Når fortelle det?

*lmk88*

Glad i forumet
Når skal dere fortelle nyheten til familie og venner?
Her veit en del venner om det, mamma og min søster.. Tror jeg skal slippe nyheten offentlig etter første kontroll.. Dvs 23.06 :) Gleder meg skikkelig :)

Vi valgte å fortelle foreldrene våres + brødre/søstre og sånn for en stund siden, er godt å ha dem der om det ikke skulle gå så bra..

Men vi venter nok til vi er 3 mnd før vi forteller det til resten, tror egentlig de fleste har skjønt det, hehe.. magen har liksom vokst emoticon

her er det kun ei venninne som vet det, men skal på pub sammen med hele familien på fredag... hvordan skal jeg liksom lure meg unna at jeg ikke skal ha noe gått å drikke;)
så tror vi forteller det da, også til svigers den dagen også:) ettersom vi skal ligge over hjemme til foreldrene mine og jeg er sååå kvalm på morgenen så er det like greit at de vet det :)

har kjøpt skjorte til lillegutt der det står : jeg skal bli storebror:)

Sagt det til nærmeste familie allerede og ett par venner. Eller nok litt mer enn ett par nå:P Skal på UL om ei uke og ser det ok ut da tror jeg vi sier det på jobb også. Er lei av å lide og pine meg gjennom arbeidsdagen og måtte late som alt er ok.

Har fortalt det til moren min og ene søsteren min... Er 8 + 1 i dag.. Og har sååååå lyst å fortelle til resten! Sambo iver etter å fortelle det til sine foreldre.. Skal på UL på torsdag, så tenker å fortelle det til svigers og mine 2 andre søstre til helgen =) Er nr.1 og vi gleder oss sånn te å fortelle det til resten :) Venninnene mine maser om fest til helgen, og jeg aner ikke hva jeg skal bruke som unskyldning... Føler jeg har brukt opp unskyldningene mine til nå!! Til helgen har jeg 9 fullførte uker bak meg, har så lyst å fortelle det til de nærmeste vennene også, men føler det er for tidlig.. Hva sier dere andre? =)

Foreldrene våre og søskene mine vet det (og flere, hvis de har sagt det til noen, noe jeg regner med><)
Kanskje sier det til et par venner etterhvert, men kommer aldri til å skrive det på fb eller noe sånt. Alle samboeren min kjenner, får vel vite det når sjefen min får vite det, så drøyer det lenge.. :p

Vi skal vente så lenge som mulig :)

Vil bare være en familie på tre i andre folks øyne så lenge som mulig så folk ikke bare tenker på den nye babyen. Og jo lenger tid som går jo større sannsynlighet er det jo for at alt går bra :)

Nærmeste familie og venner vet det allerede her. Vet ikke no om barnefar har sagt det til folk da men...

Men vet ikke når jeg kommer til å gå ut med det offentlig. Føler meg ikke helt klar for det. Og siden jeg er alene og så venter jeg til jeg føler at det er greit å si at jeg er gravid igjen. Er jo bare ett år siden jeg var gravid med førstemann. Men skal hvertfall ikke si noe før jeg har vært hos jordmor i begynnelsen av juli, og etter 12 uker. Kanskje jeg venter til den ordinære ul og. Hvis jeg klarer å skjule det så lenge mtp magen som vokser :p

Her vet den nærmeste familien + svigerfamilien det.
Jeg måtte også fortelle det til barnehagen, ettersom jeg er så sykt dårlig om morran, så de er forberedt på at det som regel er derfor vi er litt sent ute..
I tillegg har vi fortalt det til et par av sambo's bestekompiser, som vi vet er til å stole på ...

Familien skal få vite det etter vi har hvert på ferien da skal sønnen vår fortelle at han skal bli storebror.Hvis vi hadde fortalt det nå hadde nok hele barnehagen vist det og synne det er greit å vente med til etter ferien.
Ellers så vet et par venniner av meg det og broren min og kona det.

De fleste får nok vite det førstkommende lørdag. Da skal vi i overraskelsesfest til svogeren vår, og da kommer jeg nok ikke til å klare å snikdrikke alkoholfritt lenger. Skal bli godt å slippe å undertrykke kvalmen hver gang det er noen i nærheten også, hehe..
Er 11 uker på lørdag, så da er det såpass nærme 12 uker at vi får se oss fornøyde med å ha holdt for oss selv så lenge ;)

Fortalte det til alle foreldre og søsken med kjærester i uke 6 :) Gjorde det forrige gang også. Tenkte å vente til etter ferien med å fortelle det på jobb. men vi får se hvordan kvalmen utarter seg. Kanskje blir det før, for da blir jobbhverdagen mye lettere.

Her vet foreldrene våres det og søsken. vi klarte ikke holde oss... så måtte jeg si d til fotball laget, siden jeg slutta:) men ryktene går fort, så de fleste vet om det, selv om jeg sa at dem ikke skulle si det til noen!
til trasig, men slik er det vel...

Vi hadde tenkt å vente til uke 12, men det var ikke så lett denne gangen. Skal på tur med ei venninne og da blir jeg nok nødt til å ha en forklaring på hvorfor jeg ikke skal drikke. Skal på tur med noen andre venninner i uke 9 og da blir jeg nok nødte til å si det til dem også...

Har sagt det til svigers og mine egne foreldre. De aller nærmeste vennene veit det nå + noen på jobb veit det. 
Er 11 uker nå, og skal på UL neste uke, så da blir det vel sagt til flere også :) 
Off det er så vanskelig å ikke si det til noen. Er første, og det er så spennende :) 

Foreldrene våre + søsken vet det, har ei god venninne som vet det mens samboeren har en kompis han deler det med.

Denne uken sa jeg det til sjefen på jobb og i neste uke må jeg nok dele det med de andre kollegaene, må gjøre noen forandringer og jeg må skifte avdeling osv, så er greit å fortelle hvorfor :) Skulle gjerne hatt en liten sjekk først da så vurderer en hurtigbestilling på UL bare for å se at alt forhåpentligvis er good to go. Skulle noe skje vil jeg uansett at venner på jobben vet det :)

Her veit mine foreldre og søsken det og svigers og gubbens søsken.
Og 2 vennepar:)
Er 12 uker på lørdag så da slipper vi og gå å late som hele tiden

Fortalte det til mine foreldre først siden jeg måtte utsette en ferietur til dem. Og da vi ble 12 uker på vei sist uke, fortalte vi det til hans foreldre og mine søsken. I dag er jeg 13 uker og har fortalt det til nærmeste venninne. Har bedt om at alle holder det hemmelig til vi har vært på ul på mandag, og ser at alt forhåpentligvis er bra med det lille livet:)

Back
Topp