Når fortalte dere de nærmeste at du var gravid?

Bkno1188292

Blir kjent med forumet
Jeg er 6+2 å Jeg lurer på om dere har forlat det til deres foreldre og slikt allerede eller hvor lenge tenker dere å vente med å fortelle det til nære venner og fam.? Har veldig lyst til å fortelle det til alle men det er vell noe med at det er lurt å vente til sånn uke 12 El er det sånn for å fortelle det til resten av verden?

Jeg er 6+2 å Jeg lurer på om dere har forlat det til deres foreldre og slikt allerede eller hvor lenge tenker dere å vente med å fortelle det til nære venner og fam.? Har veldig lyst til å fortelle det til alle men det er vell noe med at det er lurt å vente til sånn uke 12 El er det sånn for å fortelle det til resten av verden?
Kun du som kan føle på ka ti du bør sei det eller ikkje. Eg har valgt å sei det til mine nærmeste med ein gong, godt å ha nåken rundt om ting går galt og! Leste ein artikkel om at det faktisk er lurt å sei ting til de nærmeste tidlig nettopp på grunn av dette! Så her fekk dei nærmeste vite med ein gang og resten av verden etter ul i slutten av juli

Mine foreldre får vite en gang rundt uke 8 denne gang tenker jeg, men hvis jeg ikke blir dårlig venter jeg litt til. Kun en bror som vet nå. Jeg foretrekker å vente, fordi jeg ikke vil ha mange medfølende blikk osv hvis jeg mister, og jeg vil ikke at folk da skal gå å spekulere etterpå på når jeg evt blir gravid igjen... Har mistet to ganger, og var glad ingen visste! Kunne da takle sorgen på min måte. Har sagt det til flere lenge etterpå da, men der og da vil jeg ha det for meg selv. MEN det er meg da :-) Kommer jo helt an på hvordan du er, om du vil ha støtte hvis noe skjer osv. Si det til dem du ønsker skal vite det dersom noe skjer, tenker jeg er en grei regel.

Min mamma vet:) fikk vite i uke 8. Har da sagt det på jobb også[emoji4]
Skal vente til etter Tul om halvannen uke med å fortelle til søsken og resten av fam[emoji4] er da i uke 10. Min beste venninne fikk vite det med en gang[emoji173]️

Jeg fortalte det til mamma, pappa, svigermor og svigerfar samme dag som positiv test. Nå så er det noen få venner som vet det i tillegg[emoji4]

Sist ventet vi til 12 uker.
Ikke sagt det til noen enda.
Venter så lenge som mulig nå også, men går nok ikke like hardt inn for å skjule det. Skulle det dukke opp et direkte spørmål eller en anledning det er unaturlig å sno seg unna, er jeg nok ærlig.

Jeg er 8+2! Men har fortalt det til veldig mange! Det pga ekstrem svangerskapskvalme, og da veldig vanskelig å skjule for de nærmeste! Så alle mine nærmeste vet det + 4 venner! Ellers så venter vi til passert uke 12 med å gjøre det «offentlig»!

Jeg fortalte det til bestevenninna mi i dag. Ellers så får alle vente så lenge som mulig. Skal på tul i uke 11 så håper jeg klarer å holde det skjult fram til da :)

Min familie fikk vite det i uke 7 pga dårlig form nå under besøk hos dem.

Her er det ingen som vet enda. Jeg er ikke klar rett og slett. Folk rundt vet jo at vi har mistet mange ganger før, men inntil videre er det kun jeg og mannen som vet. Får se hvordan det går på TUL først, da er jeg 8+5.

Vi fortalte det til familien min i går (foreldre, søsken og besteforeldre) da vi er på besøk her i helgen. Er 7+5. Hadde det ikke vært for at alt så fint ut på tul dagen før vi fortalte det hadde vi nok ventet.

Her er det ingen som vet enda. Jeg er ikke klar rett og slett. Folk rundt vet jo at vi har mistet mange ganger før, men inntil videre er det kun jeg og mannen som vet. Får se hvordan det går på TUL først, da er jeg 8+5.

Krysser fingrene for at det går bra denne gange da [emoji4]

Fortalt det til mamma og en av søstrene mine og mine to beste venninner. Jobben vet også det, jeg er så dårlig om dagen så det er greit at de vet om det så de ikke tror jeg er kjempesyk. Ellers venter vi til senere.

Back
Topp