Når fortelle barna???

Mamma*til*4

Flørter med forumet
Når forteller dere barna at de skal få søsken?
Elstemann fant det ut da min mann forsnakket seg på telefonen. Men har en på 9 og ei på 3.
er utrooooolig dårlig så de merker noe er annerledes. Er 7+3 uker,
men ønsker ikke hele verden skal vite det enda, og sier jeg det til de minste regner jeg med hele barnehagen og skolen vet det på kort tid. :anyone

Vi har fortalt alle i familien, og prøver og forklare jenta på 2, så om hun skulle si det til noen så er d ikke krise! :-)

Jeg har sagt til jenta vår på 2 en gang at jeg har baby i magen, og glemte å si det til mannen at jeg hadde sagt det. Så i går når han bar henne og sa "er du pappas baby?" Så svarte ho: baby i magen! :-P håper ho ikke sier det flere ganger før julaften når våre foreldre får nyheten :-P

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Vi skal fortelle det i uke 12. Har "forsnakket" meg et par ganger når jeg har forsøkt å fortelle min bedre halvdel hva man kan spise o.l med baby i magen. Heldigvis har storebror hatt ørene sine andre steder alle gangene. :)

Er så usikker, tenk om d går galt, og da og forklare det til de små. Vet liksom ikke.

Vi forteller det etter vi har vært på ul i uke 11. Da har jeg bilder jeg konkret kan vise eldstejenta på nesten 4. Da vet jeg forhåpentligvis at alt er bra også. Vet ikke hvor mye minstegutt kommer til å skjønne. Han blir to i mars. Så da blir det i midten av januar vi sier det. Blir lenge nok det for de og vente!

Vi har fortalt det til våre..men det var fordi at dette kom ut og jeg fikk mange spm en dag,så tenkte det var på tide at jeg sa det så di ikke fikk høre det av noen andre :)

Det blir nok en stund til, men jeg vet at de ønsker seg enda en baby, selvom minste bare er 5mnd så jeg håper at alt går bra og at de blir glade når de få vite det, ca rundt uke 10 tenker jeg...

Her kommer en del til å få vite det innen kort tid, da mange veit vi får resultat på blodprøver pga. ivf..så vi venter ikke så lenge med å si det, Er redd andre sier det eller stiller henne spm. Skal på tidlig ul, så hadde vært kjekt å kunne vente til vi har "noe konkret". Skulle aller helst holdt det for oss selv til uke 12, men nå er det ikke sånn, desverre :/

Jeg er utrolig kvalm og kjøpte meg sånn bånd rund håndleddet, dette la min sønn merke til. spurte spørsmål, jeg føler jeg lukter han med å unngå å svare. Tror kanskje han må få vite noe snart.

Dattera min på 8 har spørt meg flere ganger om jeg har baby i magen. Forrige gang så fikk de vita så tidelig så hele skolen og barnehagen gratulerte oss :-) men jeg mistet men SA etter 12 uker. Vi må holder på det ihvertfall til etter Ul.:-)
Ungene nå er så smarte og om vi er kvalme og slitne og har litt vondt i magen så misstenker de at det er noen :-) særlig jenter.

Back
Topp