Når fortelle sjefen?

Mammatilgull

Forelsket i forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Av ren nysgjerrighet, når tenker dere å fortelle om graviditeten til sjefen? Og hvorfor?
 
Har allerede vurdert å fortelle det, da jeg er så sinnsykt trøtt. Men nå er det snart juleferie, så jeg prøver å holde ut til etter 12 uker.
 
Jeg venter til etter uke 12 av samme grunn som «vanlig» for uke 12 :)
 
Jeg venter til i hvert fall uke 12. Hvis formen er fin og jeg ikke trenger tilrettelegging kan jeg sikkert også vente litt til etter det :)
 
Jeg har liksom vurdert å si det allerede, og jeg er jo bare 4+3 :hilarious::hilarious:Men har en veldig ålreit sjef som er veldig god å prate med. Har tenkt at fordelene med å si det tidlig (for min del) er hensyn på jobb (alene sykepleier på natt) og støtte ved evt sa eller andre ting.
 
Burde egentlig si det nå, pga tilrettelegging, men jeg kvier meg fordi jeg er usikker på hvordan hen tar det :nailbiting: (tilrettelegger litt på egenhånd i stedet, siden jeg har flere personer under opplæring, så får jeg de til å ta det jeg ikke kan :rolleyes::p )
 
Jeg har flere ledere og to av de fikk beskjed for en og en halv uke siden dda det er visse oppgaver jeg ikke kan gjøre
 
Jeg ringte sjefen i det jeg hadde tisset på pinnen. Jeg mistet i sommer og det var veldig greit at sjefen viste hva som skjedde. Så vi hadde avtalt at jeg gav beskjed med en gang jeg ble gravid igjen.
 
Venter til uke 12+
 
Venter også til 12+.
Akkurat når kommer an på om det synes og om det blir noen jobbreiser litt etter uke 12. I så fall tenker jeg det er ok å fortelle det før reisene.
 
Eg har allerede sagt det 8 veker... syns det var greit ifrohold til at eg er halvt sjukemeldt og kva tider som passer best åjobba. Ein må føla litt på det iforhold til om ein trenger tilretteleggelse og kva tone ein har me sjefen. Eg syns det er greit å vera open om det viss det skulle vera noko!
 
Eg har allerede sagt det 8 veker... syns det var greit ifrohold til at eg er halvt sjukemeldt og kva tider som passer best åjobba. Ein må føla litt på det iforhold til om ein trenger tilretteleggelse og kva tone ein har me sjefen. Eg syns det er greit å vera open om det viss det skulle vera noko!
Enig, noen må fortelle det med en gang på grunn av tilrettelegging, og noen kan vente med å si noe til etter uke 12 om de vil :)
 
Denne gangen skal jeg vente til 12 uker og jeg har tatt tidlig UL. Sist måtte jeg si det fordi vi var midt i flytteprosess og jeg ikkje kunne løfte så tungt. Men da endte det i MA, så nå vil jeg være sikker før jeg sier noe til folk.
 
Jeg venter nok til januar. Må se an angående NIPT etc. Da forteller jeg det i hvert fall.
 
Venter også til 12+, med mindre jeg må ha noe tilrettelegging:)
 
Jeg vurderer snart, men vil likevel ventet til etter tul. Jeg er sykepleier og jobber på dement avdeling der det er mye psykososialt stress og utagering.
Skal snakke med jordmor om dette i neste uke da.
 
Venter så lenge som mulig, orker ikke så mye oppmerksomhet. Kan gjerne tenke meg å vente i 3 mnd.. Men når er det man _må_ si det, igjen? :)
 
Back
Topp