Når fortelle det på jobben?

QueenP

Elsker forumet
Novemberbarna 2021
Kjenner jeg gruer meg litt til å fortelle det til sjefen min.. Begynte i ny jobb i oktober i fjor, så har ikke akkurat jobbet der såå lenge. Men men, det går nok bra:) Når kommer dere til å fortelle det?

Kommer nok til å si det litt tidlig fordi jeg vet at de trenger tid til å planlegge neste år. Rundt uke 10-12 så sant alt er bra på tidlig UL (Kanskje ikke så tidlig da). Gruuuuuuer meg! Men det må bare gjøres!

jeg kunne sagt det når som helst egentlig :) det er bare et men... og det er at jeg bare har 50% fast stilling +30%vikariat ut året.... vikariatet er et slags prosjekt som jeg må "kjempe" litt for å beholde og jeg frykter at det blir omstrukturert hvis ikke jeg er skikkelig PÅ... derfor passer det dårlig å si noe foreløpig før jeg vet hva som skjer og har fått tilbud om forlengelse. tenker da på foreldrepengegrunnlag selvfølgelig...
Begynte også i oktober i fjor :D synes overhodet ikke det er "for tidlig" å bli gravid og er sikker på at kollegaene vil glede seg sammen med meg når jeg forteller det :D

Huff, prøver å ikke tenke på det....

Skal snart begynne i ny jobb :/ Kjennes ut som jeg har lurt jobben

jeg venter til godt over ferien iallefall, forrige gang sa jeg det tidlig til sjefen, men da sa ho det til alle kollegaene mine, og det ble så dumt.
så nå blir det vel til å si det etterhvert til ett par kollegaer, og så til sjefen, men håper på å vente til uti august iallefall, så lenge formen holder.

Jobber i et vikariat for tiden som går ut i februar, så arbeidsgiveren min bør ikke bry seg om at jeg er gravid eller ikke... For jobber ikke der uansett når jeg går ut i permisjon. Dette var nøye planlagt skjønner dere... ;)

Jeg begynnte i ny jobb, nå, jeg :S så her blir det å vente så lenge det går ann!

Godt å lese at det er flere som nylig har begynt i ny jobb.
Det har jeg og.. rekker nok ikke å bli ferdig med prøvetiden heller, før jeg må fortelle det..
Men håper å i alle fall kunne vente til 5-måneders møtet. Først få tilbakemeldinger, så fortelle det.. hehe.

Mulig jeg forteller det til noen kollegaer først, men helst ikke før jeg må. :-)

KOmmer nok ikke til å fortelle det før jeg må :P Men jeg skal kun ha permisjon de 6 første ukene så skal mannen overta fram til sommeren så skal jeg ha litt mer om sommeren ;) Jeg er student også så jeg skal fortsette studiene etter fødselen :) Har ikke tid eller råd til ett år til fri fra skolen!

ush.. syns dette er såå vanskelig.. Forige gang måtte jeg fortelle det tidlig siden jeg egentlig skulle starte opplæring for å jobbe på en spesialisert avdeling, men syntes selv også at det ikke var særlig lurt med tanke på at jeg snart skulle ut i permisjon og bli borte 1 år. Og nå har jeg fått tilbud om å jobbe med et prosjekt, og føler veldig at jeg bør fortelle det, samtidig som jeg ikke har helt lyst heller.... Får så dårlig samvittighet overfor jobb dersom jeg ikke sier noe.

Husker følelsen, men det er da ikke noe unormalt at de får ansatte som blir gravide! Jeg er gravid for andre gang nå mens jeg er i den jobben, i tillegg så har jeg vært myyyye hjemme med sønnen min siden han har vært så mye dårlig. Men sånn er det bare :)
Jeg forteller det rett etter ferien, da er jeg ca 10 uker. Han er klar over at vi prøver, siden han vet om SA jeg hadde for noen mnd siden :)

Piamsk, var du på Mars10??

Jeg er ikke 100% på at jeg er gravid en gang,men nå har jeg ventet noe lenge på mens her.. men men... Skulle det vise seg at jeg er d skal jeg holde meg så lenge som over hode mulig før jeg sier det.. Har jobbet der siden oktober som vikar. Fått en nyopprettet stiling perfekt tilpasset meg som jeg skal begynne fast i 1september.. Så her venter vi leeeeeenge med å si noe om d skulle befinne seg en spire her..

Godt og se at det ikke er bare meg som har ny jobb:P Kommer nok til og si det rundt 12 uker tenker jeg. Det komiske er at vi var på kjærestetur til gøteborg rundt det tidspunktet denne spiren ble laget, også sier sjefen min før vi drar; jasså, skal dere avgårde å lage flere barn? Haha

hommersåk skrev:
Piamsk, var du på Mars10??

Jeg er ikke 100% på at jeg er gravid en gang,men nå har jeg ventet noe lenge på mens her.. men men... Skulle det vise seg at jeg er d skal jeg holde meg så lenge som over hode mulig før jeg sier det.. Har jobbet der siden oktober som vikar. Fått en nyopprettet stiling perfekt tilpasset meg som jeg skal begynne fast i 1september.. Så her venter vi leeeeeenge med å si noe om d skulle befinne seg en spire her..

Ja det var jeg. Morsomt og se et kjent nick:) hold oss oppdatert om du får en positiv test da:D

Blir å fortelle det etter ferien tenker jeg. Jeg har passert 12 uker når jeg kommer fra ferie. Synes det er greit å fortelle det før det blir for synlig og folk begynner å prate. Vil fortelle sjefen det selv uten at han skal måtte høre det fra andre.

Jeg kommer til å fortelle det ganske tidlig, siden jeg uansett kommer til å bli sykmeldt i uke 20. Tenker jeg kommer til å si det i uke 9 eller 10. Jeg fikk svangerskapsforgiftning og måtte avslutte svangerskapet i mars, 22 uker på veg, så denne graviditeten kommer jeg til å bli nøye oppfulgt. Muligens hver uke, så tenker det er viktig at de vet :-) Tenker de blir glade må mine vegner :-)

Var med lettelse å lese at det ikke bare er meg som har begynt i ny jobb!
Nå har jeg et års vikariat for en annen som er fødselspermisjon :P
Kommer nok med å vente å fortelle det ihvertfall noen måneder til ;)
Men vet jo at de bruker noen måneder på å få tilsatt en ny vikar.
Det er deltid, så får jeg se om samordna opptak gjør at jeg får studert litt denne høsten også, eller om det blir en deltids jobb til :)

Back
Topp