Når fortelle det til kommende storesøsken?

1+1

....
Jeg er sprekkferdig! Har så lyst å fortelle lille jenta vår at hun skal bli storesøster. Hun snakker ikke om annet enn baby og en lillebror/lillesøster. Foreløpig er det en hemmelighet for allmennheten. Vil gjerne at jenta vår skal få høre det først, og at hun skal videreformidle nyheten til besteforeldre og tanter. MEN, symptomene baler på seg og magen popper ut. Så vanskelig å skjule det fra familien stort lengre.

Har tidlig UL 6+9 (tirsdag) og håper på å se er bankende hjerte. Tenker kanskje det er trygt nok å dele nyheten da? Men da må vi samtidig være klar over at 3-åringen sprer nyheten. Hva tenker dere?
 
Jeg Har fortalt det til vår eldste sønn allerede =) Det gjorde jeg å når vi ventet lillebror... Jeg fortalte det faktisk ikke den gangen jeg mistet.... Men nå har jeg altså fortalt det igjen ;-) satser på at det går bra. Skal på tidlig UL på Fredag å han gleder seg såå mye til det han å. Er så søt å vil ta del i alt <3
 
Er i samme dilemma her. Her har 5-åringen snakket om småsøsken i mange år og ukentlig når jeg skal få baby i magen. Har bare lyst å si det nå. Men vet han kommer til å si det til alle han møter, og da er det veldig dumt hvis jeg mister. Tenker derfor å fortelle det i midten av august når jeg er 12 uker.
Foreløpig får det være nok at katta vår venter kattunger iløpet av få uker. Nå er han mest opptatt av det, tar godt vare på henne og snakker med kattungene i magen :)
 
Jeg er 8+1, men venter med å fortelle det til vi har vært på ultralyd i uke 12 og ser at alt er ok med den lille :)
 
Guttene mine vet det :) Men de vet også at de ikke skal si noe før vi sier de kan :) Vi må være helt sikre på at alt går bra har vi sagt til de, noe de skjønner :)
 
Jeg tror vi venter til det nærmer seg 12 uker... Både fordi jeg er redd det skal gå galt, fordi de muligens deler det med resten av verden og fordi det blir lenge for dem å vente om de får vite det for tidlig.
 
Kommer ikke til å si det før jeg er godt over 12 uker. Orker ikke tanken på hvor lei seg de ville ha blitt hvis jeg hadde mistet:/
 
Vi venter til vi har bikket de magiske 12 ukene og sett at alt er fint og som det skal være med spiren i magen :) Ventetiden blir lang for de små, så de trenger ikke å få vite det noe før synes vi :)
 
Men dere som tenker å vente til uke 12, forteller dere det da til kommende tanter, onkler og besteforeldre før storesøsken? Syns det er lenge å vente, og vanskelig med kvalme, trøtthet og mage!
 
Men dere som tenker å vente til uke 12, forteller dere det da til kommende tanter, onkler og besteforeldre før storesøsken? Syns det er lenge å vente, og vanskelig med kvalme, trøtthet og mage!

Her vet foreldrene våres det allerede ja :)
 
Kommer til og vente til jeg er 12 uker!:) Vi har ei frøken som ønsker seg veldig en STORESØSTER. hehe noe som er vanskli og få til:) Så blir spennende å se hvordan hun tar det når vi forteller at hun skal få små søsken igjenn :)
 
Her kommer vi ikke til å si noe før etter vi har vært på organsjekk på Riksen. Orker ikke å belaste de med dette dersom ikke alt er som det skal.
Noen andre må nok få vite noe ila sommeren, men forhåpentligvis færrest mulig.
 
Men dere som tenker å vente til uke 12, forteller dere det da til kommende tanter, onkler og besteforeldre før storesøsken? Syns det er lenge å vente, og vanskelig med kvalme, trøtthet og mage!
Her vet bare mamma og søster det. Mest for det bare datt ut av meg når de spurte når nr.2 kom :p men også fordi magen og puppene har vokst, så er litt vanskelig å skjule det.
 
Vet ikke når vi kommer til å fortelle det.. Mest sannsynlig etter uke 12.. Eller UL :) Litt usikker! Jenta vår kan være ei skravlebøtte så.. ;) Har jo da også tenkt å holde det skjult for alle andre også.. Om vi klarer..
 
Back
Topp