Når fortelle søsken?

Hoe86

Forelsket i forumet
Jenta mi på 6år lurer fælt på hvorfor jeg ligger i senga hele dagen og er kvalm og kaster opp. Hun virker nesten bekymra over at jeg ikke skal bli frisk. Og spør hele tiden hvorfor jeg er så mye syk. Har så lyst til å fortelle henne grunnen, men det er jo litt tidlig enda. Hun har mast etter lillesøsken i flere år, så vet at hun blir kjempeglad for nyheten

Skal på TUL på søndag, og da er jeg i uke 10 (9+3). Tenker kanskje å fortelle henne hvis alt går bra der, eller er det for tidlig?

Når skal dere fortelle søsken om graviditeten?

Jeg skal på tul neste uke når jeg er 8+5, og vi tenke å fortelle det i helga etter det. Da er jeg 9 uker. Mine jenter er 6 og 10.

Prøver å vente til etter 12 uker (guttungen er 5) :)

Her er minstemann for liten. Har sagt det til han. Så han har begynt å blåse meg på magen:-p men har skjønner det ikke.
Mannens to store fikk vite det i uke 17 sist. Å tror ikke det blir noe før nå. Er ikke så interessert i at mammaen deres skal vite det så tidlig, for da veit plutselig "alle" det.

Fortalte mine det etter ul igår..
Jeg er også mye dårlig og de er veldig omsorgsfull. 7 og 10 år.
Så nå vet "alle" det :p

Vi fortalte det uke 7 sist til da var de 6 år. 4 uker senere ble ma oppdaget.

Denne gangen venter vi iallefall til etter TUL.

Min eldste fikk vite i påsken. Hun blir 8 og jeg er ca 6 uker på vei :)

Hei! Jeg har ikke barn fra før av selv, men for lenge siden leste jeg et innlegg som susanne kaluza skrev om nettopp dette og syntes det var så fin måte å gjøre det på. Er nok mest for de med litt mindre barn, men kanskje gir det noen ideer til dere med større barn også :) http://www.susannekaluza.com/nar-fortelle-barna-at-det-er-en-baby-pa-vei/
Dette var veldig fint! :)
Hadde nok ikke gått på mine barn da de er eldre og skjønner mer enn som så, men veldig fint for små kommende storesøsken <3

Back
Topp