Når fortelle det?

~Gravidigjen~

Betatt av forumet
Har dere fortalt noe om graviditeten til familie? venner? jobben? 

Ett par venninner fikk vite det ganske tidlig, rundt uke 5-6. På jobb fortalte jeg det til sjefen da jeg ble sykmeldt i uke 6, orket ikke lyve om det. Og familiene våre fikk vite det denne uken, uke 8, da jeg er så dårlig at det ikke var mulig å skjule det lenger. Så planen om å holde det for oss selv første trimester, gikk ikke så bra. Resten får vite det etterhvert som det passer seg vil jeg tro :)

nå er det bare ei venninne som vet det i tillegg til sambo. Kommer ikke til å fortelle det til noen andre helt enda. Mi mor fåf vite det snart, ellers håper vi på å vente til julaften, men får se hvor vanskelig det blir  Men sist gang fortalte jeg det til min mor veldig tidlig og hun syntes det var vanskelig å holde det for seg selv for hun var så glad! Så derfor tenker jeg at vi venter litt lenger denne gangen med å fortelle det til henne så hun slipper å holde det hemmelig så lenge

Ei venninne fikk vite det for to uker siden. To fra familien forrige helg fordi de var på besøk hos oss. Og ei på jobben denne uka. Jeg er såpass dårlig at det er vanskelig å holde det skjult gitt... Så de på jobben vet det nok snart. Resten av familiene får vite det etterhvert som vi ser dem tenker jeg. De bor et stykke unna heldigvis.

Foreldre og søsken fikk vite det i uke 7, men resten får ikke vite noe før ordinær UL.

Her har jeg 3 venniner som vet om det. og min lillesøster.. 
Har ikke noe behov for å si det til noen enda føler jeg.  Eneste jeg sliter litt med er og ikke si noe til mamma da.  Har alltid sagt alt til mamma...

Her er det kun jeg og mannen min som vet det. Vi kommer til å vente med å fortelle til familien så lenge som mulig siden vi har mistet 2 ganger i løpet av ganske kort tid. 

Har fortalt det til ei veninde, mamma og sjefen på jobb... Også mannen sjølvsagt.. :) Håper vrkelig eg skal klara å holda det skjult tl jul.. Men er spent på om magen kjem før den tid. Viser heldgvis ikkje noko endå... Men plutselig popper den vel fram..

Fortalt det til 2 venninner, mamma, pappa, søstrene mine og jobben siden jeg ble dårlig tidlig i uke 5. Men helt greit egentlig:) Da skjønner de hvorfor jeg ikke har vært på jobb så mye siste ukene. Resten får vite det etter uke 12 engang regner jeg med:)

Har fortalt det til mange, skulle egentlig vente ei stund, men så ble det ikke sånn :D

Jeg hadde planer om å ikke si noe før det hadde gått iallefall 12 uker, men måtte fortelle det på jobb til ei i uke 6, da jeg ikke kunne gi en av pasientene mine cytostatika... Og det er endel som har spurt på jobb om jeg venter baby, så jeg kunne jo ikke si nei :p Sjefen satt  også der da, så nå vet hun også det. Fortalte et vennepar det for en uke siden, da de synes det var veldig merkelig at jeg ikke ville ta et glass vin med de på en lørdag, men bare cola :p hehe.. Men ingen flere vet det, skal vente noen uker til :) Men begynner å bli vanskelig å skjule det, siden magen begynner å komme...

Har sagt det til to på jobben,ellers ingen andre, men har så lyst å rope det ut...

en veninne å min mor å far å min lille bror. ellers e det ikke noen som vet det. bortsatt fra bf då :)

De nærmeste vennene mine vet, og et par av kompisene til mannen vet det. Ellers vet noen familiemedlemmer det, men det er kun for at jeg sprakk:$ Ellers håper jeg at vi kan holde det skjult for resten frem til etter jul, men det blir vanskelig etter som min store mage plutselg tyter rett ut av oppblåsthet:/ Buksene passer, men toppene er ikke passelige lengre :/

Samboeren min vet selvfølgelig, noen venninner og noen kolleger (vanskelig å skjule det på jobb). Skal prøve og holde det hemmelig en stund til for resten, men spørs hvor lenge det går, er jo såå oppblåst:/

Back
Topp