Når fortalte dere familie og venner om svangerskapet?

jeg greide ikke holde meg lenge.. selv om jeg grua meg noe sinnsykt til å fortelle det til familien.. spesielt hans.. kjenner dem liksom ikke så godt som jeg kjenner mine egne... jeg viste det måtte gå bra å fortelle dem det forde alle søskenene mine alle var tidlig ute og moren min hadde allerede hintet om at det var på tide å få noen nye barnebarn... [:D]
men hans foreldre var fast bestemte på at vi skulle ha utdanning og hus i flere år før det kom noe... men det gikk heldig vis bra!![:)] nå bare gleder jeg meg til at den lille gutten vår skal komme ut i verden slik at jeg får se han... gleder meg sånn..[;)]
 
Vi fortalte det til familien like etter at vi hadde fått positiv svar fra legen. Hadde jo tatt en hjemmetest som var positiv, men ville liksom ha det bekreftet hos lege.
Da var jeg ca i uke 5-8.
 
Vi fortalte det til nærmeste familie og våre aller nærmeste venner med engang vi fant det ut (uke 8).. De fleste ble nesten litt for glade for de klarte ikke å holde munn og alle fortalte det til "1" og slik mistet vi litt kontrollen selv følte vi. Dette plaget meg litt, men når det Først gikk opp for meg at jeg har en baby i magen virket det totalt uviktig hvem som visste det og ikke :) På jobben fortalte vi det etter vi hadde vært på privat ultralyd i uke tolv slik at vi visste alt var bra med babyen,- ikke veldig morsomt hvis alle vet det og det ikke går bra. Så var det bare å gjøre det helt offentlig og sprade rundt med strutte magen uten å møtte skjule den, noe som var veldig godt :-)
 
jeg har bare fortalt det til mamma ,er bare 5 uker på vei så kommer ikke til å fortelle det til så mange med det første. kommer til å vente til jeg er 3 mnd på vei .vis jeg klarer det.:)
 
Jeg testet positivt da jeg var 4+3, og fortalte det til ei venninne samme dag. Hadde tenkt til å vente med å fortelle det til famlien til jul, da ville jeg være rundt 10 uker, men klarte ikke å holde oss mer enn ei uke før vi fortalte det til vordende besteforeldre og tanter/onkler.

Jeg ville i utgangspunktet vente så lenge som mulig før jeg sa noe på jobb, men ble sykemeldt i uke 5 eller 6 fordi jeg var så sliten og trøtt. Sa det som det var til teamleder og rektor på jobb, og hadde håpet at det ble værende der, men det spredte seg raskt rundt, uten at jeg visste hvem som visste hva. Det var ikke så stas... Skulle jeg bli gravid igjen og ende opp med tidlig sykemelding, vet jeg faktisk ikke om jeg kommer til å si sannheten på jobb... :s
 
Fortalte det til nærmeste familien ca uke 9 for da klarte vi ikke å holde oss lengre:p venner fortalte vi det til i uke 12, å resten fikk vite det etter ultarlyd i uke 18:-) da skrev jeg det på facebook, da var det mange arbeidskollegaer som ble overasket:p
 
Vi fortalte til min samboers foreldre, søsken og ellers familie når jeg var ca 7-8uker på vei pga at da var vi i 80-årsdag til den kommende oldemor, jeg var ufattelig dårlig, kvalm og kastet opp alt jeg spiste i den tida så vi måtte det. Hadde egentlig ikke tenkt å si noe da enda fordi det var mitt første møte med svigerfamilien. Mine foreldre fikk også vite det da. Men ellers av min familie og våre venner fikk vite det når jeg var 2-3mnd på vei for da var magen blitt så synlig at det var umulig å skjule det. 
 
