Når fortelle til nærmeste familie?

Soffi23

Elsker forumet
Når forteller dere?

Vi har hatt et år med både oppturer og nedturer. Jeg fødte mitt første barn i januar.. Min mor døde for bare 3 måneder siden. Jeg har lyst til å fortelle det til pappa, både fordi jeg tror han kommer til å sette pris på å få vere en stor del av det, og fordi at hvis mamma fortsatt var her så hadde nok hun vært den første til å få vite det.

Jeg føler at jeg og søskenene mine har fått et tettere bånd siste tiden, både fordi jeg har en liten en som de forguder og elsker, og at vi har støttet opp om hverandre da mamma ble syk og døde.

Er det alt for tidlig å fortelle det, når det kan hende jeg bare er 7 uker på vei? Aner jo ikke termindato....

Hva ville dere gjort?
 
Jeg fartalte det til mine nærmeste ca ei uke etter positiv test, og min søster viste det dagen jeg fikk positiv test. Jeg er ikke god på å holde ting hemmelig, og tenker mine nærmeste bare vil støtte meg om det ikke skulle gå veien.
 
Det må du nesten føle på selv, men jeg vet at mange forteller så tidlig. Spørsmålet er vel om du ville fortalt det om du hadde mistet? For hvis du synes det er greit å snakke med de om det, er det ingen grunn til å vente :Heartred
 
Vi kommer til å si det etter TUL og da er jeg 8+4 :) Hater å holde ting hemmelig og jeg er heller ikke bekymret over SA/MA.
 
Jeg fartalte det til mine nærmeste ca ei uke etter positiv test, og min søster viste det dagen jeg fikk positiv test. Jeg er ikke god på å holde ting hemmelig, og tenker mine nærmeste bare vil støtte meg om det ikke skulle gå veien.
Det må du nesten føle på selv, men jeg vet at mange forteller så tidlig. Spørsmålet er vel om du ville fortalt det om du hadde mistet? For hvis du synes det er greit å snakke med de om det, er det ingen grunn til å vente :Heartred


Det har dere rett i.... jeg fortalte det tidlig forrige gang av den enkle grunn at jeg ikke ville holde noe slik hemmelig for dem uansett hva utfallet skulle bli..! :) Heller mot å ta en liten middag og ha på den lille kommende storebroren en body jeg har bestilt med "Storebror" på :)
 
Det har dere rett i.... jeg fortalte det tidlig forrige gang av den enkle grunn at jeg ikke ville holde noe slik hemmelig for dem uansett hva utfallet skulle bli..! :) Heller mot å ta en liten middag og ha på den lille kommende storebroren en body jeg har bestilt med "Storebror" på :)
Da tenker jeg at om du har lyst til det. Så er det det du gjør :D
 
Vi kommer til å si det etter TUL og da er jeg 8+4 :) Hater å holde ting hemmelig og jeg er heller ikke bekymret over SA/MA.

Sniker fra juli: kan jeg spørre hvordan du klarer å la være å være bekymret? :rolleyes: Er misunnelig kjenner jeg, skulle gjerne hatt noen tips. Det er vel fordi jeg har opplevd både kjemisk og MA før, men jeg tror ikke jeg blir å klare å tro at dette er ekte før etter UL i uke 12... Slitsomt å måtte vente så lenge med å få "godfølelsen" :wtf:
 
Sniker fra juli: kan jeg spørre hvordan du klarer å la være å være bekymret? :rolleyes: Er misunnelig kjenner jeg, skulle gjerne hatt noen tips. Det er vel fordi jeg har opplevd både kjemisk og MA før, men jeg tror ikke jeg blir å klare å tro at dette er ekte før etter UL i uke 12... Slitsomt å måtte vente så lenge med å få "godfølelsen" :wtf:
Fordi jeg aldri har opplevd det før og heller ingen i min omgangskrets. Det var ikke før jeg leste her inne og da så hvor vanlig det var!

Men jeg er sånn som alt. Hvorfor gå å bekymre seg over ting som kan gå galt. Man blir jo gal av mindre! Hvis jeg skulle miste er det en mening bak det og tenker jeg. Jeg vil heller miste i uke 7 enn og ha et multihandikappet barn
 
Fordi jeg aldri har opplevd det før og heller ingen i min omgangskrets. Det var ikke før jeg leste her inne og da så hvor vanlig det var!

Men jeg er sånn som alt. Hvorfor gå å bekymre seg over ting som kan gå galt. Man blir jo gal av mindre! Hvis jeg skulle miste er det en mening bak det og tenker jeg. Jeg vil heller miste i uke 7 enn og ha et multihandikappet barn

Ja, det er jo dessverre et tema forbundet med mye tabu som de færreste er veldig åpne om til omverden. Tror det er grunnen til at man først og fremst leser om det på forum fremfor å få høre om det i det virkelige liv.

Der er stort sett en grunn til at det skjer ja, men det er en fattig trøst når man står i det.
 
