Når fortelle om spiren?

..Kirsebær..

Elsker forumet
Junilykke 2020 ♡
Påskeliljene 2022 ❤️
Når kommer dere til å dele nyheten om huleboer i magen?

Vi skal på besøk til foreldrene mine i slutten av denne uken og jeg kommer til å fortelle det til de allerede da (er 5+1 i dag). Da jeg mistet forrige gang var jeg veldig glad for at jeg hadde fortalt det til et par gode venninner og foreldrene mine og til mannen, da jeg hadde litt behov for å snakke om det etterpå :)
 
Fortalt det til mamma og svigerinnen min som er en av mine beste venninner [emoji7]tidlig, men mister jeg så mister jeg...
 
Når kommer dere til å dele nyheten om huleboer i magen?

Vi skal på besøk til foreldrene mine i slutten av denne uken og jeg kommer til å fortelle det til de allerede da (er 5+1 i dag). Da jeg mistet forrige gang var jeg veldig glad for at jeg hadde fortalt det til et par gode venninner og foreldrene mine og til mannen, da jeg hadde litt behov for å snakke om det etterpå :)

Enig med deg! Godt å ha noen som vet om det om man skulle være uheldig å miste. Dor godt å snakke og trøste seg med noen [emoji173]️
 
Jeg er 5+1 idag. Vi har fortalt det til mine foreldre, mormor, hans søster og mine 2 beste venninner :) Til helgen reiser vi dit mannen er fra og skal fortelle til hans foreldre, hans bestefar, hans bestevenn og min søster :)
Etter 2 -3 mnd tror jeg vi sier det til resten :)
 
Noen vi forteller tidlig til, andre vi vil vente med. Har noen jeg gjerne vil skåne om det går galt, andre jeg vet vi vil trenge støtte fra. I tillegg vet jeg at folk blir enda gladere om det er forbi 12 uker, så håper jeg klarer å holde meg :p
 
Her veit min sjef det og eit vennepar som også er gravid [emoji16] håper å vente lengst mulig med å fortelle resten det, men kjenne eg er sprekkeferdig for å fortelle det[emoji85][emoji23]
 
Litt usikker.. blir nok sikkert litt tidlig. Vi mistet i mars, så for å komme meg gjennom det hjalp det å fortelle folk om det, så folk vet at vi prøver nå. Kommer nok ikke til å gå ut med nyheten til alle tidlig, men blir nok nærmeste familie og venner [emoji4]
 
Har fortalt det til noen venninner, mamma og broren min. Det er de jeg vil skal vite det hvis det går galt også, for da hjelper det nok at noen vet hvorfor vi er lei oss. Så tenker vi at flere i familien får vite det etter ul i uke 8, og så gidder vi ikke holde det hemmelig mer etter uke 14/15[emoji4]
 
Skal prøve å holde det hemmelig til september. Da er jeg vel ca 4 mnd på vei. Grunnen er at et annet familiemedlem venter sitt første barn i august, og jeg ønsker ikke å ta fokus bort fra det. Hååååper jeg klarer det.
 
Har fortalt det til mine nærmeste venninner og svigersøster, resten får vite det etter TUL i uke 12 tror jeg. Gleder meg veldig til å fortelle det til de blivende storesøstrene, gruer meg til å fortelle min mor som har gjort det tydelig at hun synes det holder med tre...
 
Har fortalt det til mine nærmeste venninner og svigersøster, resten får vite det etter TUL i uke 12 tror jeg. Gleder meg veldig til å fortelle det til de blivende storesøstrene, gruer meg til å fortelle min mor som har gjort det tydelig at hun synes det holder med tre...

Så kjedelig/trist at moren sin ytrer slike synspunkt. Dette er jo ditt og mannen din sitt valg - dere er voksne og har 3 barn fra før, så dere vet hva dere går til :) Når det først har blitt slik, skal du se at hun nok gleder seg likevel :Heartred
 
Så kjedelig/trist at moren sin ytrer slike synspunkt. Dette er jo ditt og mannen din sitt valg - dere er voksne og har 3 barn fra før, så dere vet hva dere går til :) Når det først har blitt slik, skal du se at hun nok gleder seg likevel :Heartred

