Når fortelle arbeidsgiver?

Lille_Luring

Forelsket i forumet
MayDay2021
Har dere fortalt arbeidsgiver om svangerskapet enda, eventuellt når tenker dere gjøre det?

Jeg er i foreldrepermisjon nå, og har endel ferie jeg skal ta ut før jeg skulle dratt tilbake på jobb.

Høyst sannsynlig kommer jeg til å bli sykemeldt innen den tid pga tidligere komplikasjoner i svangerskapene mine, og da gå rett ut i ny permisjon når tiden er inne for det.

Jeg kjenner at jeg gruer meg skikkelig til å fortelle det til arbeidsgiveren min som forventer meg tilbake i jobb etter ferien min...

Jeg er ikke i samme posisjon som deg, er ikke i permisjon nå. Har også fortalt arbeidsgiver da de ansatte meg for 2 år siden at vi prøver aktivt, så dette kommer ikke overraskende på dem. Jeg fortalte nøkkelpersoner i uke 9 etter ul fordi jeg har en rolle som er litt vanskelig å erstatte, men tenker å fortelle resten etter ul neste uke, er da 12.5 uke på vei. Hvis noe skulle gå galt etter det foretrekker jeg at arbeidsgiver vet. Sist vi mistet i uke 13 var det godt å få medfølelse og fri fra jobb når vi trengte det. De sendte blomster hjem og det føltes godt at de behandlet situasjonen som den sorgen det var.

Min arbeidsgiver er også min svigerfar så han fikk vite det ganske fort, uke 8 eller noe tror jeg :joyful:

Syns det er litt interessant; "svangerskap er ikke en sykdom" sa han med en gang og var veldig klar på det. Nå 6 uker etterpå får jeg ikke lov til å være med ut og jobbe på fly lenger, "jordmor har sagt du ikke skal gjøre sånt" så får når kun gjøre papir arbeid på kontoret :shifty:

Jeg fortalte det i uke 5, trengte tilrettelegging, han tok det veldig fint, vi er flest unge kvinner, og det er alltid noen gravide og i permisjon :)
Skjønner at du gruer deg, man er alltid nervøs på reaksjon, men håper det går bra :)

Jeg fortalte det i uke 5, trengte tilrettelegging, han tok det veldig fint, vi er flest unge kvinner, og det er alltid noen gravide og i permisjon :)
Skjønner at du gruer deg, man er alltid nervøs på reaksjon, men håper det går bra :)

Sjefen min er heldigvis veldig medgjørlig og forståelsesfull, så tipper hun kommer til å ta det fint. Men jeg gruer meg litt likevel. Hadde liksom ikke sett for meg to så tette, men koselig kommer det til å bli :happy:

Har medarbeidersamtale neste uke, så må nesten si noe da. Ser ikke frem til det, begynte i jobben 1. September :rolleyes: blir en flott første en-til-en samtale med sjefen noensinne det....

Min arbeidsgiver er også min svigerfar så han fikk vite det ganske fort, uke 8 eller noe tror jeg :joyful:

Syns det er litt interessant; "svangerskap er ikke en sykdom" sa han med en gang og var veldig klar på det. Nå 6 uker etterpå får jeg ikke lov til å være med ut og jobbe på fly lenger, "jordmor har sagt du ikke skal gjøre sånt" så får når kun gjøre papir arbeid på kontoret :shifty:
Det sa jeg og før jeg opplevde å bli gravid selv :hilarious: Karma slo meg hardt der :hilarious:

Back
Topp