Når fortelle dere det til venner og familie?

min-første

Blir kjent med forumet
Hvor mange uker på vei er dere, før dere forteller at dere er gravid til venner og familie?
Jeg er etter mensen 10+1 i dag, kan være alt fra 8-10 uker, pga en test som først var negativ.. men har ikke vært på ul ennå, så veit jo ikke om det er noe liv eller ikke. 
Skal til legen om 3 uker, men er ikke sikkert jeg rekker ul før det, pga mange eksamener og obligatorisk møter på skolen. 

Har dere fortalt det allerede?
Eller skal dere fortelle det før dere har vært på ul?

Jeg synes det er kjempe skummelt å fortelle noe før jeg veit om det er liv, men samtidig er det vanskelig å vente til uke 18 evt

Mamma og pappa vet det for vi er avhengig av barnevakt når vi er på ul...

Mamma spurte meg rett og slett rett ut om jeg var gravid igjen da hun skulle sy ny kjole til meg, for puppene mine var blitt så store igjen...

Et par venninner som vet det, rett og slett for det er vanskelig å forklare hvorfor jeg ikke er på skolen, og ikke skal ta eksamen på mandag...

Men med tanke på at jeg regner med vi mister enda en gang, så er det ikke flere som får vite om det...

Jeg fortalte min beste venninne da jeg var 7 uker på vei. Foreldre og min søster førtalte vi i uke 8. Resten får vente til etter vi har vært på UL 14.mai :)

Jeg har fortalt det til sjefen min og han til sjefen sin. Også er det en venninne som har fått vite det.  Måtte også si det til mamma når vi skulle male, for ho måtte jo kjøpe jotun sense maling.. hehe Ellers venter jeg med resten til tidligst uke 12 :) Skal på ul når jeg er 12+1, så er mulig det kommer ut etter det ;)

Her ble det tidlig fortalt til familie og jobben til mannen. Jeg fortalte i uke 9 til min sjef da vi er så himmla mange hos oss som er gravide og skal skifte jobb at hun trenger all tid hun kan få på å finne vikarer.. :) Men det er kun 3 andre på jobben som vet, skal prøve å holde det skjult 2 uker til

Okei. Jeg har kun fortalt det til ei venninne, pga trengte noen å snakke.. Men ettersom jeg ikke helt veit hvor langt jeg er på vei, så synes jeg det er skummelt å fortelle noe før jeg har fått en ul... håper jeg rekker å få det før jeg skal hjem, for har veldig lyst til å fortelle det til familien da..

Her vet mamma, pappa og Søss mi det, noen få venniner.. Vi fortalte det til lillegutt på 4 år i går og han gikk rett til svigers og fortalte det;)) hehe.. Han skulle bli storebror.. Vi hadde tenkt å fortelle det i går uansett så var litt gøy.. Men tror han vil si det til en del så blir vel ikke hemmelig så lenge.. Men jeg har vært på masse UL og vet at alt står bra til..;)

Her vet familie, de nærmste venner og sjefen det. Ringte mine foreldrer og svigis med en gang jeg testet positivt, for oss var det helt naturlig å si det såpass tidlig.-) 

Fordi jeg ikke lenger kunne drive med den hobbyen jeg har, så fortalte vi det tidlig til nærmeste familie.. Resten får vite det om 2 uker :) ordinær UL er jo ikke før i begynnelsen av juli, så såååå lenge kan jeg jo ikke vente :p

Vi har ikke fortalt det til familie og venner enda, kun 2 venninder av meg som vet det.. :-) Jeg er litt usikker når vi skal fortelle, men etter uke 12 tenkte vi.. Vanskelig å vente, men samtidig gruer jeg meg til å fortelle det - og jeg aner ikke hvorfor. Kan ikke forstå annet enn at det blir glede i heimen av det.

Her er vi helt åpne om det nå. Fortalte til nærmeste familie med en gang vi fant det ut, og til ei god venninne. Nå når jeg er såpass dårlig som det er så sier vi det til alle vi har med å gjøre til vanlig.
På jobben er det bare sjefen som vet det. Fortalte henne da jeg var 7 uker på vei, og en halv uke senere ble jeg sykemeldt en mnd.

For min del er jeg ikke så nøye med å holde det hemmelig denne gangen. Det kjennes ut som svangerskapet har vart så lenge. Jeg har hatt to SA på rad, så all tid siden 13.desember har tellt som svangerskap.

Her er det ingen som vet enda.. Kommer nok ikke å fortelle til noen før etter 12 uker :-)

Har fortalt til det til noen få nære venninner, måtte ha noen å dele sjokket med.
Kommer til å fortelle det til jobb, familie og andre nære venner når 12 uker har gått, selv om det føles som en evighet til.

Back
Topp