Når fortelle sjefen?

Alt sagt det da jeg var 4+5. 10 uker siden jeg mista en liten gutt, så tenker det ikke gjør så mye om de vet det tidlig. Går det galt så får de vite det uansett om de visste fra før eller ikke.

Jobber en del nattskift. Og har klarsignal fra flere jordmødre om at det er helt greit. Nattskift i seg selv er ikke farlig. For min del er det mye mindre fysisk slitsomt på natt. Er tungt på dagtid. Og det er viktig å få nok søvn før/etter.
Jeg har spurt flere etter jeg mista, og ingen av dem har anbefalt meg å kutte nattskift.
 
Har sagt det pga habituell abort (er 4+6 i dag). Sa det vel fire daget etter positiv test ca. Har en veldig forståelsesfull sjef og føler det er best at han vet tidlig så jeg kan få redusert arbeidsbelastning ved behov :)
 
Skal på møte i midten av januar, og da er det alltid sosiale sammenkomster etterpå, så tenker å fortelle det til veldig mange tett før vi skal på det. Er da bare 10 uker på vei, men orker ikke noe dårlig løgn for at jeg ikke kan drikke, da jeg vanligvis er veldig glad i et glass vin eller to :laughing002 Satser på at det går bra, og at spira sitter. Er «bare» to uker før den magiske grensa, men litt redd for at ting skal skje etter «alle» har fått vite det. Så fortsatt litt usikker.... får tenke godt på det den neste måneden.
 
Skal på møte i midten av januar, og da er det alltid sosiale sammenkomster etterpå, så tenker å fortelle det til veldig mange tett før vi skal på det. Er da bare 10 uker på vei, men orker ikke noe dårlig løgn for at jeg ikke kan drikke, da jeg vanligvis er veldig glad i et glass vin eller to :laughing002 Satser på at det går bra, og at spira sitter. Er «bare» to uker før den magiske grensa, men litt redd for at ting skal skje etter «alle» har fått vite det. Så fortsatt litt usikker.... får tenke godt på det den neste måneden.

jeg tenker som deg. Jeg klarer ikke disse unnskyldningene for hvorfor jeg ikke drikker. De fleste på jobben min er glad i alkohol og jeg er ikke akkurat kjent for å takke nei, så da synes jeg det er enklest å bare si det :)
 
Jeg endte opp med å si det til sjefen etter at jeg hadde hatt en del utfordrende hendelser på jobb. I dag er jeg 5+5 :)
 
Jeg måtte fortelle alt andre uken pga en del oppgaver jeg ikke kan gjøre lengre.
 
Så lenge jeg klarer å gjøre jobben min så sier jeg ingenting. Jeg er student og har praksis, er ferdig der når jeg er ca uke 13. De trenger ikke vite noe. Men om formen ikke blir bedre så må jeg kanskje, siden de tross alt skal gjøre en vurdering av mine prestasjoner og jeg neppe gjør noe god figur når jeg går rundt som en zoombie.
 
Jeg går i vikariat som blir fornyet hver 6. Mnd. Jeg er nødt til å skrive under på ny kontrakt før jeg sier noe til sjefen, slik at jeg blir sikret jobb etter perm. Vet det ikke er lov å si opp noen pga graviditet, men man må nesten være litt kynisk og sikre seg selv. Det er en populær avdeling å jobbe på. Tenker å si det etter 12 uker. Jobber også natt, og ønsker å fortsette med det :)
 
Jeg går i vikariat som blir fornyet hver 6. Mnd. Jeg er nødt til å skrive under på ny kontrakt før jeg sier noe til sjefen, slik at jeg blir sikret jobb etter perm. Vet det ikke er lov å si opp noen pga graviditet, men man må nesten være litt kynisk og sikre seg selv. Det er en populær avdeling å jobbe på. Tenker å si det etter 12 uker. Jobber også natt, og ønsker å fortsette med det :)

Trist at det er sånn, men er nok lurt ja. Hørt en del historier hvor sjefen plutselig ikke hadde behov for akkurat den kompetansen osv :facepalm:
 
Trist at det er sånn, men er nok lurt ja. Hørt en del historier hvor sjefen plutselig ikke hadde behov for akkurat den kompetansen osv :facepalm:
Ja, det er akkurat det... Jeg er relativt ny i tillegg, og holdt på å gå ned i stillingsprosent fordi det kom tilbake flere enn de trodde fra videreutdanning. Så jeg må nok sikre meg kontrakt fra august og ut desember og sykemelde meg de siste ukene for å sikre meg.. Jeg synes ikke noe om å utnytte systemet, men noen ganger må man bare! :sorry:
 
Jeg merker at jeg ikke kommer til å orke å jobbe etter ferien, og skjønner at jeg kommer til å havne i sykmelding en stund fremover. Vet noen av dere om det MÅ opplyses om sykemeldingsgrunn? Jeg vil være 9+3 første arbeidsdag over nyttår, og er ikke klar til å dele dette med jobben enda..
 
Jeg merker at jeg ikke kommer til å orke å jobbe etter ferien, og skjønner at jeg kommer til å havne i sykmelding en stund fremover. Vet noen av dere om det MÅ opplyses om sykemeldingsgrunn? Jeg vil være 9+3 første arbeidsdag over nyttår, og er ikke klar til å dele dette med jobben enda..

Trenger ikke å opplyse om det, arbeidsgiver har ikke krav på å vite
 
Jeg sa det så fort jeg visste det, uke 4. Tenker de uansett får vite det om det ikke går bra også, og da er det greit de vet hva som skjer, men så er jeg en åpen person med en trygg og kjempeålreit arbeidsplass.
 
Har sagt d, var i uke 5 når jeg så det. Måtte si ifra pga kvalme.
 
Sier ikke noe før etter 12 uker og jeg vet at det er liv. Men jeg trenger tilrettelegging og gå over fra turnus til ren dagtid etter ca uke 16.
 
Etter uke 12 en gang tenker jeg :)
 
Fortalte det etter at vi hadde vært på tul 7+2
 
Back
Topp