Når fortelle barna?

enda.en.skatt

Elsker forumet
*MIA*
Dere som har barn fra før. Når skal dere fortelle de om babyen som kommer og hvordan? Hvor gamle er de eventuelt?

Jeg får litt vondt av ungene her hjemme. Snart 5 år og 6år. De syne det er litt rart at mamma er så sliten.
Vi tenker å vente til uke 12 før vi forteller.
Gleder meg veldig. Og så gleder jeg meg til å kunne fortelle de hvorfor mamma plutselig er så slakk. De har heldigvis ikke fått med seg at jeg kaster opp.

Vi forteller det ikke før etter ultralyden vi skal på i uke 12 :) de er 9 og 11 år

Tenker også å vente til uke 12, for regner ikke med han klarer å holde på hemmeligheten særlig lenge. Så like greit at han slipper å måtte prøve:)

Vente så lenge me ser det e mulig tror eg [emoji23]. Har litt lyst å holde graviditeten for oss selv så lenge det er mulig! Er alltid så mangen som ska ha meninger osv [emoji23][emoji849]. Så barna får vite det når alle andre får [emoji106]

Vi venter til ul i uke 13. Han er bare 2,5 år. Er spent på hvor mye han forstår [emoji1] tenker å leie noen bøker med baby som tema på biblioteket.

Vi venter til vi har vært på ultralyd i uke 12

Hun er ett år, usikker på om hun forstår så mye av det. Men tenker å forberede henne og la henne kjenne på magen etter hvert. Håper på å få inkludert henne litt i det slik at hun ikke bare føler at det plutselig kom et søsken uten at hun visste noe.

Venter til etter UL ca uke 12. [emoji5] kanskje litt senere hvis ikke magen øker raskt på som med nr 2. Er ganske slank fra før og fikk raskt mage sist. Eldste er snart 8.

Venter til etter TUL i uke 12. Vil ikke at lille skal måtte gå gjennom tapet av et potensielt søsken hvis det ikke blir noe av.

Tenker i januar en gang kanskje. Hen er så liten enda at hen forstår nok ikke helt greia. Men begynne forberede hen når vi vet det nærmer seg

Back
Topp