Når fortelle det til kommende søsken?

Feyra

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Sommerfuglene 2017
Søvnløs i september 2025
Pumpkin Bumps 2025
Er så usikker på når vi skal fortelle det til jenta på 7. Hun ønsker seg ingenting mer i verden enn en lillesøster eller lillebror, og synes det er ordentlig urettferdig at alle hun kjenner har søsken bortsett fra henne.

Vi har bestemt osd for å uansett vente til etter NIPT test og tidlig UL, jeg er 38 år, så sjansen er jo der for at ikke alt er som det stemmer. Og tenker at hun selv skal få fortelle nyhetene til familie og venner. Men når fortelle henne det? Jo tidligere vi sier det, desto lengre ventetid for en utålmodig 2-klassing.

Hvilke tanker har dere gjort dere om temaet?

Vi venter til etter offentlig tidlig ultralyd. Da har vi bikket 12 uker. Skulle de mot formodning se noe som tilsier avvik på ultralyd venter vi til etter nipt. Er 36 år og ungene er 12, 5 og 1

Fortalte storebror i går :Heartred 7+5, men var på UL på tirsdag først og alt så bra ut. Han vet vi har prøvd en stund, og skjønte det egentlig litt før vi sa det i går :Heartred Han er heldigvis så stor at det går an å prate om alvorlige ting, og vi snakket om at det er en risiko med alt, og at mest sannsynlig går det veldig bra, men noen ganger kan ting skje. Han blir 10 i mai

Sist så tror jeg vi var bikket 12 uker før vi sa noe to ungene som da var 6,5 og 8,5 år gamle. Ble lang ventetid, men det tok de veldig pent. De var med på privat ultralyd etter hvert, og synes det var stas!

Denne gangen er de 9,5 og 11,5 år gamle, og lille storebror er 2. Tenker vi prøver å vente til 12 uker denne gangen også, men vi får se :love017

Skal vente til uke 12 vertfall, kanskje til etter ordinær tidlig ul :happy: Om vi forteller nå så vet alle det i morgen :hilarious:

Veldig usikker. Regner jeg må si noe hvis/om kvalmen kommer. Foreløpig venter jeg på ultralyd før jeg tør å si noe.
Jeg fortalte barna at jeg hadde mistet et barn sist fordi jeg fløy jo frem og tilbake til lege/sykehus og de fortjente å høre at ingenting var alvorlig galt med meg.

Jeg tror det blir å fortelle dem etter ultralyd i uke 12, for ellers vet hele skolen det før nær familie :smiley-ashamed004

Tror kanskje vi også ender opp med å fortelle det etter ultralyden. Har så veldig lyst hun skal få være med og oppleve den også, men ønsker heller ikke i tilfelle det er noe galt.

Kommer også til å vente til resultatet fra nipt.
Barna her er 4 og (snart) 7 år, og det går 2 minutter før hele bhg (hvor jeg er ansatt) og skolen (hvor familiemedlemmer er ansatt) vet det :smiley-ashamed005
Så må være 100% sikker! Vi bor i en liten bygd.

Jeg tenker å vente til etter OTUL og NIPT som jeg regner med blir rundt uke 12. vil vite alt ser bra ut før vi sier det til barna, og som Fjärlimamma sier så vet barnehagen og skolen det nok straks vi har fortalt de.

Med minste sa vi det tidlig. Uke 7 eller noe slik, hadde vært på ultralyd og sett hjertet slå så regnet med alt var bra, men grunnen var at storesøster hadde plutselig begynt å klatre opp på sofaen og hoppe ned på magen :wacky: Jeg var dessuten veldig sliten. Så tenkte det var greit å si det så hun kunne ta litt hensyn. Men hun begynte så klart å snakke om det i barnehagen med en gang etterpå.

Back
Topp