Når fortelle storesøsken?

Lyh

Glad i forumet
Septembermødre <3
Novemberbarna 19
Overskrifta seier vell sitt..
Har så lyst å si det til jenta på 4, (ho har spurt masse om baby og søsken) men er veldig tidlig ennda.. Er 4+5.
 
Jeg skal vente til etter ultralyd i uke 12. Hadde en MA i uke 11 i høst, og er veldig glad jeg ikke hadde fortalt noe enda da.
 
Jeg ville ventet til du er klar for at hele verden skal vite. For det er veldig lett for de små stolte storesøskena å si hemmeligheten videre. Og den jungeltelegrafen er skummel altså..
 
Kommer ikke til å si noe til kommende storebror før vi eventuelt vil at det skal komme ut til resten av samfunnet. Han sladrer om alt :hilarious:
 
Kommer ikke til å si noe til kommende storebror før vi eventuelt vil at det skal komme ut til resten av samfunnet. Han sladrer om alt :hilarious:
Samme her :joyful: I tillegg er søsknene så små ennå at ventetiden for de vil bli utroooooolig lang om de får vite det allerede nå.
 
Samme her :joyful: I tillegg er søsknene så små ennå at ventetiden for de vil bli utroooooolig lang om de får vite det allerede nå.
Ja, mini er bare 2, så tror ikke har egentlig får det helt med seg om vi sier det en dag og ikke nevner det på en stund :hilarious:
Faren er jo at han sier "mamma baby magen" i barnehagen :hilarious::p
 
Her har jeg allerede sagt det til storesøster på fem og et halvt. Hun er god til å holde på hemmeligheter, og har fått streng beskjed om å ikke si noe til noen. Så får vi se da. Jeg er 6 +5 i dag. Hun ble ihvertfall overlykkelig og hvisker stadig til meg om "hemmligheten" og spør hvor stor den er i dag osv. :p
 
Min minste på 5 "vet det" allerede uten at vi har sagt noe, men jeg bekrefter det ikke for han før man kan kjenne liv på utsiden for å gjøre det lettere for han å forstå :)
Storebror på 9 kjenner regla fra før, men jeg venter nok til lillebror er klar for å få vite før begge blir fortalt om det - med mindre han ser det av seg selv først da siden magen har litt størrelse innen man kjenner liv på utsiden.
 
Her venter vi nok til uke 12 med mindre formen min blir veldig mye dårligere.
Eldstemann er jo 14, og nr 2 her blir jo snart 10 år. Og mini som snart er 2 år er best på ja og nei, så han forstår ikke så mye av det uansett enda.
 
Fortalte det til storesøster på snart 3 her når jeg var ca 5 uker på vei. Men vi fortalte det også til nærmeste familie da, så vi er ikke redd for at hun skal «sladre», for det hadde hun garantert gjort! :hilarious:
 
Jeg har ei på 10, og har ikke lyst til å fortelle det før om ganske lenge, så hun ikke skal bli så trist OM det skjer noe! Det er min største bekymring. Vil ikke skape triste følelser for henne (for noe hun ikke trenger å vite om), på en måte.
 
Her blir det nok etter uke 12. Men han er bare 2.5 så blir nok ikke noe mer enn at jeg forklarer når magen vokser:p
 
Venter med å fortelle, for å unngå at de forteller alt og alle før det er offentlig.
Eldste holder nok tett, men yngste prater som en foss om alt til alle.
 
Minsten var den første jeg fortalte det til, men han var bare 13 mnd da, så han forsto nok ikke så mye :p blir å vente å fortelle til vi er 12 uker på vei ;)
 
Back
Topp