mater qui amat filii
Flørter med forumet
Jeg hadde seriøst håpet å kunne vente med å fortelle til sjefen at jeg er gravid igjen til om hvertfall tre uker. Helst til uke 12, men ved 2. og 3. mann var magen umulig å skjule ved 8-9 uker (kom ikke før uke 12 med 1. mann), så jeg hadde regnet med at magen ville synes ved 8-9 uker denne gangen også. Om det er fordi jeg er en stor dame fra før, om det er fordi jeg er lengre på vei enn vi tror, om det kan være fordi det er fler enn en der inne denne gangen, om det er fordi det er 4. mann eller om det er fordi jeg er veldig oppblåst vites ikke, men magen har plutselig meldt sin ankomst. Når jeg har på meg jakker, som for to uker siden satt veldig løst, så har den nå ikke stort mer å gå på nå og vises svært tydelig at jeg plutselig har fått gravidmage. Livmoren kommer vel ikke over symfysen (skambeinet) før uke 12, så jeg vet virkelig ikke? Magen har kommet litt tidligere for hvert svangerskap, men synes den kom veldig (!) tidlig denne gangen (føler meg ikke oppblåst). Dette fører da til at jeg må fortelle det til sjefen tidligere enn jeg hadde håpet. Hvilket jeg gruer meg veldig til! På min arbeidsplass får vi svært negative tilbakemeldinger ved sykemelding (er ikke sykemeldt nå, men har vært delvis sykemeldt tidlig i et par av svangerskapene og et ved halvgått svangerska). Sjefen min sier ofte at jeg har vært for lite på jobb de siste årene (fått tre barn siste syv år) og har vært litt hjemme med sykt barn (mannen min og jeg like mye) og dette er svært negativt på min jobb (sikkert over alt). Så jeg gruer meg veldig til å fortelle at jeg er gravid igjen. Er en erlig person, men vet nesten ikke om jeg tør å si at det var planlagt - for det vet jeg at de kommer til å spørre om (de har gjort det alle mine tre svangerskap tidligere hvertfall). Sukk! Med fare for å gjenta meg selv - jeg gruer meg! :(
Skal jo egentlig være en gladnyhet, men tror ikke det kommer til å være det på jobb denne gangen...
Noen gode råd??