Når fortalte dere det?

Mariamamma

Glad i forumet
Er litt usikker på når vi skal fortelle familiene. Skal hjem til mine foreldre hele juleuka, og ser for meg at mammas 'moderlige blikk' vil oppfatte noe da, hvis det er mulig... Og da burde jo i tilfelle svigers få vite det samtidig... Samtidig har jeg litt lyst til å vente til etter uke 12, siden det er tryggest.
Hva gjorde dere?
 
Vi har ikke fortalt det til noen enda. Vil gjerne vente til jul. Er gått akkurat 12 uker da og syns det passer fint å komme med nyheten på julaften. Gleder oss veldig til å spre nyheten..[;)]
 
har ikke fortalt til noen enda vi. tickeren min er feil, jeg er straks 10 uker på vei, siden jeg er 10 uker på vei så trur jeg at vi sier det til foreldre og svigers snart.. kanskje denne uka, vi får se! [:D]
 
jeg fortalte det til mamma samme dag som jeg fant det ut.. ført til samboen, så mamma..
så fikk nærmeste fam vite det en uke etterpå.. til venner fortalte vi det ikke før jeg var 4 mnd på vei.
 
nesten fire mnd på vei, fant det ut da jeg var 3 mnd på vei selv så...[8|]til mamma sa jeg det samme dag
 
Har fortalt det til noen venninner, som fikk vite det med en gang testen slo ut positivt. Resten av familie og venner får vite det i 13. uke tenker jeg. Hva jobben angår så venter jeg med å fortelle noe til etter jul tror jeg [:D] (da har vel magen begynt å synes så vidt, kanskje de bare tror jeg har kost meg fælt i jula hihi)
 
Fortalte det til foreldra våres og søsken da jeg var 6-7 uker på vei. Da var jeg så kvalm og dårlig og ble sykmeldt, så da ble det så vanskelig å skulle lyve.. Men alle holdt tett, så da det var gått over 3 mnd fortalte vi "alle" andre det! [:)]
 
Sambo fikk vite det først, så klart. Dagen etter så ringte jeg mamma og sa det. Hun viste at vi planla og lage bebis da.
Så ringte jeg vennina mi, som også prøver og bli gravid.

resten fikk vite det i uke 12. Bodde med pappa da, så han hadde skjønt det. Men han skjønte oxo hvorfor jeg ville vente med og si det da, så han hadde ikke spurt hvorfor jeg ha slutta og røyke og takka nei til pils på lørdags kvelden.
 
Godt spørsmål! Jeg er også veldig usikker på når vi skal fortelle det. Som mange andre skriver; hadde vært veldig hyggelig og delt den gledelige nyheten med familiene våre på julaften, eller i romjula (er da 10-11 uker på vei), men føler samtidig sterkt for å vente til etter 12. uke. Årsaken til skepsisen min er fordi jeg har opplevt å spontanabortere i 10. uke - heldigvis hadde vi bare fortalt et par, nære venner da (de samme vennene vet det også denne gangen). Utrolig vanskelig å holde seg, vil så veldig gjerne fortelle det til alle! Men litt deilig å bære på en så fin hemmelighet også... Fortalte sjefen min i dag - måtte det, da jeg har legetime midt på dagen førstkommende fredag. Det føltes nesten som jeg lyvde! Tror liksom ikke på at jeg er gravid selv.
Lykke til med avgjørelsen! Veldig kjekt dersom gravide deler med seg når der slipper nyheten for familie - så blir det kanskje lettere å ta en avgjørelse selv når det nærmer seg.
 
fortalte det når jeg var 3 måneder på vei[:)]da klarte jeg ikke holde meg lenger[;)][8D]
 
Enig med dere som synes de hadde vært en fin anledning å fortelle det i julen, men jeg vil nok helst vente litt lengre, siden jeg ikke er kommet lengre enn 7-8 uker da... Men er man kvalm og elendig, kommer man vel ikke utenom når man er på besøk i over en uke... Får se det litt an, tenker jeg.
 
Back
Topp