Når fortelle storebror på 6 år at han skal bli storebror?

Heldigemeg<3

Andre møte med forumet
Vet det er vanlig å vente til man er 12 uker på vei, og det gjorde vi med eldstemann, og var ingen problem å vente, men kjenner jeg har veeeldi lyst til å fortelle storebror den gledelige nyheten allerede nå (hihi) Han gleder seg så veeldi, veeeldig til den dagen han blir storebror og snakker om det nesten daglig... (alt fra navneforslag til at han skal passe på babyen osv) Dette uten at han vet noe om at vi planlagte nr 2 nå. Jeg skal klare å vente, men når kan man fortelle ett barn på 6? Er bare 3 uker og 3 dager på vei, men klør som sagt allerede i fingrene etter å fortelle den gledelige nyheten!
 
Vi velger å vente til vi har sett noe, og til rundt uke 12. Bare for å gjøre ventingen litt kortere. :)
 
Jeg syns også du bør vente til uke tolv. Både fordi ventingen blir kortere, og fordi det da er mindre sjanse for at noe skal gå galt.
 
Fortalte tidlig sist, og da mistet vi:-\ var tungt å måtte fortelle at hun ikke skulle bli storesøster likevel:-( Så denne gangen venter vi til vi har sett at det er liv, og at ventetiden blir kortere er jo bare en fordel for de små:-)
 
Jeg har også en på 6 år, en jente. Hun også førersetet seg til å bli storesøster og lurer på hvorfor vi bare ikke kan få en med en gang. Men vi vil vente til 12 uke med å fortelle hvis det skulle skje noe gale så blir det verre og forklare den lykkelige storesøsteren om at hun ikke skal bli det alikavel. Selvom det klør synes vi det er best å vente. Lykke til :)
 
Jeg skjønner at du har lyst å fortelle det med en gang, men selv ville jeg nok ventet :) Både på grunn av ventetid og risikoen for at noe kan gå galt. 
 
Venter her også, tenkte jeg skulle låne boka i magen bor en baby og lese til henne:)
 


EserehT skrev:
Venter her også, tenkte jeg skulle låne boka i magen bor en baby og lese til henne:)


så gøy å se deg..hihi gammel mai 08 her og ;o)
 
Ja venter nok til uke 12, er nok det mest fornuftige, men er forferdelig vanskelig å la være å si noe, hihi, vanskelig å være så lykkelig uten å kunne fortelle han som gleder seg sånn til å bli storebror en dag at det er en lillebror/søster på vei:-) Får satse på at de neste ukene går kjempefort:-))
 
Back
Topp