Når fortelle familie og venner at du er gravid?

Førstebebi

Flørter med forumet
Påskeliljene 2022 ❤️
Hei. Jeg er 11+2 og har ikke fortalt noen at jeg er gravid ennå. Kollegaene mine har spurt meg om jeg er gravid, men jeg har sagt nei, og jeg tror at sjefen min mistenker det også.
Jeg har ny ultralyd når jeg er 12+4, og har lyst å fortelle det til andre folk etter dette, etter å ha sett at alt ser bra ut. Da har jeg også ultralyd bildet der babyen ser ut som en baby mest sannsynlig:) men frister også å si det nå før den tid:rolleyes: har dere sagt det, eller når skal dere si det?:)
 
Vi har egentlig sagt det til de vi vet genuint bryr seg om oss. Så det er selvfølgelig nærmeste familie, og noen venner hver :happy: Fortalte det egentlig til nærmeste familie så fort vi fant ut av det, fordi det føltes godt å dele gleden og bekymringen med noen. Så har vi sagt det til venner ettersom det har føltes riktig :) Har kun fortalt det til nære kollegaer på jobb, som jeg anser som mine beste venner uansett :) Er straks 11 uker gravid! Resten forteller jeg det til etter en ultralyd i uke 12/13 tenker jeg :happy:
 
Hei. xsmile3 Synes også det er vanskelig å vite hva som føles rett og ikke.. Jeg har måttet bli omplassert på jobb pga svangerskap, og da valgte jeg å si det som det var. Alle skjønte det jo uansett. Venner som har skjønt det har jeg også sagt det til. Mens familie, de har ikke fått vite enda.. Føles litt feil ut mtp rekkefølge, men sånn ble det bare. Ønsker å vente til TUL med å fortelle barna og familie. Er 10+6. xsmile2
 
Her kom det ut litt tidlig første gangen, tror jeg var i uke 6. Svigermor spurte om jeg var vaksinert, og jeg klarer ikke lyve, så da fikk de vite det:happy:
Så hadde vi egentlig ikke planer om å si det til så mange så tidlig, men da vi skulle tilbake til kontoret og jeg med mye reise i jobben, så måtte jeg fortelle til sjefen og et par kollegaer også:hilarious:
I uke 10/11 begynte vi å si det til nærmeste familie og venner.
Nå er jeg 12+4 og vi har begynt å fortelle det til folk vi treffer på eller snakker med. Men vi har ikke sendt ut noen felles SMS ennå:hilarious: Synes det er hyggelig å fortelle det ansikt til ansikt, så de vi forteller til får ikke si noe videre :p

Jeg syns det er vanskelig å være sikker på når vi skal fortelle, jeg syns rett og slett det er litt vanskelig å holde på den her lille hemmeligheten jeg:Heartred
 
Ikke delt noe offentlig, men familie, arbeidsgiver og nærmeste venner vet det.

Er 12+1 og pga tung jobb fikk arbeidsgiver beskjed når jeg var ca 6 uker. Da fikk også nærmeste familie vite det, da jeg er dårlig til å lyve og svigermor hadde drømt at jeg var gravid.
 
Vi måtte si det ganske tidlig fordi jeg ble så dårlig. Eldstemann fikk vite det på slutten av uke 7 slik at han ikke skulle bekymre seg for at mamma var syk. Jobb fikk vite det i uke 8 og besteforeldre mellom uke 8 og 9. Da jeg har ernæringsonde har vi vært nødt til å si det til venner vi treffer/barnehage. Nå er jeg 13+1 og det er ikke noe hemmelighet lengre.
 
I utgangspunktet tenkte jeg det kom til å bli et kjempeproblem å holde det hemmelig til jeg selv ville dele, men det viser seg at nå må jeg begynne å planlegge å treffe de jeg vil si det til, føler nesten jeg har dårlig tid plutselig :hilarious: fortalte det til pappa i uke 6 i sommerferien fordi jeg ville si det ansikt til ansikt og han bor et annet sted i landet, sa det til sjefen min pga at legen min anbefalte meg å droppe en jobbreise pga smittetall og at jeg ikke var fullvaksinert, og har sagt det til en venninne. Er nå 12+1 og siden alt så bra ut på ultralyd i går, så er det fritt fram nå. Eneste er at vi skal reise på besøk til svigers når jeg er 15 uker og vil fortelle de ansikt til ansikt da, så jeg lurer litt på å ikke fortelle det til hele familien ennå, siden noen gamle tanter kan finne på å gratulere på Facebook før vi får fortalt svigers..
 
