Når fortelle det til de som skal bli søsken?

Storken88

Forelsket i forumet
Novemberbarna 2021
Når tenker dere å fortelle det til den/de som skal bli søsken, og hvor gamle er de?

Vi tenker å si det til sønnen vår etter tul i 7+5 hvis alt er ok. Han er over 3.5 år og veldig glup. Vi vil at han skal få fortelle de nærmeste at han skal bli storebror. ❤

Når tenker dere å fortelle det til den/de som skal bli søsken, og hvor gamle er de?

Vi tenker å si det til sønnen vår etter tul i 7+5 hvis alt er ok. Han er over 3.5 år og veldig glup. Vi vil at han skal få fortelle de nærmeste at han skal bli storebror. ❤
Vi har allerede fortalt det, men det er fordi jeg er så dårlig. De sa det til familien i går, veldig gøy. Kjøpte også boka til Anna Fiske, hvordan lager man en baby? Den er veldig fin, de små kan jo komme med mange spørsmål. :hilarious:

Vi har allerede fortalt det, men det er fordi jeg er så dårlig. De sa det til familien i går, veldig gøy. Kjøpte også boka til Anna Fiske, hvordan lager man en baby? Den er veldig fin, de små kan jo komme med mange spørsmål. :hilarious:

Å så kjekt! Hvordan tok barnet/barna det og hvor gammel er det/de?
Hvor langt er du på vei?
Den boken har vi klar!❤

Å så kjekt! Hvordan tok barnet/barna det og hvor gammel er det/de?
Hvor langt er du på vei?
Den boken har vi klar!❤
De ble veldig glade, vi hadde gjort klar et riskorn for å vise hvor liten babyen var, fortalte det i uke 5. De er 8 år og 4 år. Vi har lest mye i den boka, har også en annen bok om å bli storesøster/storebror. Den brukte vi mye da eldste skulle bli storesøster. Husker selvfølgelig ikke hva den heter akkurat nå.

De ble veldig glade, vi hadde gjort klar et riskorn for å vise hvor liten babyen var, fortalte det i uke 5. De er 8 år og 4 år. Vi har lest mye i den boka, har også en annen bok om å bli storesøster/storebror. Den brukte vi mye da eldste skulle bli storesøster. Husker selvfølgelig ikke hva den heter akkurat nå.

Så koselig! Kan tenke meg det var stas ❤
Om du kommer på navnet, så gi meg en lyd!
Sønnen vår har flere ganger spurt om vi kan få en baby. Han er så omsorgsfull og opptatt av mindre barn. Kan ikke vente med å fortelle det ❤

Så koselig! Kan tenke meg det var stas ❤
Om du kommer på navnet, så gi meg en lyd!
Sønnen vår har flere ganger spurt om vi kan få en baby. Han er så omsorgsfull og opptatt av mindre barn. Kan ikke vente med å fortelle det ❤
Det blir sikkert veldig stas da! Tar som regel litt tid før de skjønner det i den alderen, mange som spør hvorfor magen ikke er stor. Siden det er det de fleste barn forbinder med barn i magen. Her har minste spurt om ho blir storesøster når ho blir 5 år. Ho blir 5 i juli så det er jo litt gøy :hilarious:

Vi har fortalt det. Eldste er 10 år og senser veldig fort når mamma er dårlig. Så det var enten la henne tro jeg har korona å være redd for det, eller fortelle om graviditeten. Det siste var mest riktig for oss. Vi har også fortalt at ikke alle svangerskap ender med en baby, og at av og til stopper utviklingen så det ikke blir noe. Det taklet hun fint å høre. Droppet å fortelle om at hjertet slår allerede og sånt, holder det mer på avstand for henne med at det faktisk ikke er en baby akkurat nå :)

Tenker å si det etter tidlig ul i uke 10, om alt ser fint ut :Heartred gleder meg til å se reaksjonen deres, om det i det hele tatt blir en reaksjon :happy090

Vi blir nok å vente en god stund med det. Eldste blir fem og mellomste er 3. Tenker også på deres tidsperspektiv. Det er ufattelig lenge å vente til januar, så da korter vi ned deres ventetid med å ikke si det ennå. Kommer ikke til å fortelle det til noen før vi er over tre mnd på vei med mindre jeg får mage veldig fort denne gangen

