på jobb etter nyttår. Da er jeg i uke 15. Gleder meg til å komme på jobb uten at det vet det :P for da har jeg sikkert fått litt mage også :D :P

Sniker litt fra mars;) jeg fortalte det til venner etterhvert som jeg møtte dem. Føltes mer riktig å fortelle det ansikt til ansikt. Men de som bor langt unna måtte jeg jo fortelle det til over telefon. Etter at de nærmeste hadde fått vite det, fikk folk ellers vite etterhvert som det falt seg naturlig. Er fortsatt flere jeg kjenner som ikke vet det, og jeg er 27 uker på vei:)

De fleste i familien å nære venner visste det rundt uke 12, nå er det litt flere som vet det men ikke alle, ganske deilig egentlig, med tanke på at jeg bor i ei lita bygd:p er 14+5 idag:)

Vi sa det etter uke 14, da var magen for stor til å holde det hemmelig.. Ville holde det hemmelig til jul meen måtte bare glemme det :p

Er like så greit å vente så lenge som mulig for det er ikke spesielt mye action på starten uansett :p

Vi skal forteller det til svigers på søndag. Da er jeg 12+5. Min familie tors neste uke. Forteller jobben det på man tenkte jeg og så videre til venner:))

Vi holdt det hemmelig for alle helt til uke 13, da fortalte vi det til nærmeste familie først, så har vi bare tatt det etterhvert vi har møtt familie og venner personlig.. Vi ønsker å si det ansikt til ansikt til de fleste : )

Nærmeste familie fikk vite det så fort vi fant ut ca uke 6. Har ellers foreldre til noen venner og noen kollegaer for det har gjort livet litt enklere. Føles ubehagelig å finne på dårlige løgner eller unnskyldninger i ulike sosiale sammenhenger. Er litt godt om noen vet det.

Nærmeste familie har vist det siden starten. "Offentliggjorde" det på Facebook i ste da jeg er 12+0:) gjorde det på den artige måten. La ut dette bilde uten tekst ImageUploadedByBV Forum1386979684.577464.jpg

Fortalte det til mine nærmeste etterhvert som jeg pratet med dem fra ca uke 8. Fra jeg var 12 uker er alt offentlig, og "fjerne" venner får vite det i julekort. Hadde aldri klart å vente til uke 15 med mine nærmeste venner, men det er meg da :p

Her vet de fleste det. Avslører det på Facebook på onsdag etter at jeg har vært på privat UL :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Kun svigers og et vennepar som vet det. Svigers fikk vite det i uke 13 og venninna mi spurte i uke 10 og da kunne jeg ikke nekte :) Forteller det til familien min til jul og hvis jeg blir sykmeldt over jul så skal sjefen få vite grunnen. Har ikke noe hast med å fortelle det til flere denne gangen, men magen dukker nok snart opp for fullt og da synes det nok likevel.

Jeg skal til legen på torsdag, da er jeg 13 uker.. Da forteler vi det til nærmeste familie, også venner etterhvert!:) Ryktet sprer seg vell..:)

Fortalte det til familien, samt to venninner i uke 5... Fortalte det til flere venninner i uke 13 og 14 :) Enda er det mange som ikke vet, men ingen jeg føler meg "forpliktet" til å si det til :)

Nærmeste familie har vist det siden starten. "Offentliggjorde" det på Facebook i ste da jeg er 12+0:) gjorde det på den artige måten. La ut dette bilde uten tekst Vis vedlegget 43482
Vi gjorde også det når jeg var 11+6:) men vi la ut en kanelsnurr, siden det var det eneste jeg hadde i frysern:p hahah

Sent from my iPad using BV Forum

Vi sa det i uke 8 til familie, då Va eg sykmeldt me kvalme . Nå e eg delvis sykmeldt med bekkenløsning, så jobben fikk vite det då .. Ellers seie eg det kje t så mangen, men folk spør når eg treffe di så då seie eg ja :)

Back
Topp