når fortelle kommende storesøsken om babyen?

regnbue

Betatt av forumet
Marsboerne 20 18
når tid tenker du å fortelle kommende storesøsken om babyen?
og skal storesøster/bror få vere den som forteller andre om den kommande babyen? :)

Lurer på akkurat det samme selv :anyone

Venter nr 2 nå og storebror går i 4 kl. aner ikke når det er "riktig" å gi han nyheten...

Lurer også på det, stesønn her da, lurer på hvordan det skal gjøres. Lest i forum før at mange mener at når stebarn får vite burde far/mor sende en melding til biologisk mor/far og si ifra, men usikker på hele opplegget. [emoji15]

Mine tre fikk vite det denne uken da jeg har sleti litt med å holde alle følelser inne. Min eks fikk også vite det denne uken da han er mine tre barn sin far. Jeg følte selv at det var riktig tidspunkt å komme med nyheten [emoji4] Kjenn litt på det er mitt forslag [emoji4]

Kommer til å si det til min datter og bonussønn når det begynner å vises, altså når vi virkelig må.
Har opplevd risikosvangerskap, som endte dårlig, og å blande inn små barn i det underveis var slitsomt og vanskelig for meg.
Så vi venter lengst mulig.
Far til mitt første barn kommer til å få vite det kort til etter vi forteller til barna.

men nr 2 var storesøster berre 1.5 år og forsto lite, men no er største 5 og minste 3, og føler dei må få vite de samtidig som vi forteller andre de, men samtidig så klarer ikkje barna mine å halde de hemmelig, så ha må vi halde alt hemmelig til vi er klar til at heile omverda får vite :laughing002

Har allerede sagt at «mamma har baby i magen»til sønnen min på snart 2..eller spurte han om han trodde at mamma hadde baby i magen og om han vil ha en lillebror/søster..han nikket,smilte og sa mhm! Han sier ellers mye nei til alt for tiden,men vet jo ikke helt hvor mye han forstår betydningen av det enda«3

Vi venter nok til ultralyd i uke 10-12 er overstått, siden jeg har mistet noen ganger. Ingen andre som får vite det noe særlig før heller :happy:

Vi har en på snart 2,5 år og kommer nok ikke til å si noe før det skal sies til resten av familien og venner. Ellers vet nok alle det imorgen[emoji28][emoji5]

Vi har allerede sagt det. "Store"-bror er kun 6 mnd, så han forstår jo ikke bæret av det enda [emoji23] Han forsto lite da jeg lo og gråt om hverandre, og klemte både han og pappaen, han bare tittet på meg og lo[emoji23]

Har fortalt det til min på 15 mnd. Hun bare gliste og pekte på magen. Hehe. Men nå peker hun på magen min hver gang jeg spør henne hvor babyen er [emoji12]

Han på 6 mnd har fått vite det. Hun på 2,5 får nok desverre ikke vite det før det er ok at bhg og resten av bygda vet det.

Blir nok ikke før vi er klare for at resten av bygda får vite det :) hadde håpa på rundt OUL, men får se om jeg klarer å skjule magen så lenge (venter våres 4 barn, å magen vokste ganske raskt med nr 3 ) :)

Hvordan har dere tenkt å fortelle det?
Vi skal kle på guttungen en body med budskapet på når vi er på besøk hos de vi vil fortelle det til. Vi har bestilt fra Viphuset.
9d88bf4fbe9fd6b6893d6b4bcd5277e8.jpg

Så har vi egentlig en annen idé vi vil bruke og. Og det er å skrive "storebror mars 2018" på fronten på bleia til guttungen når vi vet vi får besøk av noen som gjerne bytter bleia hans. Så får vi se om de ser det[emoji23]

EDIT: ser jeg leste feil [emoji23] Trodde det handlet om hvordan man ville fortelle alle andre det [emoji28]

Vi skal kle på guttungen en body med budskapet på når vi er på besøk hos de vi vil fortelle det til. Vi har bestilt fra Viphuset.
9d88bf4fbe9fd6b6893d6b4bcd5277e8.jpg

Så har vi egentlig en annen idé vi vil bruke og. Og det er å skrive "storebror mars 2018" på fronten på bleia til guttungen når vi vet vi får besøk av noen som gjerne bytter bleia hans. Så får vi se om de ser det[emoji23]

EDIT: ser jeg leste feil [emoji23] Trodde det handlet om hvordan man ville fortelle alle andre det [emoji28]

Ååå så morsom ide!
Du burde nesten ha laget en egen tråd med tips om hvordan fortelle det til alle andre :D

Vi har en broket svangerskapshistorikk, så her får ikke barna (eller noen andre som vi ikke blir tvunget til å fortelle det) vite det før evt svar på fosterdiagnostikk.

Vi har en på snart 2,5 år og kommer nok ikke til å si noe før det skal sies til resten av familien og venner. Ellers vet nok alle det imorgen[emoji28][emoji5]

Samme her [emoji23][emoji23][emoji23]

Back
Topp