Når fortelle om graviditeten?

Spirebaby

Blir kjent med forumet
Når er det passende å fortelle at man er gravid? Jeg har mest lyst til å rope det lykkelig ut til alle nå, men er jo så redd for å si noe i tilfelle spiren ikke klarer seg Jeg er nå fem uker på vei. Hvor stor risiko er det for abort når man er 40 år? Det går sikkert bra, men allikevel...

Veldig mange venter til rundt 12 uker, vet jeg. Nå er vi like langt på vei ser jeg (gøy!) og her hadde vi en diskusjon på dette da vi fikk bekreftet graviditeten for 2 uker siden.

Vi hadde lyst og behov for å snakke med noen rundt oss og vi fant ut at dersom det ikke går bra så vil vi fortsatt ha behov for å snakke med andre om det også.

Derfor har vi fortalt det til de nærmeste vennene og familiene våre. Selv når vi runder 12 uker så finnes det ingen garantier og vi velger heller å dele en eventuell sorg med de nærmeste enn å holde alt for oss selv nå. Jeg runder straks 40 år selv så skal bli morsomt å følge med på deg her inne  :-)

Så koselig å høre fra deg :) Vi har snakket litt mer om dette her hjemme og funnet ut at vi deler nyheten når jeg har vært til første legekontroll. Har time om en ukes tid. Er da 6+2 . Helt klart at dette er godt å dele allerede nå. Skulle det gå galt (noe jeg selvfølgelig ikke tror) så vil det også vær godt å vite at våre nærmeste visste. Gøy at vi har kommet like langt og at vi kan følge hverandre da!

Vi venter med å si noe til etter resultat på duo prøven og hva i evny da velger....mulig vi mister og før den tid! Og så vilvi forteller dattern på 8 først og å fortelle det for så fortelle andre og så skulle vi velge å avslutte svangerskapet blir jo det er mega belastning for henne.

Back
Topp