Når fortelle til nærmeste familie?

Jeg og samboeren tenkte på farsdagen. Er akkurat 10 uker da. Hadde egentlig lyst å vente til jeg er 12 uker, men men. :) tenkte å gi «verdens beste bestefar»-kopp til fedrene våre litt som i telenor-reklamen :D
 
Vi fortalte familie og venner uken etter positiv test. Også noen kollegaer har fått vite det. Jeg velger å være åpen og ærlig om det, noe jeg syns har vært fint nå som jeg er sykmeldt pga sterke svangerskapssymptomer. Og jeg tror det blir lettere for oss å være ærlige om det, bank i bordet, ikke skulle gå bra.
 
Jeg tror de fleste av samboers nærmeste familie får vite det idag. Da vi skal i svigerfars bursdag idag. Og nå synes det veldig godt om jeg ikke går med veldig løse og store klær, noe som ikke helt passer seg i en bursdag :hilarious:

Og endel av de i bhgen vet det siden tuppa på 4 år har fått vite om det :happy:
 
Jeg fortalte ei veninne dette etter at jeg hadde vært på sykehuset her å sett hjerte etc.
To av sjefene på jobb vet det.
Så nå, pga at formen min er så dårlig kommer nok ungene til å få vite det neste helg når de kommer- men da er jeg 9 fullgåtte uker også.
Jeg lå liksom på kjøkkengulvet i går morges etter noen bit av skiva, ungene tusla rundt, men reagerer ikke sånn nevneverdig fordi jeg alltid tøyser og sitter på gulvet etc. Men jeg synes ikke det er ok at de ikke skal ha en forklaring på en måte :)
Når ungene får vite det må dog en del andre få vite det, så vi er per nå i litt sånn "fortellemodus".
Kommer til å fortelle ei veninne det idag når vi skal på café, også må jeg da innom mamma å dem ila uka, da ville samboer være med da. Gjør ikke noe veldig ut av det da eneste :)
 
Vi har fortalt det til foreldrene våre. Ellers bare noen nære venninner som har visst det siden før jeg tok test. :rolleyes:
Vi har ingen barn fra før. Vi tenker å fortelle til søsknene våre etter neste ultralyd, som er i uke 11, og ta det gradvis derfra. Da tenker jeg det er naturlig for oss å dele nyheten med de vi møter av venner og slekt.

Noen familiemedlemmer ser vi sjelden. Derfor er det så gøy at julen står for tur, slik at vi får sett flere. :Heartred Jeg gleder meg veldig til juleselskapene i år. Drømmer allerede om å ha en liten kul på magen innen den tid... Er veldig romantisk og nostalgisk av meg for tiden, Hehe!

De jeg gleder meg aller mest til å dele nyheten med er nevøene og niesene våre. De er i barneskolealder, og dette blir deres aller første søskenbarn. Tror vi kommer til å si det til dem rundt bordet på julaften. :love7
 
De fleste vet det allerede :p
 
Fortalte det tidlig, nesten den første uken jeg fikk positiv test til våre foreldre og søsken. De nærmeste kollegaene fikk også vite det tidlig, siden jeg var begynt å bli dårlig. Venter med å si det til andre til vi har vært på ultralyd i uke 12
 
Planen er å fortelle det i julen, om jeg klarer å holde meg så lenge :D Skal på venninnejulebord snart, og lurer litt på hvordan jeg skal klare å skjule det der :rolleyes:
 
Vi fortalte det til storebrødrene og familien samme kveld som vi vært på KUB-test og visste lille var frisk. 12+3

Før det visste hver våres beste venn om det siden starten av :)
 
Back
Topp