Ei venninne av meg fikk vite det først, siden hun traff oss tilfeldigvis i sentrum når vi skulle på apoteket og kjøpe test for å ta på nærmeste toalett :P
Så fikk ei annen venninne vite det rett etterpå fordi vi traff henne i sentrum noen minutter senere. Så kjørte vi til foreldrene mine og fortalte nyheten samme dag, derfra ringte jeg begge søstrene mine og gratulerte dem som tanter ;P
Alle disse visste at vi hadde begynt prøvingen, derfor fikk de vite det med en gang. Jeg var da rundt 4-5 uker.
Så var det stille en stund.......
Noen bekjente på facebook fikk vite det en etter en.
Når vi hadde kommet til uke 10 fortalte vi hans familie om nyheten :)

Og nå er det ikke hemmelig lengre, for nå er jeg bare 4 dager fra 3 mnd og stoler på at nurket vokser seg stor og sterk :D Jeg roper det ikke ut til verden for det, men de som vet det har lov å sladre videre hvis de vil ;P
 
Sa det til noen venninner samme dag som jeg testet positivt...

Rundt uke 8 er vi på besøk hos svigers så tenkte de skulle få vite det da. Da vi ikke ser de så ofte. Så drar vi til min familie etterpå og forteller det der... Da vi ikke ser de så ofte heller...

Når jeg er tilbake fra ferien er jeg i 10 uke (forhåpentligis), så da sier jeg det til ene lederen min på jobb, sånn at jeg kan få ting litt tilrettelagt... Siden det er mye stress, tunge løft og høyt tempo på jobb...

Så får vel resten vite det når vi når (?) 12.
 
Fortalte mamma at jeg hadde på følelsen at jeg var gravid en uke eller to før jeg fikk positivt clearblu-svar :)
Så fikk broren og faren min vite det etter at jeg testet positivt.
Jeg fortalte det til min nærmeste overordnede på jobben rundt 5-6- uker fordi jeg var stresset med litt blødninger og ville at hun skulle vite hvorfor jeg var så distrahert, hun er veldig forståelsesfull :)
Resten av verden fikk vite det rundt uke 13.
 
Sa ddet til mamma i forrige uke, da var jeg 17 uker på vei. Har til nå (18 uker nå) kun fortalt noen av mine nærmeste venninder og mamma....Kjæresten min har ikke fortalt det til sin familie ennå.
Men siden magen begynner og bli vanskelig og skjule, så må det nok fram i dagens lys snart.
 
Nærmeste familie fikk vite det i uke 12.. Og venner fikk vite det i uke 19.. :)
 
Jeg fortalte det til min mor i uke 6-7, da jeg fant ut at jeg var gravid. Var nervøs for å fortelle det så jeg fant ut at det var like så greit å bare få det overstått, det gikk heldigvis veldig bra. :) Fortalte det til samboerns foreldre når jeg var i uke 9 ca, fordi at jeg da var så utrolig slapp og kvalm, så de skjønte at det var noe på gang, det gikk også veldig bra. :) Fortalte det til mine bestevenninner med en gang jeg fant det ut, klarte ikke holde det inne lenger. :) Nå er jeg 17-18 uker på vei, og alle jeg har fortalt det til har blitt glade på våre vegne. :)
 
Jeg fortalte det til min mor i uke 6-7, da jeg fant ut at jeg var gravid. Var nervøs for å fortelle det så jeg fant ut at det var like så greit å bare få det overstått, det gikk heldigvis veldig bra. :) Fortalte det til samboerns foreldre når jeg var i uke 9 ca, fordi at jeg da var så utrolig slapp og kvalm, så de skjønte at det var noe på gang, det gikk også veldig bra. :) Fortalte det til mine bestevenninner med en gang jeg fant det ut, klarte ikke holde det inne lenger. :) Nå er jeg 17-18 uker på vei, og alle jeg har fortalt det til har blitt glade på våre vegne. :)
 
Er 6 uker nå, og har visst om det i en og en halv uke.. Har avslørt meg til søstra, kusina og venninna mi (og min kjære ble oppgitt for at jeg ikke klarte å holde på hemmeligheten denne gangen heller). Håper å klare å vente til etter ferien med å si det til alle andre, men er vanskleig med festivalpass og sommerfri (jeg er vanligvis ikke den som sier neitakk til et glass vin).. Forrige graviditet fortalte jeg det til et par på jobben når jeg var 7 uker, og til foreldrene våre ved 8 uker.
 
Back
Topp