Her skal vi trykke tskjorter til ungene, som de får når vi forteller :) de er 7 og 4 år, og 7 åringen har mast om flere småsøsknen siden 4 åringen var 3 mnd, og 4 åringen maser nesten daglig om å få bli storebror, så akkurat nå er der ganske vanskelig å ikke bare svare «ok, men det skal du få» når han spør. Men får klare holde oss til T-skjortene er klare, og boka om hvordan babyen blir til er i hus :)

Blir nok å vente til ca uke 10. Kjenner jeg gruer meg litt til å fortelle det til eldste på 19 år. Han hadde vel ikke sett for seg enda mindre søsken:wideyed::hilarious:Og heller ikke ei «aktiv» mamma:p Har 2 til på 9 og 12 år. De kommer nok til å bli veldig glad:happy:

Vi har en på 3, så vi venter nok til uke 10-12 en gang sånn at det ikke gjør noe om han forteller det til andre:happy:

Vi forteller det nok til barna rundt uke 10-12:)
Venter fordi vi ikke vil at det skal bli offentlig helt enda, og akkurat denne hemmeligheten her kan bli hard å holde på for guttene:knegg:

Her kom det frem i helgen da BF presterte å forsnakke seg og 10 åringen plukket det opp
Jeg er 6+1 i dag

Blir å vente en stund til. Dette var jo en kjempe overraskelse, så må bli vandt til tanken selv først. Men regner med rundt uke 12 om jeg har fått ul til da,viss ikke senere, resten av familien kan få vite det rundt oul tider.

Vi blir nok å vente en god stund med det. Eldste blir fem og mellomste er 3. Tenker også på deres tidsperspektiv. Det er ufattelig lenge å vente til januar, så da korter vi ned deres ventetid med å ikke si det ennå. Kommer ikke til å fortelle det til noen før vi er over tre mnd på vei med mindre jeg får mage veldig fort denne gangen
En på snart 2 år her, og tenker som deg at et svangerskap er leeenge å vente for henne, så sier det ikke før enten magen popper eller rundt 12 uker:Heartred

Min 2åring tok det veldig fint når vi måtte velge vekk babyen vår rundt uke 16. Fikk hjelp av sykehuset til hvordan fortelle det vonde til han. Så gikk overraskende fint. Hadde MA før dette også, og det tok han også med knusende ro, sa bare at babyen i magen til mamma ikke ble noe av. Husker han satt ved siden av meg på bussen etter han hadde fått vite det og så jeg var litt trist, svaret hans var, «en annen gang mamma, dette klarer du» Så han fikk frem smilet, med å kommentere det vi pleier å si til han :happy: Ved sen aborten ble vi anbefalt å gi jenten vår et navn og en grav, så han forteller fint at hun er død, og begravd.

Denne gangen får han vite det etter første ultralyd, siden han tok det så greit de to første gangene, så tenker jeg at han har nesten et mer fornuftig forhold til det enn oss :P

Eneste er at det fortere spres når de små vet :hilarious:

Min 2åring tok det veldig fint når vi måtte velge vekk babyen vår rundt uke 16. Fikk hjelp av sykehuset til hvordan fortelle det vonde til han. Så gikk overraskende fint. Hadde MA før dette også, og det tok han også med knusende ro, sa bare at babyen i magen til mamma ikke ble noe av. Husker han satt ved siden av meg på bussen etter han hadde fått vite det og så jeg var litt trist, svaret hans var, «en annen gang mamma, dette klarer du» Så han fikk frem smilet, med å kommentere det vi pleier å si til han :happy: Ved sen aborten ble vi anbefalt å gi jenten vår et navn og en grav, så han forteller fint at hun er død, og begravd.

Denne gangen får han vite det etter første ultralyd, siden han tok det så greit de to første gangene, så tenker jeg at han har nesten et mer fornuftig forhold til det enn oss :p

Eneste er at det fortere spres når de små vet :hilarious:

Så trist at dere måtte oppleve dette!
Men godt at han tok det så bra ❤❤❤
De små er mer tilpasningsdyktig enn vi tror!

Jeg har en gutt på straks 7 år fra før, så vi forteller det til han i uke 12 etter en ultralyd. :)

Vi tenkte i uke 12, etter tidlig ul :happy: selvom jeg har lyst å si det før.. sambo vil vi skal vente med å sidestille noen til vi vet at babyen er frisk.. og jeg tenker det er okå få bekreftet liv først ;)

Back
Topp