Når fortelle til storesøsken? Hvordan?

Håperpådesember2020

Flørter med forumet
Når tenker dere å fortelle nyheten til søsken?

Vi har to på 9 og 6 år som har mast lenge om å få baby. Og i januar var vi på nære nippet til å fortelle de i uke 11, men to dager før ul begynte spotting som endte med ma og utskrapning. Var jo da glad for at vi ikke hadde fortalt de men samtidig ble eg veldig redusert pga stort blodtap så de merket jo at det var noe i ettertid som måtte snakkes bort.

Men vil nok vente til vi er sikker på at ting er bra denne gangen. Men gleder oss sånn til å fortelle det, og håper virkelig vi kan få gjøre det denne gangen.

Noen tips til hvordan fortelle nyheten på en gøy måte??

Vi må vente til hele familien har fått vite det :laughing002
Monkey på 2 år er jo (selvsagt) totalt uviten ang konseptet "hemmelighet", så vi kan ikke si noe om vi ikke vil at han skal si det til noen :smiley-ashamed004
Men jeg har fått tak i boka "I magen bor en baby" og jeg gleder jeg til at han skal se i den! :love017

Vi la en «big sister» t-skjorte i påskeegget til frøkna her:Heartred Ble sagt tidligere enn først tenkt, men hun er snart 11 år og merket at mamma var dårlig. Ville ikke at hun skulle tro at jeg er syk og at det et noe farlig. Hun har klart å holde på hemmeligheten, fikk si det til besteforeldre da:love017

Vi la en «big sister» t-skjorte i påskeegget til frøkna her:Heartred Ble sagt tidligere enn først tenkt, men hun er snart 11 år og merket at mamma var dårlig. Ville ikke at hun skulle tro at jeg er syk og at det et noe farlig. Hun har klart å holde på hemmeligheten, fikk si det til besteforeldre da:love017

Koselig! :Heartred

Eg skal på tidlig ul i juni,da er eg 12 uker. Så tenkte å vise ul bilde og si at han endelig skal bli storebror. Han har ønsket d lenge:wacky:

De er 6 år (snart 7 år) og 4 år.

Hadde lyst å ta en familiefotografering og fortelle dem da :D Eneste er jo at den må komme på et tidspunkt hvor magen enda kan skjules litt fra eldste, men at det fremdeles blir fine magebilder

Jeg har SÅ lyst til å fortelle det til kommende storesøster som snart blir 6 år:playful: Er 8+1 i dag, skal på tul på mandag 8+3, men selv om alt forhåpentligvis ser bra ut da, er jeg redd det er litt tidlig å si noe. Lurer på å bestille tul til rundt uke 12-13, for å forsikre meg før jeg eventuelt sier noe. Men det er SÅ lenge til:facepalm::playful:

Back
Topp