Samme her, både mine foreldre og søsken mener vi har nok barn. De ble rett og slette sure sist gang vi fortalte dem (3. barn) da. Nå er jeg gravid igjen på 4. må si jeg gruer meg til å fortelle dem [emoji53]
 
Denne gangen venter vi iallfall til uke 9 med å si det til familien og de aller nærmeste vennene våre. Vi mistet i mars og det var veldig fint med støtte fra dem som visste det, men merket at det tok på for de også å skulle stå rundt oss. Så for å spare dem litt, venter vi til da :) Har en god følelse denne gangen, heldigvis! Resten får vite det etter uke 12 :)
 
Har fortalt det til mine nærmeste venninner og svigersøster, resten får vite det etter TUL i uke 12 tror jeg. Gleder meg veldig til å fortelle det til de blivende storesøstrene, gruer meg til å fortelle min mor som har gjort det tydelig at hun synes det holder med tre...

Hehe så morro! Vi venter også vårt 4 veldig ønskede barn. Gruer meg litt til mammas reaksjon jeg og :nailbiting:
 
Samme her, både mine foreldre og søsken mener vi har nok barn. De ble rett og slette sure sist gang vi fortalte dem (3. barn) da. Nå er jeg gravid igjen på 4. må si jeg gruer meg til å fortelle dem [emoji53]

Sure? [emoji15] Skjønner ikkje koffor folk ska bli sure av ein sån hyggelig nyhet...[emoji848]
 
Når kommer dere til å dele nyheten om huleboer i magen?

Vi skal på besøk til foreldrene mine i slutten av denne uken og jeg kommer til å fortelle det til de allerede da (er 5+1 i dag). Da jeg mistet forrige gang var jeg veldig glad for at jeg hadde fortalt det til et par gode venninner og foreldrene mine og til mannen, da jeg hadde litt behov for å snakke om det etterpå :)

Så enig med deg.
Vi skulle vente til det var "trygt" å fortelle. Vi mistet dessverre 2mnd på vei. Det var da jeg hadde behov for å snakke om det og ha noen der for meg. skulle ønske at flere visste det- så jeg slapp å fortelle at jeg Hadde vært gravid, og så mistet.
Legen fortalte oss det samme- han synst det er noe tull vi driver med i Norge
Nå blir det å fortelle tidlig til familien og nære venner.
 
Sure? [emoji15] Skjønner ikkje koffor folk ska bli sure av ein sån hyggelig nyhet...[emoji848]

Nei si det [emoji848] skjønner ikke vi heller. De tenker det er vanskelig å oppdra/følge opp barna jo flere de blir. Vi er selv 4 søsken, men hun viste ikke bedre i gamle dager sier mamma [emoji846]
 
Har fortalt det til noen av våre nærmeste.. *kremt* litt flere enn planlagt.. Er jo kjipt hvis det går galt selvfølgelig, men tenker at det også kan være godt å ha støtten rundt oss dersom det skjer. Og om det skjer - så er det jo fordi at noe er galt..
 
Vi har fortalt foreldre og søsken, samt nærmeste venner! Gravid med prøverør og det er det mange som veit vi holder på med det, så sliter litt når folk spør om når vi skal i gang med nytt forsøk[emoji23][emoji23]
 
Så kjedelig/trist at moren sin ytrer slike synspunkt. Dette er jo ditt og mannen din sitt valg - dere er voksne og har 3 barn fra før, så dere vet hva dere går til :) Når det først har blitt slik, skal du se at hun nok gleder seg likevel :Heartred
Huff ja, synes det er skikkelig trist at hun ikke kan glede seg på våre vegne. Jeg har to fra tidligere forhold, hun mener jeg burde stoppet der, har sagt ørten ganger at hun ALDRI ville fått flere barn om hun og pappa hadde gått fra hverandre.. litt av den gamle skolen.
Jeg er nå i et trygt og stabilt forhold med verdens beste mann og bonuspappa, og har aldri vært så lykkelig. Vi har både overskudd og økonomi til en til, men jeg vet at hun kommer til å henge med leppa. Får kanskje gjøre det slik som sist, døtrene mine fortalte jublende at vi skulle få baby, da turte hun ikke annet enn å gratulere, hehe. Det verste er at hun var en fantastisk mor for meg og mine to søsken da vi vokste opp, men disse barnebarna er hun ikke så engasjert i, merkelig.
 
Back
Topp