Når fortelle de på jobben om graviditeten?

Linkii

Forelsket i forumet
Jeg er i uke 14 nå og ingen på jobben ved om graviditeten bortsett fra sjefen. Det faller seg liksom ikke naturlig å snakke om det. Har dere fortalt det? Hvordan fortalte dere det? Kan ikke sitte å si på pauserommet "hei dere, jeg er gravid". Føles så kleint.... Vet ikke hvorfor;)

Jeg er i uke 14 nå og ingen på jobben ved om graviditeten bortsett fra sjefen. Det faller seg liksom ikke naturlig å snakke om det. Har dere fortalt det? Hvordan fortalte dere det? Kan ikke sitte å si på pauserommet "hei dere, jeg er gravid". Føles så kleint.... Vet ikke hvorfor;)
Regner med nyheten spres på fredag, da er det julebord :P

Tror ikke jeg kommer til å fortelle noen på jobb om det før etter oul egentlig.

Jeg skulle egentlig fortelle kollegaene det i dag, er også 14 uker... Lurer akkurat på det samme som deg Linkii, finner ingen passende tidspunktet liksom. Kjenner ikke kollegaene noe særlig heller, siden jeg er ny. Skal på julebord på fredag, så kanskje jeg kan si det da.

Jeg sa det til en jeg vet kan spre nyheter kjapt, og sa at det var ikke hemmelig. Alle visste om det noen timer senere [emoji23] Veldig enkelt!

Her kom det naturlig på julebordet på fredagen forrige uke[emoji4] Men ikke alle kollegaer var på det julebordet så de får heller vente til det passer seg å si det, eller så blir det sikkert snakket om[emoji14]

Jeg lurte også pp hvordsn jeg skulle si det. og siden kollegene mine hsr kommentert de siste ukene st jeg hsr sett trøtt og sliten ut, og jeg kom på jobb etter en helg og ei sa jeg så uthvilt ut[emoji23]da benytteg jeg anledningen å si det:-)

Jeg sier det på et møte med avdelingen min enten rett før jul eller rett over jul (vi pleier å gjøre det sånn) :) Da sprer nyheten seg raskt på resten av jobben.

Jeg fortalte det på jobb i når jeg var 8+6[emoji85] Vi har et morgenmøte på mandager der vi informerer hverandre om viktige ting i uka som kommer, så jeg benyttet anledningen til å si det på det møtet[emoji4]

Skal tilbake på jobb på fredag, så kommer nok til å si det til kollegaene mine på møte i neste uke :) sjefen og ei kollega vet det allerede da.

Jeg fortalte det da vi hadde personalmøte :) var en grei måte å få fortalt alle samtidlig. Vi skulle ha julebord helgen etter så tenkte i steden for å få 100 spørsmål hvorfor jeg ikke drakk så følte jeg at det var enklere å gjøre det sånn :)

Fortalte det til sjefene da jeg var 13 + 5. Gikk veldig fint. Etter det sa jeg det bare til en og en når vi tilfeldigvis pratet sammen, null stress. Alle syns det var hyggelig, og de syns det var greit å få en forklaring på hvorfor jeg aldri var med på sosiale arrangementer etter jobb lengre.

Jeg syns det var utrolig deilig å få sagt det, så jeg slipper å gå rundt å leke at jeg er i toppform:)

Jeg fortalte det på rakfisklag når jeg var i uke 12. Enig i at det er litt kleint å komme med en «kunngjøring». Men godt å få det unnagjort! Sa det til sjefen først da.

Fortalte det til sjefen i dag :D
Hun ene kollegaen min vet det fra før, hun såg at jeg gikk med seabands en dag og fikk mistanke :D

Jeg fortalte det på julebord på fredag. Hadde selvsagt sagt det til sjefene tidligere, men nå vet alle her det - og det er egentlig litt greit :-)

avdelingsjefen/sjukepleieren og HTV i fagforbundet var dei første som fekk vite på arbeidsplassen, og da var eg ca 5veker på. Men dei andre har fått vite fortløpande. I dag fortalde eg til helse-og-omsorgsleieren om at eg var gravid, no når eg er 13 veker på vei. :) men det er greitt at dei vite slik at dei kan hjelpe meg med tunge løft og sånt. er ikkje berre og berre å jobbe på sjukeheim. grur meg til å komme tilbake på jobb neste veke, sida eg har vore sjukmeldt denne veka her pga smerter i korsryggen. satser på at fysioteruaten gir meg øvelser slik at eg kan bli bra igjen på eitt vis.

Back
Topp