Når fortalte dere

JillJohanne

Gift med forumet
jentene i juni13
Juli13-jentene
Til storesøsken at de skulle få en liten bror eller søster? Spurte samboer idag når han hadde tenkt å fortelle til de andre barna at de skulle få en liten bror eller søster. Fikk bare til svar hvorfor jeg stresser med og fortelle folk. Og at han sier det når han sier det. Da fikk jeg følelsen av at det ikke er så viktig og at de får vite det når babien er født. Får ikke lov til og fortelle det på facebook,og måtte presse han hardt for og få han til og fortelle det til familien hannes. Er mitt første barn,og jeg vil at hele verden skal få vite det,jeg har ikke vært gjennom noe graviditet før,og er derfor viktig for meg at barna hannes får vite det av oss før de får høre det av andre.
Hva synes dere?

Fortell det til folk du. Det kan jo ikke være sånn at han mener du skal skjule det fra folk! Hadde ikke jeg godtatt.. Lillemor har visst d hele tia, men ho er 2,5år så skjønner ikke stort. Ho sier innimellom at jeg har storesøster i magen :)

Har fortalt det til mine venner og familie. Men når han sier slikt så føles det ut som jeg skal sitte inne og skjule magen for han vil ikke at folk ska vite det. Kjenner jeg blir skikkelig irritert og forbannet når han ikke kan se det fra min side. Broren hannes skjulte graviditeten til kona i 7 mnd,før folk fikk vite det. Og det er uaktuelt for meg. Yngste sønn til samboer blir 6 år i april,og eldste er 14.

Høres litt rart ut..., forstår godt at du vil dele med verden at du er gravid og iallfall til kommende storesøsken.. Jeg opplyste ikke noe på Facebook før i "nyttårstalen" min der vi ønska storesøs inn i tenårene og kommende lillesøster til verden.. alle mine fikk vite at de skulle få et søsken rundt uke 9, var så dårlig. Hvilket kjønn fikk de vite rett etter ul, samme med alle andre som vet jeg er gravid, og de som der det og spør får vite både kjønn og termin... Minste pjokken på 2,5 Klapper meg ofte på magen og koser og er steilt over at det er jente i magen min...

Vi fortalte det til storesøster som blir 4 i februar når vi hadde vært på tidlig ul i uke 8.
Hun var så lei seg for at hun ikke hadde noen baby (flere nære venner som har fått i høst).

Er tross alt du som bærer barnet, så hvis DU Vil fortelle det over alt, Så gjør du det :D

Jeg hadde ikke blitt stoppa av min sambo. når jeg tenker meg om, så er det kunn jeg som har lagt det ut, ikke han :P

Vi fortalte det til storebror etter tidlig ul i uke 12. Men tror ikke han helt sjønner hva det er snakk om. Men vi fortsetter og nevner det nå og da :)

Vi fortalte det til storebror etter tidlig ul i uke7, eller var vel kanskje nærmere 9 da han fikk vite det.

Skjøna kjempe godt at du vil fortelle :-) det ville eg og med ein gong...det blei litt annerledes når eg kom så langt at eg faktisk kunne fortelle, da syntes jeg det ble litt skummelt igjen, men jeg syns du bare skal fortelle det..det blir jo kjempe stas for dem og, å bli storesøsken :-) kos deg, og nyt alle gratulasjoner du får, det er kos :-)

Vi fortalte i uke 13, men det var av den enkle grunn at jeg ikke følte meg klar for å fortelle noen tidligere pga vi Måtte avbryte sv.skapet i 4 mnd i august:( Med de andre barna har vi fortalt det i uke 6-7 eller noe:) Når det angår samboer og det å fortelle, har jeg ikke tenkt så mye over. Han har gitt grei beskjed om at det er jeg som må avgjøre når det blir fortalt, da det er jeg som er mest knyttet til det ennå:)

Vi fortalte det til kommende storesøster (hun blir 3 om en liten mnd) da vi hadde vært på tidlig ul i uke 10+5. Da viste vi henne bildet, og spurte henne om hva hun trodde det var. Fikk oss en god latter da hun etter litt betenkningstid svarte: "Er det Mommo?!" :D :D

Nå snakker hun stadig om babyen i magen min, og det virker som om hun gleder seg veldig. Er borte og koser med magen, og her en dag dro hun opp genseren min og spurte lille om den ville ha kakemann..... :D

Her fortalte vi det til barna og familie i ca uke 13. De to miste på 4 og 6 er stadig borte å stryker på magen og skal høre på babyen vd at de legger øra på magen. :D
Kunne uansett aldri hatt skjult det for noen nå, magen er jo stooor. hehe

Back
Topp