Når fortelle kolleger om graviditeten?

Ruggla

Flørter med forumet
Har dere delt den gode nyheten på arbeidsplassen, eller når planlegger dere å gjøre det? ☺️
Fortalte sjefen det rundt uke 10 da han spurte om det gikk bra (siden jeg var litt bleik for tiden). Ellers vet ei av kollegaene mine det og spør hver dag om når «det blir offentlig». Er 16+1.

Sier det til sjefen imorgen eller dagen etter. Han jobber i en annen by så har ikke sett han, har heller ikke vært borte fra jobb før nå. Så tror han blir litt sjokket. Stoler ikke på at han ikke sier det til kollegaene, så tviler på jeg får sagt det selv.

Sist sa jeg det etter oul. Men nå ser jeg mine kollegaer sjeldent da, så det er kanskje annerledes.

Tror alle på jobben vet det nå. Fortalte sjefen når jeg var 4+3. De fleste kollegaene fikk vite etter TUL i uke 9 og siden har i grunn jungeltelegrafen gått. Syns i grunn det er greit at de vet, siden jeg av og til kjenner jeg trenger noen dager ut av pleien av ulike årsaker og da har noe ekstra kontortid, og da skjønner de hva det gjelder og jeg slipper spørsmål.
Var også greit for sjefen å vite tidlig for da kan hun søke om tilrettelegging slik at det ikke koster arbeidsplassen ekstra å leie inn folk når jeg må gå litt på topp, og da slipper også kollegaene mine å gå underbemannet :)

Roper det ikke ut på jobben, men hinter godt og legger ikke skjul på det ihvertfall. Er 15+4 og ingen sjans til å gjemme magen nå uansett

Teor se fleste på jobb vet det nå ettersom mannen min også jobber der og folk merkrt jeg var borte og fikk høre jeg var på sykehus. Klarte å holde grunnen hemmelig for en del av dem fram til uke 12 da.

Alle fikk vite det da jeg var 10 uker. Fortalte det selv bare til sjefen og min nærmeste kollega, men sa at det var helt greit at andre fikk vite det. Jeg hater å holde ting hemmelig, forrige gang fortalte jeg det på jobb i uke 8 (jobbet et annet sted da).

Her har både sjef og de fleste kolegane vist det siden omtrent posetiv test (4+5 ) men det er fordi man må havtilrettelegging fra dag en siden eg jobber med cellegift.

Tenkte det kunne være offentlig fra uke 12, men jeg fortalte det til sjefen og noen kolleger rundt uke 4 da det ble et naturlig samtale emne.

Sjefen fikk vite det samme dag som jeg planla å få sykemelding :p Jeg ville fortelle det tidligere, men det passet aldri (mye på farten rundt på bygget). De tre andre på samme kontor fikk vite det da jeg var rundt 6 uker (noen uker før sjefen).

Jeg har ikke fortalt det til de andre, men jeg tror noen andre vet det. Vet ihvertfall at hele ledelsen vet det :)

Her har sjefen visst det omtrent siden uke 6, og ett par kollegaer ukene etter det som har vært noen engler og stilt opp når jeg har hatt diverse ul'er og legetimer og har måttet ha avløsning.

Resten av gjengen får vite det på avdelingsmøte neste onsdag. Jeg er jo nærmeste lederen deres, så det er greit at de får vite det samtidig :)

Jeg skal straks på tidlig ultralyd, og etter det klarer jeg ikke holde meg mer. Er litt over 12 uker nå, og er forferdelig dårlig til å holde på egne hemmeligheter. I tillegg trenger jeg noe tilrettelegging, men vil ikke få spørsmål om hvorfor jeg må ha det litt annerledes.

På arbeidsplassen min har de visst det siden uke 11 ca. Jeg jobber i en litt liten barnehage, hvor sønnen min går på en av avdelingene. Fortalte det til min leder og en kollega i romjulen. Etter nyttår sørget sønnen min for at alle på hans avdeling, både store og små og andre foreldre fikk vite det, så da ble det offisielt :laughing002 Det er en lettelse også :Heartred

Alle fikk vite det da jeg var 10 uker. Fortalte det selv bare til sjefen og min nærmeste kollega, men sa at det var helt greit at andre fikk vite det. Jeg hater å holde ting hemmelig, forrige gang fortalte jeg det på jobb i uke 8 (jobbet et annet sted da).
Helt enig, hater å gå rundt med hemmeligheter!

Forrige gang jeg var gravid var alt annerledes da. Den gang startet jeg i ny jobb i uke 12, intervju i uke 11. Måtte ha jobb, så våget ikke fortelle det på intervjuet. Det gjorde at jeg gruet meg lenge til å si det, og ukene gikk. Jeg hadde vondt av hele situasjonen den gangen, men kollegaene var helt fantastiske og tok det fint:Heartred

Back
Topp