Jeg har fortalt det til flere denne runden enn forrige runde. Egentlig litt fordi jeg føler at dersom det ikke går, er det på sett å vis like viktig for meg å være ærlig om det, som om det viser seg at alt går fint. Liker å være åpen :happy: men venner/kollegaer og bekjente får vente litt til med å vite det
 
Ja, det er jo dessverre et tema forbundet med mye tabu som de færreste er veldig åpne om til omverden. Tror det er grunnen til at man først og fremst leser om det på forum fremfor å få høre om det i det virkelige liv.

Der er stort sett en grunn til at det skjer ja, men det er en fattig trøst når man står i det.
Det tror jeg virkelig på... men der har vi jo også en grunn til at vente til 12 uker er dumt. Vi får jo aldri bukt med tabuet siden ingen snakker.
 
Vi har fortalt familiene våre det idag etter UL. Jeg fortalte mine foreldre det i forrige uke, men resten og hans familie fikk vite det idag. Sønnen min på tretten og fikk vite det idag, det var jeg egentlig mest spent på.
Vi har gjort det som føltes naturlig for oss. Sist gang da vi mistet var det mange som visste det, men støtten var jammen god å ha. Vil gjerne oppleve å ha den støtten nå og om noe skulle gå galt, selv om jeg absolutt håper det går bra denne gangen.
Tror alle må kjenne på hva som er rett for en selv jeg :)
 
Det tror jeg virkelig på... men der har vi jo også en grunn til at vente til 12 uker er dumt. Vi får jo aldri bukt med tabuet siden ingen snakker.

Helt enig i det. Vi hadde sagt det til mange sist, og selv om det var slitsomt med ‘fellesmelding’ ol, så kjente jeg at det både var godt med støtten samt at det på et vis var fint å gjøre ‘mitt’ for at temaet skal bli mer normalisert :)
 
Helt enig i det. Vi hadde sagt det til mange sist, og selv om det var slitsomt med ‘fellesmelding’ ol, så kjente jeg at det både var godt med støtten samt at det på et vis var fint å gjøre ‘mitt’ for at temaet skal bli mer normalisert :)
Så bra du delte det! :notworthy
 
Tenker vi sier det til nærmeste familie om alt ser bra ut på TUL neste uke. :)
 
Siden jeg er bare 21, har jeg unge søsken på 15 år. Samboer har også unge søsken ned i 12 og 14 års alderen, men har ikke noe særlig kontakt med de. For min del vil jeg at de nærmeste skal vite, men er ikke klar for at det blir en «snakkis» blant alle hjemme. Derfor er det enda veldig få som vet det hjemme, frem til jeg forteller mine søstre. For om de ikke klarer å holde det hemlig så er jeg 10 uker i helga, men de hører det iallefall ikke som et rykte på byen av andre da :) Resten av familien (utenom mamma og pappa) har jeg lyst å avsløre det til på en gøy måte, så lurer på om jeg skal avsløre det i julebildet vi likevel sender ut :hilarious:
 
Forrige gang sa vi det kvelden etter positiv test til nærmeste familie. Denne gangen klarte vi å holde oss nesten en uke :hilarious: Ikke så flinke på å holde slikt hemmelig.. Har sagt det til mange venninner og kollegaer allerede også, så vi får bare håpe alt går bra :) 8+5 idag.
 
Jeg ringte mamma og gråt i telefon med en gang jeg hadde tatt test men vi har et utrolig nært forhold også ❤️ Fortalte også de aller nærmeste samme dag. Vi hadde prøvd så lenge og alle de nærmeste visste om alt så når vi endelig lyktes føltes det naturlig å dele det med en gang :)
 
Vi har fortalt til mamma og mormor❤️ Skal fortelle samboers familie (9 søsken ++ mor, stemor, far og stefar) om noen uker når vi er der. Gleder meg!
Vil også fortelle det til min far og stemor snart, men har ikke klart det så langt.. Han ligger på sykehuset med kreft, og vi vet ikke hvilken vei det går. Så det har vært litt tøft. Forhåpentligvis skal han hjem snart, så da forteller vi.

Ellers vet noen venninner det og ett vennepar som også skal ha samtidig som oss❤️ Vi har også to jenter som er like gamle og gode venner fra før av, så det er gøy!! Storesøster på 4 skal få vite det når det er offentlig, for så fort hun vet så vet resten av barnehagen det også:hilarious:
Hun sa sist i dag tidlig på tur til barnehagen «når jeg blir storesøster skal jeg passe baby helt alene så kan dere gå halloween» :hilarious:❤️
 
Har fortalt min mor og to kompiser av meg. Ellers blir det nok ikke noe jeg snakker om før magen kommer denne gang. Ikke noe planlagt eller ønsket graviditet, så vi får se når magen popper fram og folk begynner å spørre, så skal de heller få et ærlig svar:happy:
 
Back
Topp