Når fortelle om graviditeten?

lilleburrito

Glad i forumet
Desemberskatter 2016
Novemberlykke 2018
Dere som ikke har fortalt «alle» enda, når tenker dere å fortelle omverden?

Her vet kun samboer og jeg enda. Er 6+0.

Med førstemann tror jeg vi fortalte våre foreldre og søsken ved 7-8 uker. Klarte ikke vente lengre. Noen venninner fikk også vite da. Omverden fikk vite ved 12+0 etter ultralydsjekk.

Med andremann ønsket vi å vente med å fortelle foreldre og alle til etter uke 12, men måtte fortelle ved 7+0 pga hyttepåske med familie og ekstrem kvalme. Svært tydelig at jeg var gravid. Omverden fikk vite deg ved uke 14.

Denne gangen er jeg veldig usikker! Liker at det er vår lille hemmelighet. Er ikke dårlig (enda.. #bankibordet) heller. Men samtidig vil jeg rope det ut. Vil også at storebroren på tre skal få vite det og tenke litt på det og kanskje forstå det før alle maser på han om at mammaen har baby i magen.

Det er og svært viktig for meg at sjefen får vite det fra meg og ikke andre, og for at han kan finne en erstatter/vikar.

Og ja, jeg overtenker nok alt. :wtf:

Jeg vil nok vente en stund før jeg forteller det. Hadde en MA i april og kjenner jeg er litt bekymret for hvordan det vil gå. På samme tid syns jeg det var veldig greit at folk rundt meg viste va som skjedde sist:happy:
Vi er også midt i en nedbemannings prosess på jobb og er litt redd at min jobb kan stå i fare om graviditeten blir kjent. Vet det ikke er lov å si opp noen pga graviditet, men siden vi fikk vite om oppsigelsene før jul er det jo lett å komme unna tenker jego_O

Tror forresten vi trygt kan si du ikke er alene om tenkingen;)

Jeg tenker å vente så lenge som mulig med å fortelle folk - til magen kommer kanskje? :)

Sist tror jeg vi fortalte foreldrene våre i uke 15, selv om vi hadde tenkt å vente lengre :rolleyes: Også venner etter det. Nå tenker jeg vi forteller det til foreldrene våre i uke 17/18 :) Også får venner vite etter det, ettersom vi treffer på dem. På jobb tenker jeg også å vente så lenge som mulig. Må si det til sjefen innen så og så lang tid før permisjonsstart, men håper han da ikke blir å gå rundt og si det til alle andre :wacky: Kan jo hende magen er synlig innen den tid læll :p Tar det som det kommer, men vil iallfall ha vært på tul først :)

Jeg tenker å vente så lenge som mulig med å fortelle folk - til magen kommer kanskje? :)

Sist tror jeg vi fortalte foreldrene våre i uke 15, selv om vi hadde tenkt å vente lengre :rolleyes: Også venner etter det. Nå tenker jeg vi forteller det til foreldrene våre i uke 17/18 :) Også får venner vite etter det, ettersom vi treffer på dem. På jobb tenker jeg også å vente så lenge som mulig. Må si det til sjefen innen så og så lang tid før permisjonsstart, men håper han da ikke blir å gå rundt og si det til alle andre :wacky: Kan jo hende magen er synlig innen den tid læll :p Tar det som det kommer, men vil iallfall ha vært på tul først :)
Sniker

Husk at magen ofte kommer tidligere når man har vært gravid før!
Og sjefen har taushetsplikt! ;)

Sniker

Husk at magen ofte kommer tidligere når man har vært gravid før!
Og sjefen har taushetsplikt! ;)

Hihi ja, sant! Jeg har tenkt litt på det :p Fant bilde fra 20+0 sist, og da var det kommet en ganske avslørende mage :rolleyes: Husker ikke helt når den kom, men det var mellom uke 17 og 20 iallfall :) Blir spennende å se når den kommer nå. Kan hende det må avsløres tidligere til sjefen og de på jobb, og venner. Men all familie bor en flyreise unna, så de treffer vi ikke så ofte, så der skal vi nok kunne klare oss til påske :)

Har sagt det til ei venninne og ene søsteren min nå + samboer seff :P forteller det til nærmeste kollega til mandag tenker jeg, da vi står veldig nærme, også kan jeg få litt råd om når jeg burde si det til sjefene. Vil helst si det med en gang til de egentlig, men be de ikke si noe videre med en gang. Men kommer nok ikke til å si det til resten av familien/venner før etter tul når jeg er 12+1. Får datteren min på 8 vite det - vet plutselig alle det. Men har ikke lyst at så mange som skal vite det før henne heller, da jeg vet at hun egentlig har lyst å vite sånne ting først :hilarious: :Heartred

Tipper jeg forteller etter en ul i uke 12. Vil se at det går bra denne gangen før vi forteller så mange. Mamma og søskene mine vet det. De skjønte det når eg plutselig ikke drakk alkohol i jula og slutta å snuse. Og et vennepar skjønte det når eg ”gikk på pencelin” på nyttårsaften og ikke en gang ville ha litt bobler kl 12 på kvelden :hilarious: så har eg fortalt det til mine to beste veninner som eg veit ikkje sier det videre.

