Når fortelle søsken?

Hedvik

Forelsket i forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Marsboerne 2023
Når ville dere delt nyheten med søsken til babyen? Vi har barn fra 4-16år gamle fra før. Føler det blir feil at mange andre vet det, men ikke de. Fikk beskjed om at det bare er 0.5% sjanse for at det skal gå galt nå etter TUL i dag,så kjenner jeg vil begynne å dele nyheten, samtidig kjenner jeg litt på at ikke hele verden trenger å vite det om det skjer noen misdannelser eller noe.

Vi venter til uke 12 etter NIPT test etter anbefaling fra gynekolog sist og etter det fortalte vi hele familien og venner. Gjorde det sånn i forrige svangerskap og tenker å gjøre det nå også. Er noen som vet allerede da, to søstre og et par venninner.

Vi venter til uke 12 etter NIPT test etter anbefaling fra gynekolog sist og etter det fortalte vi hele familien og venner. Gjorde det sånn i forrige svangerskap og tenker å gjøre det nå også. Er noen som vet allerede da, to søstre og et par venninner.
Så før OUL, men etter uke 12 og NIPT?

Så før OUL, men etter uke 12 og NIPT?
Ja, vi får 12 ukers UL her med NIPT.
Syns det er unødvendig lenge å vente til OUL og da har jeg nok sikker diger mage allerede. Så blir nok "obvious" før det!

Ja, vi får 12 ukers UL her med NIPT.
Syns det er unødvendig lenge å vente til OUL og da har jeg nok sikker diger mage allerede. Så blir nok "obvious" før det!
Ja her har magen vokst allerede,så tror ikke jeg klarer å skjule det til da. Dessuten er det litt tungt å holde fasaden for dem når jeg ikke er i form.

Mini har ikke fylt 2år enda, så vi venter nok med å si at det er baby i magen til magen kommer. Ellers snakker vi om baby og tenkte lese litt bøker og sånt :)

Vår gutt er også 2, men veldig skravlete, så jeg tenker ikke å si det før jeg synes det er greit at han skravler om det til alle- for eks i barnehagen. Så det blir nok rundt uke 12- etter UL.

Baby er 11mnd. Hun har pekt og klappet mer på magen min i det siste, men det er vel tilfeldig (eller?).
Bonusjenta blir 10år, veldig usikker på når - og hvordan vi skal si det til henne. :scratch

Oppdatering: nå er katta ute av sekken - og jeg liker det IKKE!
Mannen er borte med snuppa på 11mnd og hans datter fra tidligere forhold (blir 10år i år), de kommer hjem om noen dager.

Vi har ikke snakket om når, eller hvordan vi skal si det til henne (bonusjenta). Men han VET at jeg elsker å gi gaver/gjøre gøye ting/avsløre nyheter… Så skuffelsen ble stor da jeg nettopp fikk melding om at «nå vet storesøster det, og hun gleder seg til april».

Jeg er sur og skuffet. Vi har booket ultralyd til neste uke, og min logiske side kan ikke begripe hvorfor han ikke i det minste kunne vente én uke til, når han allerede har holdt på dette siden 1 august. Han vet om ultralyden, og han skal være med på den.

De hadde visstnok hatt en fin samtale der hun fortalte at hun ønsket seg fler søsken.
Fint det, tenker jeg, da kunne han ha svart «ønsker kan gå i oppfyllelse» eller no’ sånt…

Skuffet og sur.
Ikke noe å gjøre med det, det slipper nok etterhvert men det var IKKE sånn det skulle være… :arghh:

Oppdatering: nå er katta ute av sekken - og jeg liker det IKKE!
Mannen er borte med snuppa på 11mnd og hans datter fra tidligere forhold (blir 10år i år), de kommer hjem om noen dager.

Vi har ikke snakket om når, eller hvordan vi skal si det til henne (bonusjenta). Men han VET at jeg elsker å gi gaver/gjøre gøye ting/avsløre nyheter… Så skuffelsen ble stor da jeg nettopp fikk melding om at «nå vet storesøster det, og hun gleder seg til april».

Jeg er sur og skuffet. Vi har booket ultralyd til neste uke, og min logiske side kan ikke begripe hvorfor han ikke i det minste kunne vente én uke til, når han allerede har holdt på dette siden 1 august. Han vet om ultralyden, og han skal være med på den.

De hadde visstnok hatt en fin samtale der hun fortalte at hun ønsket seg fler søsken.
Fint det, tenker jeg, da kunne han ha svart «ønsker kan gå i oppfyllelse» eller no’ sånt…

Skuffet og sur.
Ikke noe å gjøre med det, det slipper nok etterhvert men det var IKKE sånn det skulle være… :arghh:
Så kjedelig at det ble sånn…

Nå har vi fortalt det til våre. Kjøpte inn 4 gaver med babysmokk godteri, tåteflaske godteri, slikkepinne formet som en smokk og et par babysokker. Den ene gaven inneholdt og en lime,for er den str fosteret har denne uka. Tok litt tid før de koblet gaven,men de ble glade alle sammen,dog sjokkerte. Nå spekuleres det i om det er gutt eller jente og hva babyen skal hete. Glad de tok det så bra!

Har også en straks 2 åring som hører og gjenforteller alt vi sier, så vi begynner nok ikke å prate om babyen i magen før vi bestemmer oss for å fortelle noe.
Blir nok rundt uke 14 når vi har vært på TUL og forhåpentligvis fått vite kjønnet også!

Fortalte til søsken på 13år forrige uke som har hatt et stort ønske om søsken siden hun var 4-5år. Ga henne en kopp hvor det sto "lykken er å ha en storesøster som deg" på. Og jammen ble det store gledestårer! :love017

Back
Topp