Når fortalte dere at dere ventet barn?

shiby

Forumet er livet
Lurer litt på når dere fortalte venner, familie, kollega o.l at dere var gravid?

Selv ventet jeg til uke 12 med å si det til familien

Jobben sa jeg det ikke før i uke 16 [:-]

Fant det ut da jeg var 7 uker på vei.. Fortalte det til alle med en gang. Alle visste at vi prøvde og lykken var stor etter 2.5 år med prøving og spiren satt, så vi ville dele vår glede med alle rundt oss [:)]

Jeg sa det til venner og familie dagen jeg fant det ut, til jobben sa jeg det dagen etter. Hadde nettopp begynnt der så ville legge alle kortene på bordet fra første stund.

Men har bestemt at neste gang jeg blir det skal ingen få vite før etter uke 12

Fortalte det til mamma den dagen vi testet positivt (vel, dagen etter, for vi måtte teste en gang til neste dag for å tro at det var sant), da var jeg 4+4. Svigerforeldrene mine inviterte vi på middag og hyggelig melding den helgen... resten av familien fikk vente til uke 10-11. På skolen fortalte jeg det uke 12

Svigers var på besøk da vi testet første gang. Da fikk alle vite med en gang.

Denne gangen ville vi vente, men det blir nok ikke så lenge. Liker å ha åpne kort, jeg. Føles feil å ikke si det.

Fikk vite det når jeg var 4,5 uker og sa det til mamma og pappa når jeg hadde vært hos legen uken etter. Sa det til svigers etter en uke da vi skulle på besøk der. Sa det til et par på jobb med en gang, resten fikk vite det 1 mnd senere. Hadde ingen tålmodighet til å gå å holde hemmelig[:D]

ORIGINAL: Dollface™

med en gang...

neste gang skal jeg vente lenger [:D]

Fortalte det til de nærmeste med en gang.. Var ca 6 uker på vei..

Fortalte det til samboer sin familie når jeg var 13 uker på vei og til mamma og pappa uka etter.
Mine søsken og resten av min familie fikk ikke vite det før i slutten av februar når jeg var 5 mnd på vei [:)]

Jeg sa det aldri på jobb, men bodde ei lite bygd så når samboers familie visste det visste alle det.
Fikk mange gratulasjoner når jeg kom fra juleferie selv om vi ville holde det skjult enda lengre.

Vi fant det ut når jeg var ca. 5 uker på vei, fortalte det til min familie i uke 7 og sambo sin i uke 8. Til nærmeste venner i uke 10 ca. Også var det offisielt fra uke 12 [:)][:)][:)]

med snuppa sa jeg det til mamma å pappa samme dag jeg testa positiv, altså 4+5.. så ventet vi ett par uker før vi sa det til mine søsken å sambos bror,, svigers fikk ikke vite det før i uke 11 ca,, jeg å sambo var så fersk i forholdtet at han gruet seg skikkelig. Å så døde bestefaren til sambo oppi alt så vi var litt forsiktig å ventet litt ekstra pga det også..
Når jeg ble gravid sist å mistet sa vi det til alle dagen etter jeg testa positiv,, uke 4,, så mista vi uken etter[:(]

Fortalte det med en gang til foreldrene våre, men til venner og resten av familie osv venta vi til jeg var 10-11 uker på vei om jeg ikke husker helt feil.

ca uke 16 til familien.. litt seinere til venner og jobb

[:)]Med førstemann fortalte vi det i uke 6 ,rett etter positiv test.
Med Alexander sa jeg det til ei veninne,resten/familien fikk vite om det etter UL i uke 18. Kan tro folk ble overrasket ja[:D].
(Men vi ville ikke si noe før ,har hatt en del sa og ma...)[:(]

Fortalte det idag[:)]

siden situasjonen ble som den ble så visste familien det når jeg var 5 uker.
hadde det ikke vært for at jeg må til bergen for å ta morkakeprøve,
hadde vi nok venta til 12 uker.

Back
Topp