Når fortelle arbeidsgiver?

En tråd i 'Juni 2017' startet av Stetm:), 24 Sep 2016.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Karmel8 Glad i forumet Sommerfuglene 2017

Jeg fortalte det uke 10. Ble veldig godt tatt i mot:)

2. Bolla4 Betatt av forumet Novemberbarna 19 Sommerfuglene 2017

Jeg fortalte det i uke 8. Sjefen vet at vi har prøvd i flere år å bli gravid, så når jeg ble så dårlig og måtte bli sykemeldt syns jeg det var like greit å si det. Så blir det sannsynligvis tilrettelegging når jeg kommer tilbake på jobb.

3. Baby_om_bord Flørter med forumet Sommerfuglene 2017

Fortalte det på onsdag! Er så himla trøtt om dagen og det påvirker arbeidet mitt i stor grad. Neste ukes styrermøte omhandler arbeid og refleksjon rundt den nye rammeplanen for barnehage, men eg har null sjans å konsentrere meg nok til å lese den skikkelig. Sovna etter 5 min.. Så følte eg måtte fortelle det, så de ikkje trur eg et heilt på jordet :D:cool:

4. Ambriel Forumet er livet Sommerfuglene 2017

Venter lengst mulig, taushetsplikt er et fremmedord for henne :shifty:
    Har fortalt det til noen få kollegaer, så de hjelper å tilrettelegge på de små områdene jeg trenger det. Takk og lov for dem :love017

• Liker Liker x 1
  5. ønskeråblimammatil4 Forumet er livet Maiblomstene 2017 Sommerfuglene 2017 Julibarna2014

Har fortalt det ble bare sånn for å få gått på en legetime

6. Lillevesen246 Gift med forumet Novembergull 2017 Juligull2021

Håper på å vente til etter jul, lite symptomer, så tror det går bra :D

7. Kilikina Glad i forumet Maiblomstene 2017 Sommerfuglene 2017 Julibarna 2019

Arbeidsgiver har jo ikke noe med hva du skal hos legen...håper du ikke følte deg pressa til å si det! Men skjønner at noen gang er det bare enklere å si ting som det er :)

8. Hoppetau Gift med forumet Vi som prøver :) Novemberlykke 2018 Desemberlykke 2018 Sommerfuglene 2017

Med tanke på at du har rett til fri når der gjelddr svangerskap på en helt annen måte enn andre legetimer så er desverre ikke det sant. I den forrige jobben min ble jeg trukket i lønn for legetime, det skal du ikke om det er svangerskapsrelatert. Om ikke loven(tariffavtalen?) er endret.

9. LilleGull1517 Forumet er livet Junibarna 2015 Sommerfuglene 2017

Jeg blir trukket for alle legetimer utenom for legetime for barn.

10. Morforførstegang2017 Flørter med forumet Sommerfuglene 2017

Jeg sa det til min sjef i begynnelsen av uke 8 da jeg ble sykemeldt i uke 6, og åpenhet gjorde alt mye lettere. Sjefen min er veldig støttende og hjelper meg med alt av ordninger med NAV, spørsmål jeg har osv. Jeg er veldig glad jeg fortalte henne det så tidlig :)

11. Hoppetau Gift med forumet Vi som prøver :) Novemberlykke 2018 Desemberlykke 2018 Sommerfuglene 2017

Svangerskapsrelatert også?

12. Hoppetau Gift med forumet Vi som prøver :) Novemberlykke 2018 Desemberlykke 2018 Sommerfuglene 2017

Sjekket aml nå. Du har rett til fri for legetime for egne barn og rett til fri med lønn når det gjelder svangerskap.

13. LilleGull1517 Forumet er livet Junibarna 2015 Sommerfuglene 2017

Ok, da må jeg fortelle sjefen før første legetime. Takk :)

• Liker Liker x 1
  14. Hoppetau Gift med forumet Vi som prøver :) Novemberlykke 2018 Desemberlykke 2018 Sommerfuglene 2017

Bare hyggelig :) Selv har jeg rett til fri med lønn uansett< men tenker at det er lettere å folk til å steppe inn når de vet hvorfor.

Del denne siden