Når flyttet du babyen til eget rom?

FrkFant

Elsker forumet
Oktoberskatter 2014
Novemberskattene 2014 <3
Og hvordan gikk det?

Nå er småen 5 mnd, og sover rett ved siden av meg om natten. Har fått kommentarer på at han bør over på eget rom når han blir 6 mnd, og at vi kommer til å få store problemer med å få han til å akseptere og bli flyttet hvis han er nærmere året. Jeg er egentlig ikke interessert i å flytte han på en stund enda, men er jo greit å høre andres erfaringer :)
 
Flytta de begge når de var 4 mnd. De sov da rundt.
 
Og hvordan gikk det?

Nå er småen 5 mnd, og sover rett ved siden av meg om natten. Har fått kommentarer på at han bør over på eget rom når han blir 6 mnd, og at vi kommer til å få store problemer med å få han til å akseptere og bli flyttet hvis han er nærmere året. Jeg er egentlig ikke interessert i å flytte han på en stund enda, men er jo greit å høre andres erfaringer :)
Det anbefales at man har babyen hos seg det første året som et tiltak mot krybbedød. Og de kommentarene du har fått vitner om uvitenhet. Alle barn er ulike.
Vi flyttet lillemor på eget rom da hun var 8 måneder, fordi vi sover så urolig og hun våknet av det. Ville vente til hun ble ett år, men vi trengte søvn. Det gikk helt fint.
 
Vesla flyttet på eget rom da hun var ca 4 mndr. Hun var aldri våken på natt, og det var lettere med faren som jobbet skift.
Minsten er 11 mndr og sover ved siden av oss. Verken mannen eller jeg er klar for å flytte han :p
 
Hun var et år og det gikk helt problemfritt. Ikke hør på alle andre, følg magefølelsen og gjør det som føles rett for deg :)
 
Tenkte å gjøre det snart. Han sover natten gjennom og rommet er vegg i vegg med dør mellom. Er 4,5 mnd.
 
Storesøster var 2 år. Null problem!

Ikke for å være slem, men unyttig kommentar du fikk.
 
Ikke for å være slem, men unyttig kommentar du fikk.
Det var i grunn det jeg syns og, men jeg tenkte jeg måtte forhøre meg litt før jeg arkiverer det i "gidderikkehøre"-skuffen :p
 
Hun var ti måneder, flyttet henne etter å ha sluttet med nattamming, for vi holdt hverandre våkne. Det gikk kjempefint!
 
Eldste sov i sengen vår til han var 10-12 mnd, så over i egen seng på rommet vårt, over på eget rom når han var ca.2år. Gikk smertefritt!
Nå har vi minsten på snart 7mnd i senga vår. Tenker å gjøre det samme med han. :)
 
Hun var vel ca 10 mnd. Gikk bare fint. Ammet ikke om natta lengre, og hun begynte å våkne om kvelden av at vi la oss, så da fikk hun eget rom.
 
Flyttet på eget rom rundt 6 mnd, men en av oss sov inne hos han til han var ca 10 mnd pga nattmating.
 
Hun er 1år og sover på vårt rom enda. I sin egen seng og hele natta.
Rommet hennes står klart og hun kommer til å flytte inn der etterhvert :)
Men så lenge hun ikke våkner av at vi legger oss ser jeg ikke vitsen med å flytte henne enda, hverken mannen min eller jeg liker å sove alene så jeg mistenker at snuppa vår liker å dele rom hun også ;)
 
Passert 5 mnd men ikke aktuelt å flytte ho enda :p ammer så ofte på natt så det orker jeg ikke :p
 
Eldste når han var 8 mnd. Det gikk i underkant av en uke så var det greit
 
Back
Topp