Når forhever du?

Lillafrosk

Firebarnsmamma♡
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Sensommerlykke 2017
Oktoberbarna 2021♡
Julilykke 2023
Marsfiolene 2026 ♡
Aldri? Alltid? Kun om det står i oppskriften?

Jeg HATER å forheve, så jeg gjør det bare aldri.. Nekter ! :p
Mister hele bakelysten av det, må bli ferdig i en smell.

Alltid. Selvsagt

Derimot hater jeg å etterheve.... Men gjør det også. Når jeg ikke lager pizza eller pizzaboller. De får ikke etterheve.

Når jeg har tid :) har et familiemedlem som er baker og som sier at det viktigste er å etterheve, og at forheving er for smakens skyld. Men syns jeg merker lite til det så gjør det som sagt bare når jeg har tid og det passer seg sånn :)

Står det i oppskriften så gjør jeg det. Blir best resultat om deig heves syns jeg :)

Hever både før
Og efter visst de står i oppskrift. Blir væl best resultat æven om eg syns de e pyton å vænta

Jeg følger alltid oppskriftene til punkt og prikke :D Med andre ord forhever jeg når det står i oppskriften :)

Forhever bare boller. Jeg merker ingen forskjell på brød eller pizzadeig om jeg forhever eller ikke, så da dropper jeg det bare.

Følger oppskriften. OCD'en min tillater meg ikke noen avvik. :P

Forhever alltid, og etterhever stort sett hver gang oppskriften krever det. Blir jo ofte bedre resultat da :)

Jeg setter som regel deigen kvelden føre, så forhever alltid.

Jeg forventer, ja. Følger oppskriften. Etterheving er noe drit, men gjør det også om jeg må. ;)

Forhever alltid, dårligere på etterheving :p

Jeg både forhever og etterhever :) Gidder ikke å lage bakst hvis det skal smake halvveis gjennomført :p

Aldri! Gjør ikke det på jobb heller, er baker og konditor.
Hender deigen får hvile litt, men ikke mer en 10min.

Alltid, gjerne ekstra lenge.

Langtidshever alltid, så får vi litt mer næring ut av baksten. (Ikke hvetebakst da, der er det ikke noe næring å hente uansett). Etterhever så lenge det trengs. :)

Back
Topp