Når fortelle sjefen?

Venter så lenge som mulig, orker ikke så mye oppmerksomhet. Kan gjerne tenke meg å vente i 3 mnd.. Men når er det man _må_ si det, igjen? :)

Minst fire uker før du starter permisjon, men vil tro de fleste arbeidsgivere vil være glad om de får litt bedre tid til å evt finne vikar
https://www.babyverden.no/gravid/gravid-i-arbeid-hvilke-rettigheter-har-jeg/


Med 4 andre på jobb (som jeg vet om) som går ut i permisjon i løpet av de neste månedene frister det ikke å si før jeg må, men blir sikkert nødt til å si noe om ikke lenge om kvalmen blir verre og jeg trenger tilpassing.
 
Minst fire uker før du starter permisjon, men vil tro de fleste arbeidsgivere vil være glad om de får litt bedre tid til å evt finne vikar
https://www.babyverden.no/gravid/gravid-i-arbeid-hvilke-rettigheter-har-jeg/


Med 4 andre på jobb (som jeg vet om) som går ut i permisjon i løpet av de neste månedene frister det ikke å si før jeg må, men blir sikkert nødt til å si noe om ikke lenge om kvalmen blir verre og jeg trenger tilpassing.
Minst 4 uker, hvis man ikke skal være borte lengre enn 1 år er veldig viktig å få frem også, 12 uker hvis du skal være lengre borte :)
 
Jeg fortalte det i går og det var helt greit. Sier det ikke til andre på jobb ennå
 
Skal fortelle etter jul, med tanke på eventuelt behov for tilrettelegging. Sa det til sjefen i uke 12 sist.
 
Må fortelle det når jeg begynner på igjen etter langfri pga tilrettelegging og svangerskapspenger når vi har nattarbeid :)
 
Venter nok til passert 12 uker, jobber i familiebedrift som ikke helt har forstått hva taushetsplikt er. Jeg jobber i tillegg med svogeren til samboeren min, han vet det så har litt støtte der. Men de andre får ikke vite noe ennå☺️
 
Dersom det går veien så kommer jeg nok til å fortelle det til sjefen når han er tilbake i slutten på januar. Da er jeg i uke 10-11.
Jeg kommer til å søke svangerskapspenger fra tidligst mulig etter uke 12, så burde sikkert egentlig fortalt det nå før jul i og med at han blir borte til slutten av januar, men det får bare gå.
 
Vet ikke :hilarious: Er nattevakt selv, så derfor jeg lurer :)
Leste litt om det når jeg var gravid i sommer, da leste jeg fra en dansk forsker som sa at nattevakt økte sjansen for spontanabort å jobbe på natten.. Hør litt med legen/jordmoren din om hva han/hun syns om det? :)
 
Har fortalt sjefen, fordi jeg er 50% sykmeldt, og har vært åpen om prøving og nedturene vi har hatt. Pluss kollegaene på avdelingen, fordi jeg vil unngå løft osv :happy:
 
Har hatt lyst til å fortelle det denne uken da det er såpass hektisk på jobb før jul at jeg merker at jeg ikke henger helt med :dead: Men skal nok holde ut til fredag og så er det juleferie :) Sier det nok første eller andre uken etter jul, alt etter formen.. Da er jeg ca 11 uker :)
 
Dere som venter med å fortelle det, trenger dere ikke noe tilrettelegging?
 
Dere som venter med å fortelle det, trenger dere ikke noe tilrettelegging?

Har foreløpig ikke behov for noe tilrettelegging og trenger ikke si det av den grunn. Komme nok veldig an på hvilken jobb man har(jeg er lærer) og hvordan formen er. Jeg var ikke kvalm en eneste dag med vesla og kjenner ikke noe annet enn at jeg er litt trøtt nå. Bank i bordet. (og ja, jeg er klar over at jeg er veldig heldig sånn...)

Blir nok nødt til å fortelle sjefen over jul uansett for måtte fortelle om behandling med assistert fordi det ble så mange dager borte med UL, uttak, innsett osv. Han kommer jo til å lure veldig og skjønne det når jeg ikke trenger fri mer :p Heldig og har en veldig bra sjef som har støtta da så gjør ikke så mye å si det.
 
Jeg sa det i uke 6 fordi jeg var sååå dårlig at jeg måtte dra hjem pga kvalme og oppkast. Sjefen er veldig forståelsesfull og vi snakket om tilrettelegging og hjemmekontor. Dessverre er jeg så dårlig akkurat nå at det blir nok noen uker til med 100% sykemelding før jeg forhåpentligvis klarer å jobbe litt.
 
Usikker...med nummer 1 sa jeg det til sjefen etter uke 12 og UL.
Resten av kontoret fortalte jeg det i uke 16.

Denne gangen er uke 8-12 i januar og kontorets mest krevende tid på hele året... vil ikke at sjefen tror jeg prøver å slippe unna oppgavene, så hvis jeg blir sikkelig dårlig må jeg nok fortelle det...
 
Back
Topp