Når fortelle søsken?

LilleVinter

Flørter med forumet
Er 11 uker på torsdag. Skal på ul neste torsdag (uke 12) men på sykehuset får de ikke lov (!) til å opplyse om nakkefold og organer selv om de ser at noe er galt var beskjeden jeg fikk. De kan kun gi svar på om det er liv eller ei og om de ser to armer og to bein. Resten kan de ikke fortelle før på ordinær ul. Høl i huet syns jeg men..
Derfor har jeg da bestilt privat, organrettet torsdag om 2 uker (uke 13).

Jeg klør etter å fortelle kommende storebror om at han skal bli det, men samtidig syns jeg at jeg bør vente til organrettet bare sånn i tilfelle det skulle være noe..

Så.. Når forteller/ fortalte dere det til søsken? Og hva om det skulle vise seg at noe er galt og dere allerede har fortalt det til de?

Er 11 uker på torsdag. Skal på ul neste torsdag (uke 12) men på sykehuset får de ikke lov (!) til å opplyse om nakkefold og organer selv om de ser at noe er galt var beskjeden jeg fikk. De kan kun gi svar på om det er liv eller ei og om de ser to armer og to bein. Resten kan de ikke fortelle før på ordinær ul. Høl i huet syns jeg men..
Derfor har jeg da bestilt privat, organrettet torsdag om 2 uker (uke 13).

Jeg klør etter å fortelle kommende storebror om at han skal bli det, men samtidig syns jeg at jeg bør vente til organrettet bare sånn i tilfelle det skulle være noe..

Så.. Når forteller/ fortalte dere det til søsken? Og hva om det skulle vise seg at noe er galt og dere allerede har fortalt det til de?

Jeg har allerede sagt det til mine, da magen er kommet og jeg vil gjerne gi dem grunnen til at jeg ikke er helt i form. 11+0 i dag. Har vært på UL og sett liv, pluss at vi hører hjertelyden med doppler.

Jeg kommer til å si det på en barnevennlig måte om ting ikke skulle bli som planlagt.

Jeg har allerede sagt det til mine, da magen er kommet og jeg vil gjerne gi dem grunnen til at jeg ikke er helt i form. 11+0 i dag. Har vært på UL og sett liv, pluss at vi hører hjertelyden med doppler.

Jeg kommer til å si det på en barnevennlig måte om ting ikke skulle bli som planlagt.

Ja, begynner å synes på meg her også. Tenker egentlig som deg, at storebror også kommer til å forstå om jeg forklarer han det om det ikke skulle gå som planlagt. Livet får man jo ikke kontrollert uansett. Takk for svar :)

Hva er vitsen med den ultralyden da egentlig?? [emoji15]
Min er bare 1,5 år, så vi snakker om babyen men vet ikke hvor mye av det han forstår [emoji5]

Jeg skulle egt på sykehuset i uke 7, men de hadde ikke tid til meg før etter et par uker, så hun foreslo at jeg dro privat da også kunne jeg få sykehustimen i uke 12 i "bytte". Tok det da for god fisk at de kunne tilby meg samme kontroll, men det fikk jeg heldigvis greie på tilfeldig da jeg skulle bestille sykehustimen. Skjønner ikke at de klarer å sove godt om natta når de må late som alt står bra til når mor vil vite.. Men.. De har vel sine etiske og juridiske retningslinjer de må følge da. Uansett idiotisk. Men jeg tar timen bare for å se lille. Har mistet i MA før og hadde blødninger som ble fulgt opp tidligere i svangerskapet, så godt å få tryggheten :)

Jeg er 11+0 idag og vi kommer nok til å fortelle iløpet av den neste uken. Jeg har allerede sett et bankende hjerte på UL, men om ting ikke skulle gå veien likevel så får de ta del i at babyen ikke var frisk og at slike ting dessverre skjer. Jeg har stor tro på at dette går veien, selv om jeg egentlig ikke helt forstår at jeg er gravid igjen. Blir kanskje mer virkelig når vi forteller det til barna og vi kan snakke mer åpent om det hjemme. Nå er alt hysj hysj og vi glemmer liksom at det er en til på vei.

