Når fortalte dere søsken?

MammaPusen

Blir kjent med forumet
Når fortalte /forteller dere barna dere har, skal bli storesøster /bror?
Jeg kløøøøør sånn etter å fortelle det. Er i uke 10 snart, å husker vi delte det på fb i uke 10 på de andre. Men min man sier at, jentene våres tåler motgang så dårlig selv om vi forbereder på at der kan skje ting. Hva ville dere gjort?

Vi venter til etter duotesten i alle fall. Da er jeg 12+2. Og det kan jo være vi må vente litt etter det også, kommer an på resultatet. Våre er 8, 10 og 11 år. Gleder meg til å fortelle det. [emoji4]

Det er kanskje uansett lurt å vente til den magiske tolvukersgrensen?

Skal vente så lengst mulig, kanskje til etter OUL før vi forteller han. Han er 5 år og er veldig utålmodig gutt [emoji23]

Vi venter me å fortelle jentungen på 6 år etter OUL. er 10+2 idag. Grunnen til at vi venter er fordi hun mistet sin lillesøster på 3 år da hun var 4,5 år. Å hun husker det godt. Ønsker ikke at hun skal vite noe før vi vet om dette barnet er friskt. (Sykt barn er også velkomment) men vil gjerne vite litt mer hvordan situasjonen er før vi forteller ;-)

Sent from my SM-G930F using BV Forum mobile app

Gutten min er bare 8mnd så her er det ikke et tema. Men når jeg har stor mage og han nærmer seg året kan vi vel peke på magen å si baby eller noe slikt :happy:

Her fortalte vi det i uke 6 Pga at jeg er så dårlig, kaster opp og er kvalm.
Min er 10 år, og vil ikke at hun skal gå å være bekymret for meg ;)
Vi har en sammen på 1 år og hun skjønner ikke så mye av dette enda, også har han en på 4 men han vil ikke ense det en gang så tenker at vi stresser ikke med det der heller ;)

Håper å kunne vente så lenge som mulig.. sist fikk de vite det når jeg var ca 12 uker, det ble veeeldig lenge å vente!

Supert. Tusen takk for svar jenter ❤️ blir nok å vente til over 12 uker, jeg som er Sååååå utolmodig hehe. Men er pga at lillesøster har noen rare greier for seg nå. Etter at storesøster begynte på skolen nå. Så jeg gleder meg til å kunn si at ønsket hennes blir oppfylt..
Spent på om vi forteller før eller etter oul

Back
Topp