Når fortell det til søsken vs resten av familien

Missy95

Elsker forumet
Julikulene 2020
Hei alle sammen!

Flere av de voksende spirene har nok søsken og annen familie. Hvordan og når forteller dere om baby til dem?

Vi har en på 4 år, og vurderer å fortelle han det først. Men burde kanskje da vente til etter oul, samtidig som jeg har litt lyst til å fortelle folk det allerede til jul :hilarious: Er bare 5+1 i dag :happy:

Så hva er deres planer rundt dette? Og gjerne hvordan skal dere fortelle det?:p
 
Ungene får nok vite det så fort jeg ikke kan skjule magen lenger, sier det nok til familie først, og deretter barna.
 
Jeg klarer jo ikke å holde det henmelig såå lenge som oul til familie, derfor får de vite det først.

Jeg er jo tett som ei sil :rolleyes:
 
Her er eldste ikke året helt enda, så forteller vel ingenting før vi kan peke på magen å si baby eller noe. Regner med familien får vite det siste uken i november, da skal jeg på julebord med venninnene og er helt umulig å skule drikking da, da vi skal ut å spise. Så da føler jeg at jeg vil si det til familie før det. :happy:
 
Vi har tenkt å bestille ultralyd rundt uke 12 (uken før julaften), bare for å se om alt står bra til med spiren. Deretter forteller vi det til familie og venner fortløpende når vi treffer de, blir jo å treffe de fleste iløpet av julen. Tenker søsken får vite det etter ultralyden :)
 
Vi skulle egentlig holde det hemmelig, bare mamma som måtte vite fordi hun måtte passe hunden vår når vi fartet til klinikken. Nå vet alle det....så her blir det ingen overraskelse:hilarious:
 
Sist sa jeg det til våre hjemme og de ble så lei seg når det gikk galt. Så denne gangen skal jeg ikke si det før etter 3 mnd når jeg er mer sikker. De er jo 7 11 og 13 så denne gangen venter jeg
 
Her får familien vite det senere enn flere kollegaer. Dette fordi det er de som vil bli mest skuffa/triste om det ikke går. Vil ha støtte dersom det ikke går bra, men da helst ikke fra noen som sørger selv. Derfor blir der sånn nå. Her vet 5 nære venner og tre kollegaer som jeg samarbeider tett med det.
 
Nå vet en venninne om det, må nok fortelle det til to venninner til. Jeg klarer aldri holde dette hemmelig :wideyed:
Men håper å vente til jul med familien og barna mine, men det blir nok mye før tenker jeg :knegg:
 
Venter så lenge som mulig med å si noe til søsken. Forventer ikke de skal holde det hemmelig, og vil vente til over halveis med å si noe til noen
 
Back
Topp