Når fortelle barna?

Vaniljerose <3

Betatt av forumet
Septembermødre <3
Når har dere tenkt å fortelle barna i huset om spiren ? :) Tror den elste klarer å holde det hemmelig men er usikker på min minste pratsomme jente tihi :) Men er jo ikke krise om hun sier det, men ser helst at det har gått litt lengre tid :)

Tror jeg vil vente til uke 12. Ikke fordi jeg er redd de skal dele nyheten :) Men i tilfelle det skal gå galt igjen ( noe det ikke skal!!) .. Mistet i april og da var jeg glad ikke vi hadde sagt noe til guttene. Lurer veldig på åssen de ser på å bli storebrødre :) spesielt minsten på 5 :) blir spennende :)

Vet ikke helt enda, men det er leeeenge til! Jeg måtte avbryte i uke 20 pågrunn av fostervannslekkasje sist og det tok de veldig tungt. Så jeg skal ha vært på ul rundt uke 12 først hvertfall.

Jeg tenker etter uke 12 eller etter vi har vært på kontroll så jeg vet at alt er bra :) hvis jeg blir mye syk(kvalm), kan det hende vi forteller tidligere for at hun skal forstå mer. Gleder meg kjempemye til å fortelle henne at hun skal bli storesøster!! Hun ønsket seg allerede en lillebror til treårsdagen sin i fjor :p

Vi snakker om det hele tiden til vesla, men hun er bare 1, så forstår ikke stort! :P Hadde hun vært eldre, ville vi ventet til ultralyd etter uke 12, for å se at alt er bra :) Synd om det går galt, så forstår ikke barnet det riktig :(

Vi har et barn med spesielle behov fra før, han er fem år,men ikke mentalt. Har snakket med han om det å få søsken og sånn en stund(på generell basis), men tror ikke han kommer til å forstå det før magen er relativt stor..

Er veldig usikker på når vi skal fortelle det til 3 åringen her, Hun kommer til å fortelle ALLE at hun skal bli storesøster og at mamma har baby i magen, så er nok greit å vente noen dager. Men samtidig har jeg så lyst til å fortelle henne det snart, hun kommer til å bli overlykkelig ;) Så vi får see..

Vi tenker at de skal få vite det rett før alle andre. Sånn at det er de som kan fortelle det bort :)
Har ett håp om å komme så tett opp til 12 uker som mulig.

Har ikke tenkt så mye på det egentlig. Håper å holde graviditeten hemmelig noen uker enda, slik at jeg får vent meg til tanken selv. De minste skjønner jo ikke noe av det, men den største får vel vite det når vi etterhvert prater åpent om det.

Back
Topp