Jeg fortalte det til de fleste allerede ved positiv test :p men jeg har en historikk bak meg som gjør at det er lettere å prate om bekymringer enn å bekymre meg alene :)

eneste vi ikke har fortalt til enda er svigerfamilien og bonusguttene på 14 og 19år :) samt den ene storebroren min :)
 
Vi fortalte det til familie og nermeste venner ikke så lenge etter positiv test, da vi synes det er fint å ha noen å dele både gleder og bekymringer med :) Tenkte å fortelle det til arbeidsgiver om ikke så lenge
 
Har fortalt jobb, familie og nære venner etterhvert som det har passet seg gjennom første trimester. Nå som jeg er over 12 uker et det ikke noen hemmelighet lenger. Men har ikke sendt ut noe melding eller offentliggjort det på noe vis. Synes det er litt gøy å se folk lure på magen, men ikke tørre å spørre :hilarious:
 
Jeg har fortalt det til de nærmeste venninnene mine, skulle egentlig ikke fortelle familie før etter TUL, men måtte fortelle mamma det i går da ho begynte å mase om at jeg måtte ta vaksinen igjen. Ellers har jeg ventet med å fortelle det, for vi har en del i familien som ikke holder kjeft så vi rekker ikke fortelle det til folk selv. Trur familien til samboeren i England og Irland får vite det før resten. For de ble litt skuffet sist når de fikk vite det av noen andre.
 
Vi sa det til foreldrene våres, min leder og noen venner tidlig, så søsken våres og barna våres uke 11.
Men med første sa vi ingenting før halvveis i svangerskapet, ingen som reagerte negativt på det heller :)
 
I dag fortalte jeg det til alle kolleger på kontoret. Jeg kjente VELDIG på det med full gjenåpning og slutt på meteren, og ville at kontoret skal vite at de har en uvaksinert blant seg. Så jeg skrev en litt morsom e-post om det, og avsluttet med en liten bisetning om at det er fordi jeg er gravid :joyful:
 
I dag fortalte jeg det til alle kolleger på kontoret. Jeg kjente VELDIG på det med full gjenåpning og slutt på meteren, og ville at kontoret skal vite at de har en uvaksinert blant seg. Så jeg skrev en litt morsom e-post om det, og avsluttet med en liten bisetning om at det er fordi jeg er gravid :joyful:
Ikke dumt, kanskje jeg og skal gjøre det. Jeg har heldigvis fått 1 dose, men føler meg jo litt utrygg... og alle antar jo selvsagt at alle er fullvaksinert
 
Ikke dumt, kanskje jeg og skal gjøre det. Jeg har heldigvis fått 1 dose, men føler meg jo litt utrygg... og alle antar jo selvsagt at alle er fullvaksinert

Det føles iallefall veldig godt å ha gjort det, og de satte pris på at jeg vekket bevisstheten deres litt :)
 
Mange av de närmaste vet det allerede. Men önsker å fortelle ungene det etter neste ul 15.okt da er jeg 13+2:)
 
Vi fortalte til kommende besteforeldre etter en liten uke, min søster fikk vite det med en gang. Har nå begynt å fortelle til litt flere, fordi jeg spiller håndball og kan ikke være med på alt lenger. Greit at de vet hvorfor tenker jeg :happy:
 
Min søster, og en kollega på jobb vet det. Var ikke planen at kollegaen skulle vite det så tidlig, men hun kom en dag og spurte hva det var med meg.. eeeh hva da sa jeg..? Hun sa: jeg bare merker at det er noe annerledes med deg. Da fortalte jeg det til henne.
Er 10+6, skal fortelle det til andre kollegaer og familie og mine barn om 6 dager til etter min andre UL.
 
Vi sa det ganske tidlig, greit å ha støtte fra familien dersom noe skulle gå galt.
 
Så tøffe dere er! Jeg er i uke 15 og har enda ikke fortalt det til andre enn partner og beste venninne :s
Barna vet det ikke enganglaughing6 aner ikke hvordan jeg skal fortelle det! Barna ønsker seg ikke flere søsken og foreldrene våres synes 2 er mye nok :p blir ikke så positive reaksjoner når nyheten må ut.
 
Back
Topp