Når fortalte dere?

Irmalina

Blir kjent med forumet
Jeg fortalte til mine foreldre og nærmeste venner da jeg var 8 uker på vei. Er nå snart 18 og har enda ikke fortalt det til omverdenen. Det synes heller ikke enda så... Gruer meg liksom litt til oppmerksomheten, hvis dere skjønner...høres sikkert rart ut;) Så er nysgjerrig på når dere fortalte?

Jeg "annonserte" det på FB i midten av desember. Var vel rundt 16-17 uker da.

Vi fortalte det til skolebarnet vårt omtrent uke 12, og da spredte det seg raskt i nærmiljøet. Men jeg har ikke blitt "facebook-gravid" eller lagt det ut offisielt, men fortalt det til venner og kjente etterhvert som vi treffes/meldes.

Vi fortalte det til nærmeste familie rundt uke 8. Da hadde jeg vært dårlig i ett par uke, og de begynte å bli bekymret for meg. Da fikk også de nærmeste vennene våre vite det. Etter det spredte det seg vel så smått, frem til UL i uke 13 som viste tvillinger. Etter det virker det som om ryktet spredte seg raskere enn jeg rakk å holde følge Vi har ikke "offentliggjort" det på facebook enda. Mulig vi gjør det etter ordinær UL i neste uke, men vi får se.

Vi fortalte det til foreldre rundt uke 8. Når vi hadde runda uke 12 fortalte vi det til våre nærmeste venner. Derfra har det egentlig bare "ballet" på seg. Vi har egentlig ikke fortalt det videre sånn, men vi bor på en ganske liten plass så de fleste kjenner eller vet om hverandre. Tenker å kanskje facebook-annonsere det etter ul i neste uke! :)

Vi fortalte det til nærmeste familie allerede i uke 6. Gode venner noen uker senere, og div andre etterhvert som vi møttes etter uke 12. Enda ikke fortalt d til sjefen min, sliter litt med akkurat den

Fortalte det til alle rundt uke 7/8.. Jeg var veldig glad i å feste, så folk lurte på hvorfor å alle fikk mistanker veldig tidlig liksom =)

Fortalte det til foreldrene mine med en gang jeg fant det ut..Klarte ikke å la være å si det til mamma:) Deretter fikk nærmeste venner vite det i de påfølgende ukene...Har ikke annonsert noe på facebook, litt usikker på om vi skal gjøre det..Hva synes dere?:)

Familie fikk vite det VELDIG tidlig. Uke 5 kanskje? Venner i uke 10+4 når jeg var på tidlig ul og fikk beksjed om at truende abort var borte, resterende fikk vite det etter julaften, da vi var på en siste oppfølgings ul 23.des som viste at alt enda så bra ut! =)

Jeg fortalte det etter tidlig ul 11+4 ca. Da begynte det å synes på meg, så begynte å bli litt vanskelig å skjule det.. Er lav så har ikke så mye plass til lille nurket innvendig..

Her fortalte vi det til besteforeldrene på første søndag i advent- det var faktisk sambos forslag. Vi hadde vært på tidlig ul så vi tok bilder derfra og lagde kort som storebror fikk tegne og pynte på! Så la vi bildet inn og skrev "jeg skal bli storebror i juni" :)
Det var veldig artig, for besteforeldrene ante ingenting og trodde bare de skulle få julekort av storebror:)

Til resten av familien og venner har vi fortalt det etterhvert som vi har møttes....og FB der la jeg ut et hint for et par dager siden..og det blir nok offesielt der etter UL i morgen:)

Her fikk mine foreldre og søsken vite det i uke 12. Ei venninne fikk vite det før da hun betrodde seg til meg at hun var preggis, og måtte si jeg var det samme :) Nære venner vet det, men har ikke annonsert det verken i julekort eller FB (er ikke der). Svigers har vi ikke gidda å si det til, vet ikke om vi kommer til å si det heller.. komplisert forhold for å si det mildt..

Fortalte det på jobb og til næørmeste familie/venner i uke 8 tror jeg, da hadde jeg allerede fått bekkenløsning og vært veldig dårlig et par uker, så det kom ikke som noe sjokk på noen :p  Så har det vel spredd seg selv, ingen som klarer å holde kjeft. Men har enda mange jeg ikke har sagt noe til og har ikke skrevet noe på Facebook enda, vet ikke om jeg kommer til å gjølre det heller, kanskje etter ord. ul.

Fortalte det til mine foreldre med en gang jeg testet positivt, og skal fortelle det til svigermor i dag (16+3). Har fortalt det til noen få venninner, men har ingen planer om å fortelle det til fler. De kan finne det ut selv, de nærmeste får vite det nå og resten har jeg ikke behov for å fortelle det til :)

Fortalte det tidlig til familien og til de rundt etter 12 uker...Var litt tidlig kanskje, men klarte ikke helt å holde det hemmelig heller. Er jo så mye spennende å prate om...Og hvis man er flere i samme familie kan man dele på oppmerksomheten vettu ;)

Fortalte det til nærmeste venner og familie i uke 14.

Postet nyheten på facebook i går etter UL, først da fikk alle andre vite det :) 
Skjønner hva du mener om at du gruer deg til oppmerksomheten, jeg satt der med hjertet i halsen etter at jeg hadde lagt det ut på facebook :P Nå har jeg jo blitt "hun gravide" for alle der ;)

Vi fortalte det til mødrene våre tidlig, fordi jeg var så dårlig, uke 7. Samt noen av mine beste venninner. Ellers fikk resten av den nærmeste familien og venner vite det fra uke 12, etter hvert som vi traff hverandre. Resten kommer nok til å få vite det etter ordinær UL. Vi kommer nok ikke til å offentliggjøre noe på facebook, men så deler vi svært lite der til vanlig og, så for oss er ville det vært veldig unaturlig :) 

Tidlig, 7-8 uke - var så kvalm og dårlig, så foreldrene våre hadde gjettet det om jeg ikke hadde sagt noe også, like etter valgte jeg fortelle de nærmeste kolleger på jobb- siden formen var så laber. Var konstant grønn i ansiktet og sleit med alle lukter etc.. Heldigvis ga det seg omkring uke 12 - 13, og nå er formen fin igjen:)

Foreldre fra uke 5 til uke 9, søsken etter tidlig UL uke 11. En venninne i uke 8 og et par kompiser av han i uke 11. Så har vi fortalt det til resten av nærmeste venner og utvidet slekt mellom uke 13 og 16. Jeg har vært så dårlig at det har vært unaturlig å ikke "nevne" lang sykemelding:) Men skjønner veldig godt hva du mener med å ville unngå all oppmerksomheten rundt det:) Jeg er straks 17 hele uker og det synes ikke på meg hvis jeg ikke har på ettersittende topp. Tror vi ikke kommer til å ha "offentliggjøring" på Facebook, blir nok heller subtile hint og statuser som vår nærmeste skjønner så får vi heller se om andre gjetter det ut i fra dem;) Og først etter ord. UL om 2 uker.

Back
Topp