Når fortelle om graviditeten?

Markblomst

Forelsket i forumet
Jeg og samboren min er fortsatt prøvere, dette holder vi hemmelig for familie og venner. Men jeg tror ikke at jeg kommer til å holde det skjult så lenge den dagen jeg finner ut at det er en liten spire inni magen.. Føler liksom at alle kommer til å se på meg at jeg er gravid.. Når hadde dere fortalt at dere ventet barn?
LYKKE TIL ALLE PRØVERE!!!!

si det når du føler for det. mange venter jo til de første 12 ukene er gått for å være over den "usikre perioden".

Ville venta til jeg var kommet noen uker på vei,men det viktigste er det du føler for selv [;)] Lykke til videre med prøvingen! [;)]

Jeg klarte ikke å holde meg så lenge... Første gangen endte d i sa, men var glad for at folk visste det, slik at jeg kunne prate med dem om det! Prøvde å holde meg andre gangen da, siden det ikke gikk så bra første gang, men men.... vanskelig å holde på en slik hemmelighet!![:D] Klarte det ikke gitt!

Vi har tenk endel på det å fortelle det til familien, men vil helst vente til 12 uke.
Da tenkte vi skulle invitere de alle sammen på middag, det har vi gjort før så det er ikke noe mistenklig. Så åpner vi med å ønske alle kommende besteforeldre og tanter og onkler velkommen til bords. Lurer litt på om jeg skal smugfilme det øyeblikket. Uansett så må jeg først bli gravid, men gleder meg veldig til å fortelle det til familien (de vet ikke at vi prøver).

Ganske mange rundt meg vet at vi prøver, og de fleste vet at det begynner å gå mot prøverør, så hvis jeg blir gravid, så kommer de fleste til å få vite det rimlig kjapp tror jeg.... Tror neppe jeg klarer å sjule noe sånt noe [:D]
Jeg blir veldig fort oppspilt og gira når det skjer noe fint, og da bare MÅ jeg fortelle til alle, så da blir det nok ikke lettere å holde evt graviditet skjult....

Den siste av venninnene mine som ble gravid sa ikke noe til noen før folk begynte å spørre. Da var hun 4 måneder på vei. Jeg kan ikke skjønne hvordan hun klatre å vente så lenge, vet at jeg ikke hadde klart å holde det hemmelig. Når søsteren min ventet sin første, fortalte hun det på julaften [:)] da var hun 3 mnd på vei. Ventet med å fortelle det fordi hun hadde hatt to sa tidligere, og ville være sikker på at det gikk bra denne gangen.

Jeg har fortalt det til søstera mi, og til to på jobben. Hun ene er gravid selv, så det er godt å ha noen i samme situasjon å prate med her.

Ellers skal vi prøve å vente noen uker til før vi forteller det til noen andre.

Jeg ville ventet til jeg var ihvertfall 8 uker på vei. Selv tror jeg at jeg kommer til å holde det hemmelig til jeg er ca. 12 uker på vei for familien, men ikke si noe til andre før det begynner å vise tydelig. Men er jo ikke gravid ennå så det er ikke sikkert at jeg klarer å holde meg når tiden kommer[8|]

Jeg har gått rundt og lurt på det der. Fortalte det til ei kollega på telefon 5 min etter positiv testing og til sjefen på onsdag. Ingen andre vet noe enda. Lurer litt på om vi skal fortelle det til min pappa som har bursdag neste fredag, men synes liksom det er litt tidlig. Får se hvor lenge jeg klarer å gå uten å dele det med flere [:D]

Heisan!
Vi fortalte det til våre foreldre da jeg var 8 uker på vei. Ikke til noen andre, men ikke lenge etter hadd jeg en SA. Det var tungt å bære...var glad for at mine nærmeste viste hvorfor jeg var så lei me en periode [:(].

Neste gang vil jeg holde det hemmelig for alle il 12 uke,men på den andre siden vil jeg at folk skal vite det...Uannsett hva som skjer. Vet ikke helt hva jeg ville ha gjort..

Lykke til med prøving[:)]

Back
Topp