Har fortalt datteren det, hun er 8 år og hun har sett at jeg har vært i dårlig form. Var på tul og fikk se et bankende hjerte før vi sa det til henne:).

Har fortalt datteren vår på 3,5 år hun brukte et par dager på å forstå det men nå gleder hun seg selv om hun ble litt skuffa over at det ikkje blir storebror [emoji23] hun er litt sur på babyen da hun synes det er dårlig gjort av babyen at h*n gjør mamma så syk [emoji23][emoji7] passer på meg og spør hver dag om babyen fortsatt er i magen [emoji7]

Var på ul 11+6, alt såg fint ut (opplyste ikke om nakkefold eller noe, men sa at hjerte og hjernen er sånn det skal være, og fikk beskjed om at alt såg fint ut). Kommende storebror fikk vite set 12+1. Det ble stormende jubel :D

Vi informerte de idag[emoji3] Var på ul igår og alt var fint ( er 12+3 idag). Ble stor jubel i heimen for å si det sånn[emoji3] Her er storebror 11 og storesøster 9. [emoji7] blir så mye lettere for de også når de ser mamma er trøtt og i dårlig form[emoji3]

Har fortalt datteren vår på 3,5 år hun brukte et par dager på å forstå det men nå gleder hun seg selv om hun ble litt skuffa over at det ikkje blir storebror [emoji23] hun er litt sur på babyen da hun synes det er dårlig gjort av babyen at h*n gjør mamma så syk [emoji23][emoji7] passer på meg og spør hver dag om babyen fortsatt er i magen [emoji7]

Åh, haha, så herlig da :Heartred :)

Ble til at jeg fortalte han i stad :) Han ble utrolig glad og stolt! Angrer ikke et sekund på at jeg gjorde det! Fortalte han også at det noen ganger er sånn at babyen ikke vil vokse sånn som den skal og at den da kan bli borte, men da svarte han at han ikke håpte det, men hvis det skjer så kan man jo lage ny da mamma. Så i morgen får vel resten av verden høre det tenker jeg :)

Vi fortalte det rundt uke 6, da de er såpass store at det var greit at de visste hvorfor jeg var litt redusert. De er også store nok til å forstå om noe går galt

Åh, haha, så herlig da [emoji813]red :)
Ja hun er det og har mast om storebror lenge og ci har sagt til henne hver gang at det ikkje går [emoji6] får namma baby i magen kan det bare bli lillesøster eller lillebror [emoji4] like skuffa hver gang men syns det blir stas å være storesøster [emoji7]

Venter til uke 12 tenker jeg.. Spesielt datteren min har vanskelig for å holde seg, og ville nok satt pris på at vi venter med å fortelle henne det til hun kan si det videre ;)

Vi fortalte vår 6åring det på mandag, da var jeg 10+6. Hadde egentlig tenkt til å drøye det en uke, men så passet det seg så godt at jeg ikke klarte å vente lenger. Nå er han mer engasjert enn mannen og passer på meg og baby hele tiden! :Heartred
Det var kanskje litt tidlig og skulle det skje noe så må vi få sagt det på en så skånsom måte som mulig! Krysser fingrene!

Fortalte lille jenta på snart 3 tidlig. Ho skjønner hva baby er og at mamma har baby i magen..Men hva det innbærer gjenstår å se. Ho har fått sett film fra ul og var veldig opptatt at babyen beveget seg ❤️ Gleder oss sånn til å møte den lille ❤️:)

Har fortalt det til mine tenåringsgutter nå... og hele gårsdagen gikk til med å snakke babynavn :P ...

De vet at jeg skal ta duotest og evnt. fostervannsprøve osv... og at ting ikke alltid går som planlagt...det er fordelen med at de er tenåringer.. ;)

Back
Topp