Når fortelle søsken..?

Pink

Elsker forumet
Sommerfuglene
Desemberlykke 2018
Når forteller dere søsken at det er en baby på vei? Vår eldste er 2, og er snart 12 uker på vei :-) usikker på hvor mye han vil forstå, men vil sørge for at han er best mulig forberedt siden han er VELDIG mammakjær og ofte leker at han er baby selv :bored: tror han vil ta det tungt Når han må dele oppmerksomheten...
Tips til fine bøker om å få søsken?

Kjøpte boka «mamma har baby i magen». Fortalte når jeg var rett over 10 uker. Nå er sønnen her 8 år da. Boka er nok mer beregnet for mindre barn, men den var bare ment som et hint her :happy:

Jeg fortalte det i uke 10 fordi jeg var dårlig, og han forsto at det ikke alltid er slik at det går bra.

Fortalte til kommende storesøster idag, mannen ville så gjerne. 12+0.

Hun svarte at hun ville ha is. Så ja. 2,5 år [emoji23]

Fortalte det når vi fikk vite kjønn (13-14 uker). 4 åringen syns det var spennende, 2 åringen skjønte det ikke. Men det blir jo snakk om mer og mer så før baby kommer så kanskje han har forstått litt mer?

Vet i hvertfall at storesøster skjønte det veldig lett når jeg var gravid, og da var hun 2 år og 1 mnd når han ble født. Tror gutten vår har litt tregere oppfattelse :hilarious:

Fortalte det når vi fikk vite kjønn (13-14 uker). 4 åringen syns det var spennende, 2 åringen skjønte det ikke. Men det blir jo snakk om mer og mer så før baby kommer så kanskje han har forstått litt mer?

Vet i hvertfall at storesøster skjønte det veldig lett når jeg var gravid, og da var hun 2 år og 1 mnd når han ble født. Tror gutten vår har litt tregere oppfattelse :hilarious:
Kanskje vente til etter ul uke 13 når vi forhåpentligvis også får vite kjønn ja :-)
Han vil vel skjønne stadig mer, blir jo straks tre når babyen kommer :bored:

:goodnight
Kanskje vente til etter ul uke 13 når vi forhåpentligvis også får vite kjønn ja :)
Han vil vel skjønne stadig mer, blir jo straks tre når babyen kommer :bored:
Ja da skjønner han det nok :jimlad: men reaksjon må dere forvente!

Når vår jente ble storesøster var hun tørr, både bæsja og tissa på do. Det ble det brått slutt på

Når vår jente ble storesøster var hun tørr, både bæsja og tissa på do. Det ble det brått slutt på
Aner ikke hvor den good night smileyen kom fra!

Uff ja, tenker at det nok blir litt tøft.. for oss alle :bored: skjønner liksom ikke hvordan jeg skal klare å tilfredsstille både baby og han, men vi finner vel ut av det etterhvert når den nye hverdagen kommer :woot:

Back
Topp