Når fortalte du det til

• Trådstarter Trådstarter Moderator Irene
  • Opprettet Opprettet
Kommande storesøster (fosterbarn) fekk veta det når eg va ca 14 veker på vei.
Prøve å inkludera henna mest mulig, så ho på ingen måte skal føla seg glømt, tilsidesatt eller til overs :Heartred!

7 uker tror jeg. Hadde tenkt å vente til 12 uker, men var hjemme alene med storesøster i 3 uker pga ferie og i veldig dårlig form, så fant ut det var best å bare si det.

Storesøster kan ikke prate og dermed ikke sladre [emoji14] Så vi har snakket om det hele det veien. Hun fylte ett år nå i oktober så tror ikke hun forstår mye av det :)

Vi var på ul i uke 12 så da fikk hun samtidig se den lille sprelle der inne :)
Ettersom vi ville holde det hemmelig ei lita stund til (eller hvertfall til nærmeste fam hadde fått vite det) unngikk vi bevisst å gå så mye inn på temaet med henne.
Virker som at hun gleder seg til å få et nytt lillesøsken. Fra før har hun en lillebror på 18 mnd. Han forstår ikke noe enda. :)

Fortalte det relativt tidelig (ca uke8) rett og slett fordi vi følte hun trengte mest mulig tid til å forberede seg på å ikke ha mamma helt for seg selv :-p mammadalt til 1000 :-p

I uke 10. Etter UL. Hadde tenkt til å vente fordi det blir så lenge for ei på 7år å vente, men jeg var så dårlig. Hun er veldig observant og stilte hele tiden masse spørsmål. Ble vanskelig å lyve til slutt..

Back
Topp