Har fortalt bestevenninnene og sjefen til nå. Jeg føler ikke lengre for å rope det ut slik jeg gjorde forrige uke. Tror jeg ser det litt an :joyful: hele verden får nok vite etter uke 12, men jeg forteller nok nær familie og flere venner før den tid

Vi forteller det til våre foreldre og søsken ved uke 12 tenker vi. Det føles mest naturlig denne gangen siden vi får besøk av de da uansett og lillesøstra mi også er gravid og har termin snaue 2 mnd før oss. Vi tenker at ho er eneste unntaket og skal få vite det allerede på mamdag etter TUL;) Venner venter vi nok med til rundt OUL eller uke 20-ish og utover etter hvert som vi prates og treffes og sånn. Men denne gangen får jeg helt sikkert mage mye tidligere enn sist, så det kan hende planene må endres og vi forteller før.

Forrige gang fortalte vi familien og sjefen først i uke 15. Var et kompromiss, samboer ville fortelle i uke 12 og jeg i uke 18. Kollegaer fikk vite i uke 20/21. Egentlig ville jeg vente til uke 24 (hadde ferie fra uke 20-ish til 24), men tenkte jeg kom til å ha fått en del mage da, så sa det før ferien. Men fikk ikke mage før rundt uke 26, så hadde sikkert kunne skjult det til da :hilarious: De fleste venner fikk vite det fra uke 20 og utover etter hvert som det falt seg naturlig når vi møttes.

Det er jo kjekke nyheter å dele, men jeg synes bare det var så fint at det var vår hemmelighet ❤

Synes igrunn det er fint å dele nyheten tidlig med familie og nære venner, så vi har allerede delt nyheten med vårt beste vennepar, mine foreldre og kommende storesøster, og kommer til å fortelle svigerforeldre og søsken når vi treffes i løpet av måneden. Dessuten har jeg allerede fått mage på størrelse med uke 17 forrige graviditet, så det er nok ikke lenge jeg hadde klart å skjule det uansett. For oss er det en gledelig nyhet som vi gleder oss til å dele :love7

Hei dere,
Jeg har i grunn veldig lyst til å dele det.
Blant annet med barna.
Jeg fikk positiv test CB plus tegn og digital "gravid 1-2" i dag.
Tok tester i går kveld, da sa den digitale "ikke gravid", men var litt andre boller i dag til morgenen. Og så... så kjenner jeg på all murringen i magen.
Og blir livredd for kjemisk....
Samtidig tenker jeg at det er godt å dele det uansett.
Noen som kan roe meg ned litt...?
Vært prøver i 14pp, så dette er veldig surrealistisk:Heartred

Vi har fortalt det til noen få barna, besteforeldre etc får vite dette seinere. Mine barn ønsker seg virkelig ett søsken til og maser, så denne gangen vil vi gjøre litt mere ut av det når vi deler med dem. Dette er min samboer sitt første barn og første barnebarn så derfor skal vi gjøre litt ut av det til dem også

Planen her var at vi skulle holde det for oss selv til etter jeg hadde vært hos jordmor og tul, men har mamma på besøk i helga. Hun spurte meg da hun kom i går om hvor langt jeg var på vei. :eek:

Hei dere,
Jeg har i grunn veldig lyst til å dele det.
Blant annet med barna.
Jeg fikk positiv test CB plus tegn og digital "gravid 1-2" i dag.
Tok tester i går kveld, da sa den digitale "ikke gravid", men var litt andre boller i dag til morgenen. Og så... så kjenner jeg på all murringen i magen.
Og blir livredd for kjemisk....
Samtidig tenker jeg at det er godt å dele det uansett.
Noen som kan roe meg ned litt...?
Vært prøver i 14pp, så dette er veldig surrealistisk:Heartred

Gratulerer så mye! :joyful:
Jeg hadde det på samme måte rett etter positiv test. Hadde lyst å fortelle alle! Pust med magen og la det gå noen dager. Jeg har endret litt mening nå, og er glad jeg ikke sa det til hele verden med en gang :p men jeg er fortsatt for å dele før uke 12, men ser litt an først

Forteller ikke til de eldste barna mine før etter tidlig ul, kanskje uke 11-13. Mamma og nærmeste søsknene mine og venninner får nok vite det samtidig. Vet ikke hvor lenge vi klarer å holde det skjult, men sist sa jeg ikke noe til øvrig familie før etter OUL. Skal nok ha bursdagsselskap her i midten av mars, så det kan jo hende det synes eller at formen er så rævva at jeg må si noe da..

Back
Topp