Når fortelle kommende storesøken?

regnbue

Betatt av forumet
Marsboerne 20 18
Vi hadde tenkt å fortelle de i løpet av helga, er da 11+ noe, men føler kanskje at det blir litt lenge for de å vente til mars før de får vite noe.

Noen av nærmeste familiemedlem vet om babyen, og ønsker at våre barn skal få vite om babyen frå oss og ikke fra noen andre.

Barna er 3 og 5 år.
Noen som har erfaring med å fortelle det tidlig? [emoji5]️

Vi har fortalt det tidlig til våre eldste, både sist og denne gangen. Ja, det er lang ventetid! Men det har gått veldig bra for våre. Denne gangen er de 8 & 9, sist var de 5 & 6.

Vi håper å kunne vente en god stund ennå. Kanskje til etter oul. Så lenge magen ikke blir veldig synlig da, da må vi nok fortelle.

Valgte å si det for to uker siden på grunn av at folk kunne finne på å si det for de fikk vite det av oss. Så får de heller bare ta ventetiden [emoji6]

Våre fikk vite det i uke 5-6. Var så kvalm og dårlig, så de skjønte det i grunn av seg selv.
Jeg tror det er viktig at de for lov til å være med på dette, de knytter bånd allerede nå, og planlegger og koser seg med forventninger til å bli storesøsken igjen.
Minnepinnen fra UL sitter i TVen, og den setter de seg og ser på stadig vekk

Våre får vite etter oul. Er 5 år og 1,5 på den tiden.

Min datter på 8 fikk vite det igår, da var jeg 11+3 og hadde vært på TUL. Angrer ikke, selv om hun sa idag: "hvorfor kunne du ikke vente til påske med å si det?" Hehe. Blir lang ventetid..

Jeg er 11 + 1 og har barn på 6 og 8.

Har bare sagt det til en venninne så langt. Hadde egentlig tenkt til å si det til besteforeldre og barna hvis morkakeprøven ser bra ut, men lurer på om vi bare sier det til besteforeldrene og venter til oul med barna. Hvis ting går galt, så vil jeg ikke at de skal bli lei seg, de har sørget nok over andre ting og tåler ikke stort mer.

Barnet mitt er to år.. tror jeg begynner forberedelser når det nærmer seg fødsel. Veit ikke om det er noe vits å begynne tidligere.

Mine er 3 og 5 og vi"må" nok si det etter privat TUL imorgen viss alt er bra (13+0). Magen er godt synlig og jeg vil ikke at de skal overhøre det fra andre.

Første gang ventet vi til vi kunne kjenne bevegelse på utsiden, da vi tenkte det var bedre for en på litt over 1,5 å forstå det. Nå er hun 2,5, da fortalte vi henne det når jeg var 12 uker. Mest fordi vi bor på landet med mye bygdesnakk, i tilfelle hun skulle fortelle det i bhg. Og siden det da kun var 8 mnd siden sist mamma hadde baby i magen, tok det litt tid før det gikk opp for henne at det var en ny baby [emoji4] han på 8 mnd fikk vite det før faren, men da var han bare 6 mnd så forsto ikke så mye av det. Og det gjør han vell ikke ennå. [emoji13]

Vi fortalte det når jeg var 12 uker. Alle andre venner og familie vet det nå, og de hadde aldri klart å holde det hemmelig for henne.

Vi fortalte det til barna på 6 og 11 når jeg var 11+6 på vei. Han eldste lurte på hvorfor vi ikke hadde sagt noe før, og da fortalte jeg at sjansen for at noe kunne gå galt var større da, men han syns likevel jeg skulle sagt det fordi han ville vite det hvis noe gikk galt og. Men må si at sønnen min på 11 er litt voksen av seg og veldig følsom [emoji178]

Jentungen på 5,5 fikk vite det da jeg var 12 uker på vei. 14+1 i dag.

Back
Topp