Når fortalte dere om graviditeten?

Forrige geng sa vi det vel til familien rundt uke 12, på jobben sa jeg ifra før uke 17 . Denne gangen fikk vel familien vite det rundt uke 5-6 og like etterpå måtte jeg si fra på jobben å siden jeg ble så dårlig at jeg ble sykemeldt.

Var rundt uke 10-11 med første tror jeg (foreldrene mine fikk vite det i uke 8)
Med andre fikk foreldrene mine vite det i uke 12 og de fleste andre ett par uker etter.
Nå vet også foreldrene mine det, og noen nære venner.. men thats it! Og har tenkt å holde det hemmelig en stund [:)]

Familiene våre fikk vite det i uke 7 tror jeg.. 7 eller 8... på lillejuleaften 2008[:D] Tenkte og si det før, men var inne til lege og ul litt før og fikk beskjed om å ikke si noe før vi viste om den lille levde eller ikke.. Hadde blødd litt.. Men alt var bra, det lille hjertet slo og den lille spira er i dag 1,5 år[:D][:D][:D]

Vi fortalte det til familien vår da jeg var 6-7 uker på vei. Det var julaften og en flott anledning til å fortelle om den etterlengtede spiren! [:D]

Hvis vi skulle være så heldig å få klaff en gang til kommer vi til å vente litt lenger - helst til etter tolv uker.

ORIGINAL: Ct89

ORIGINAL: Perlehøna

Er 14 uker på vei og har ikke sagt et ord til noen. Jeg, mannen og legen m/sekretær er de eneste som vet. Har tenkt å holde det sånn til etter ordinær UL om det går. Med vår første begynte vi å si det til familien fra uke 10. Jeg ble dritskuffa over at enkelte fikk totalt munndiaré og fortalte hele vennekretsen sin det, FØR jeg rakk og si det til min nærmeste venninne. Denne gangen får de ikke den muligheten. Er også mye pga jobbmuligheter jeg holder tett. Mistet jobben da førstefødte kom og vil ikke oppleve det samme igjen.

Uff da, skjønner at du vil vente.. Men er det ikke vanskelig?[&o]

Njæsj, egentlig ikke. Sliter litt med kvalme, så er kjipt å være på jobb for tiden. Er sinnsykt sliten, men de tror sikkert bare det er fordi jeg har to små barn fra før... Eldste blir tre år om litt, så denne graviditeten er veldig lite planlagt og kom utrolig ubeleilig. Men sånn er det når man er dum. Det var én gang uten prevensjon, og der satt'n... (Jada, vi var idioter - men det tok oss maaaange år å bli gravid med første, så at jeg er blitt superfruktbar nå var ikke helt med i planen...) Siden vi trenger litt tid til å venne oss til dette selv, er det ikke så vanskelig å la vær å dele det med andre, egentlig.

æ sa d væl ganske tili.
sa d på julaften å da hadd æ fådd positiv test den 7 des :D

med førstemann skjønte mamma det med engang, at omgangsyken min var morgenkvalme!![:-] pappa sa jeg det ikke til før jeg var 7 mnd på vei, altså 2 mnd før snuppa kom[&:][&:]

denne gangen sa vi det litt tidlig, ble vel i uke 7-8 tror jeg... men de var kun foreldrene, mens resten fikk vite det etter de 12 "trygge" ukene [:)]

12-13[:)]

Ble gravid som 18åring, og var rimelig panisk. Mamma og pappa fikk vite det 3 dager etter positiv test. Ellers veide jeg for og imot abort lenge, var ikke sikker på å beholde før i uke 11. Da tok mamma og pappa seg av å fortelle det til sine familier, mesteparten fikk vite det kvelden etter min lillesøsters konfirmasjon. Kun positive tilbakemeldinger![:D]

Til familie så fortalte vi det i uke 11 eller 12
og til venner og jobben så fortalte vi det i uke 12- 13 [:)]

Fortalte det dagen etter positiv test. Hadde prøvd i 4 år, så ville dele det med de nærmeste, men noen klarte ikke å holde kjeften, så alle viste det etter noen dager[&:] Ville også dele det med de nærmeste i tilfellet at det gikk galt, men det gjorde det heldigvis ikke[:D]

første gang i uke 8. Omverdenen i uke 11-12

denne gangen i uke 14. Omverdenen fikk vel vite det i uke 17-18

Back
Topp