Når fortelle til storesøsknene?

Gravidmednr5

Forelsket i forumet
Nårtid tenker dere fortelle det til de kommende storesøsknene? :)

Mine er 2, 4 og 6, så de to største forstår det i allefall :)
 
Jeg skal på tidlig UL når jeg er 12+1. Hvis alt er iorden da får de vite det den dagen;) Mine er 2 og 4,5 år. I det hun eldste får vite det får alle på hennes vei vite det og så har ikke turt å si noe enda..
 
Vi tenkte å fortelle det neste mandag. Da er jeg 9uker. Hadde først tenkt å fortelle når jeg er 12uker, men siden vi skal besøke familien min den uka, tenkte vi at storebroren kunne fortelle nyheten til de. Vi ser de svært sjelden, så vi må enten fortelle det da eller via telefon senere. Da kan han også få meddele det i barnehagen før han slutter :)
 
Vi har fortalt det idag , svigerfar hadde bursdag idag, så tøtta vårs på 2,5 år fikk fortelle han nyheten som en bursdags gave :) er bare 7+5 uker på vei, men satser på at det går bra, og hun forteller det til alle på sin vei, at hun ska bli storesøster;)
 
Sønnen vår på 2,5 har visst om det en stund allerede :) Jeg har vært så dårlig og har ikke villet bekymre han så vi fortalte det :)
 
Min lille er bare 1 år og 9 mnd, men vet at det er en baby i mamma sin mage. Når jeg sier at han er babyen min, så sier han "neeeei, inni magen" og peker på magen <3
 
Hvis alt er bra på full sjekk på Riksen 13+3, så får søsknene (4.5 og 6 år) vite det.
 
Tenker 12 uker, når det blir offisielt. For vi har en pratsom 4-åring, som sikkert kommer til å dele det med alle og enhver.
 
Skal også ha første ordentlige svangerskapskontroll og ny UL i uke 12-13, så om alt fortsatt ser bra ut skal 3 åringen få nyheten da. Har vært så usikkert til nå pga blødning, så har valgt å vente. Hun kommer garantert til å spre ordet til alle og en hver ;)
 
Back
Topp