Når fortelle det på jobb?

AlliMac86

Forelsket i forumet
Aprilbarna`15
Jeg jobber som sykepleier, er på en ganske tung somatisk sykehjemsavdeling.. Og lurer på når jeg skal fortelle at jeg er gravid..? Jeg skal til legen og ta blodprøve, og hadde tenkt å kanskje fortelle det når jeg har fått svar på den.. I og med at jeg har mange tunge løft og det en en del smitte på avdelingen nå... Eller skal jeg bare vente?
 
Jeg valgte å fortelle det i dag...Pappa er min sjef og han ville sende meg hjem fordi jeg så litt pjusk ut.... 

Han ble ikke veldig fornøyd - det blir en stor utfordring for vårt 3-personers firma... Men nå har han greit med tid til å finne ut av noe...

 
Jeg hadde fortalt det. Du er jo faktisk gravid. Og mest sannsynlig får du en baby i januar. Og skulle det gå galt (det er jo grunnen til at folk venter med å si noe) så har du mange trøstende kollegaer rundt deg som har fulgt svangerskapet ditt helt fra begynnelsen. De kan gråte med deg hvis du ønsker det, og de skjønner hvorfor du ikke har en strålende fin dag. Dessuten er det vanskelig å tenke på annet enn at man er gravid, og da er det gøy å ha noen å snakke med om det:)
 
I din sitvasjon hadde jeg fortalt det, eller sykemeldt meg...
Jeg kommer til å drøye den mest mulig.
 
Takk for svar, jenter :)

Jeg kommer nok til å fortelle det om noen dager.. Skal ta blodprøve imorgen, så jeg regner med jeg får vite svaret fort.. :)
Jeg er iallefall ikke redd for å fortelle det, jeg vet jeg har god støtte i kollegane mine.. De vil vise meg både støtte og omsorg ;) Tror egentlig de bare går å venter på at jeg skal bli gravid.. Hehe.. =)
 
Back
Topp