Når fortelle arbeidsgiver?

Vi skal feire jul i år hos samboers familie som bor et stykke unna. Vil dele nyheten med dem når vi drar hjem til jul slik at ser ikke blir over tlf <3. Er i uke 14 når vi drar hjem. Og skal så absolutt fortelle svigerfamilien det før jobben! Kan være jeg venter med å fortelle jobben det til over nyttår!:) Er da i uke 16. Så fremt formen er fin selvsagt. Skal uansett fortelle de aller nærmeste om nyheten før den slippes på jobb.
 
Last edited:
Jeg skal sende inn krav på å få utvide stillinga mi nå, så blir ikke sagt noe før det har gått i orden hvertfall :)
 
Jeg har bare et lite vikariat som går ut i desember og en liten deltidsstilling, så jeg håper å holde det for meg selv så lenge som mulig da det er store sjanser for at jeg er jobbsøkende under svangerskapet :)
 
Skal fortelle etter at jeg har vært hos jordmor i neste uke, da er jeg 5+6. Må søke om svangerskapspenger, så da må hun få vite om det for vi må ha vikar for meg for de oppgavene jeg ikke kan gjøre.
 
Venter med å fortelle sjefen når jeg virkelig må
 
Fortalte allerede. Ønsket en åpen dialog med sjefen da formen har allerede begynt å blir dårlig og dersom det blir en del egenmeldinger og kanskje sykemeldinger så jeg syns jeg det er greit at hun vet hvorfor. I tillegg er det greit mtp tilrettelegging siden jeg jobber som nattevakt.

Man nesten se det an selv og det er spørs hva "forhold" man har til sjefen sin.
 
Skal til jm om to uker og vil vente til etter det hvis formen holder seg. Har en litt spesiell jobb mtp arbeidstider og belastninger så jeg er usikker på hvor lenge jeg kan jobbe..
 
Har fortalt det til sjefen i dag faktisk...hjemme fra jobb i dag, og følte jeg måtte fortelle det. Gruet meg litt, men herre for ett forståelsesfullt menneske! Hun sa hun hadde mistenkt det og hadde bare gode ord å komme med :angelic: Følte meg så letta...hun sa jeg bare skulle ta en dag av gangen og se hvordan det gikk!
 
Skal vente lengst mulig...taushetsplikt er fremmedord på arbeidsplassen :mad:
Kunne neste tro at veggene hadde ører :)
 
Fortalte det i går, er ca 8 uker. Ville egentlig holde det hemmelig litt til, men er så mye kvalm. Føles godt at de vet det. Da trenger ikke jeg å ha så mye dårlig samvittighet når jeg setter meg ned og spiser ritz kjeks eller slapper av et øyeblikk! :)
Det ble godt mottatt, de sa og at om jeg behøvde det så kunne jeg komme senere hvis det var verst om morgenen. Jeg har en fantastisk arbeidsplass! :)
 
Fortalte for noen dager siden. Var ca 8 uker. Ble veldig glad på våre vegne :)
 
Har tenkte vente til 12 uker, minst. Takler ikke hvis det går skeis og så å måtte fortelle det til alle..:yuck:
 
Fortalte det i uke 5 allerede. :p men jeg har et veldig godt forhold til sjefen min. Hun er gravid selv og fortalte meg det like tidlig, så det føltes veldig rett å fortelle :)
 
Så lenge magen ikke avslører noe håper jeg å vente til etter TUL i uke 12/13 :)
Håper å få øke stillingen min fra 80-100% snart, så hadde vært fint om jeg klarte å skule det til jeg har skrevet kontrakten ;) de kan ikke nekte meg 100% selv om jeg er gravid da. Kommer jo tilbake i jobb våren 2018 uansett :)
 
Uke 14 ettersom jeg skal på tul i uke 13. Ønsker å få bekreftet at ting er bra først:) Nå har kvalmen avtatt litt, så nå er det enklere å skjule det (bortsett fra en voksende mage da:) )
 
Venter også til 12 uker tror jeg, hvis hun ikke skjønner det før den tid da.
 
Back
Topp